Disney's selvcensur

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Disney's selvcensur

Indlæg af Antaeus »

Med Barks og andre hvor der udelades billeder og ændres i gode historier der er censur noget skidt og så er jeg ret ligeglad med deres forklaringer og politisk "gode" intentioner, det er reelt det modsatte.

Med hensyn til Paul Murry så er der vist ingen som regner med at få alt Paul Murry, men det ser ud til at der er mulighed for at få alle de lange Mickey Mouse WDC historier fra Paul Murry, endda i kronologisk orden minus et par stykker forklaret med at kvaliteten ikke er i orden og de bare er dårlige kopier af gamle Gottfredson historier.

Her vælger jeg at se positivt på det og alt vi har fået ind til nu er af super god kvalitet og så har vi endda fået et helt samlebind udover med Sorte Slyngel historier, formentlig en stor favorit for mange. Når de laver et sådan album så er der måske også mulighed for andre special album, fx Super Mule historierne, og måske også ikke-WDC historier samt fx klassikere som Troldmandens Lærling m.fl. Ind til nu ser jeg super positivt på det, det eneste jeg savner er lidt mere speed.

Men det jeg savner i speed skyldes bl.a. at de også laver andre Disney Masters og her er jeg også meget glad for Romano Scarpa samlebindene, som jeg ikke ved om der er nogen logik i hvordan er udgivet (andet end der i hvert fald er fokus på de store klassikere). Og der er sikkert en masse andre som er glade for en række af deres andre Disney Masters udgivelser.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Disney's selvcensur

Indlæg af Mesterius »

Det er også færre Disney Masters-utgivelser per år i dag enn det var når serien startet, fordi Fantagraphics har ekspandert Disney-porteføljen sin med flere andre utgivelser. Jeg har sett David Gerstein nevne dette her og der på forumer.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Disney's selvcensur

Indlæg af benadikt »

Ja, der bliver desværre længere og længere imellem bøgerne i serien Disney Masters. Nedenstående oplysninger om nr. 1-21 er fra INDUCKS, om nr. 22 fra Amazon.

Nr. 1: maj 2018
Nr. 2: juni 2018
Nr. 3: juli 2018 (Murry)
Nr. 4: aug. 2018
Nr. 5: okt. 2018

Nr. 6: feb. 2019
Nr. 7: marts 2019 (Murry)
Nr. 8: juni 2019
Nr. 9: aug. 2019

Nr. 10: april 2020
Nr. 11: juni 2020
Nr. 12: okt. 2020
Nr. 13: nov. 2020 (Murry)
Nr. 14: nov. 2020

Nr. 15: feb. 2021 (Murry)
Nr. 16: maj 2021
Nr. 17: juli 2021
Nr. 18: sep. 2021

Nr. 19: maj 2022
Nr. 20: aug. 2022
Nr. 21: okt. 2022 (Murry)

Nr. 22: juli 2023
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Besvar