Quentin Tarantino som tegneserie

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Quentin Tarantino som tegneserie

Indlæg af GoogaMooga »

Editions du Rocher har udgivet en 240 sider lang tegneseriebiografi om den noget forcerede kult-instruktør Quentin Tarantino. Det er dét, jeg siger, der udkommer påfaldende mange tegneseriebiografier i Frankrig/Belgien i disse år. Konceptet er ved at være temmelig udvandet, synes jeg. Bemærk for øvrigt, at fanboy-forsiden på den nye biografi riffer på den gamle "Pulp Fiction" plakat. Kan det blive mere selv-refererende? :roll:

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Quentin Tarantino som tegneserie

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 20. sep 2022, 02:05Det er dét, jeg siger, der udkommer påfaldende mange tegneseriebiografier i Frankrig/Belgien i disse år. Konceptet er ved at være temmelig udvandet, synes jeg.
Det synspunkt forsøgte du jo at løfte i en anden tråd for nogle måneder siden, dog uden større held (eller data, der kunne underbygge din påstand):

https://serieland.dk/forum/viewtopic.php?f=36&t=23514

Hvis man interesserer sig for Tarantino, kan tegneserien om ham måske være værd at tjekke ud (ligesom du var interesseret i biografien om Jayne Mansfield, fordi hun interesserede dig). Ellers har den nok begrænset interesse. Men det er jo ikke anderledes end med andre tegneserier.

Grebet med at parafrasere over Pulp Fiction-plakaten er da meget oplagt, men forsiden er nok for overlæsset til at det rigtig bliver tydeligt. Men der er jo nogen, der er til overlæssede tegninger - Don Rosa-fans, f.eks.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Quentin Tarantino som tegneserie

Indlæg af GoogaMooga »

Ameziane har også tegnet biografier om Martin Scorsese og Angela Davis, hvis man ikke kan få biografier nok.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar