1990'ernes bedste tegneserie album/historie

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: 1990'ernes bedste tegneserie album/historie

Indlæg af Antaeus »

Erling Søby skrev: 9. okt 2022, 19:29 Og hvis vi så lige skal tage et bud på årtiets bedste: Tårnene i Maury-skoven. Altså den oprindelige serie.
Serien har aldrig rigtig ramt mig, men jeg har for nyligt startet på den og har vist fået læst de først tre album.
Jeg har med vilje ventet lidt med mit bud på årtiets tegneserie i 90'erne for jeg er meget usikker på mit valg fordi der er ikke nogle der stikker ud i mesterværksklassen og vi er i en smule svagere album af serier som havde deres mesterværker lidt tidligere. Nå, men jeg må kigge på det, den bliver ikke helt nem og kræver nok noget skimming i en del album.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2237
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: 1990'ernes bedste tegneserie album/historie

Indlæg af Gimli »

Årtiets bedste tegneserie; From hell. Og bortset fra; Min fjerne barndomsby, så er den højt hævet over alt andet i det årti - i min bog.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: 1990'ernes bedste tegneserie album/historie

Indlæg af Erling Søby »

@Antaeus, Tårnene i Maury-skoven læses bedst som én lang fortælling i 10 kapitler, i stedet for at blive læst som 10 enkeltalbums. På den måde fremstår den som den helhed, Hermann har tænkt den som. Jeg kan i øvrigt anbefale at læse anmeldelsen på Nummer9, hvis anmelder begyndte med forbehold, men blev overbevist under læsningen:
https://nummer9.dk/anmeldelser/gammel-mester-i-topform/
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: 1990'ernes bedste tegneserie album/historie

Indlæg af Antaeus »

Jeg sidder og læser de her tråde igen og vi havde for vane at nævne årtiets album/tegneseriehistorie, men det fik jeg aldrig udnævnt her, mest fordi jeg havde ret svært ved at vælge et album.

Der er mange som jeg synes er gode og det er stadig ret svært for mig, men det skal ikke springes over og efter ren hukommelse så vælger jeg dette album som årtiets album:
1996: Blake & Mortimer - Affæren Francis Blake
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar