Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Disney aktier er styrtdykket med 44% i 2022, og der går rygter om salg af koncernen. De har kun ét hit p.t., "Avatar 2", og så har de haft nogle møgsager siden de blev ekstremt woke. Marvel og Star Wars er ingen redning, for dem er folk også trætte af. Jeg håber, en anden tager over, så vi kan få al arvesølvet tilgængeligt igen. Jeg er dødtræt af deres selvcensur.
https://www.hollywoodreporter.com/busin ... 235289239/
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 7. jan 2023, 14:09Disney aktier er styrtdykket med 44% i 2022
Så er det godt, at man nåede at sælge på toppen og reinvestere i Rheinmetall, Northrop Grumman og SAAB/Bofors. :lol:
GoogaMooga skrev: 7. jan 2023, 14:09Jeg håber, en anden tager over, så vi kan få al arvesølvet tilgængeligt igen.
Hvad er det for noget Disney-arvesølv, der ikke er tilgængeligt p.t.?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Bunker af gamle og politisk ukorrekte tegnefilm og historier. Mest notorisk "Song of the South", som jeg dog har en kopi af.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af superboy »

GoogaMooga skrev: 7. jan 2023, 14:09 Marvel og Star Wars er ingen redning, for dem er folk også trætte af.
Jeg liker både Marvel og Star Wars. Men jeg forstår ikke hvor Disney ikke gir ut dette på DVD og Blu Ray? Mine penger går dermed til andre for å skaffe dette.
Vedhæftede filer
marvel moon.jpg
marvel moon n.jpg
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af Antaeus »

superboy skrev: 7. jan 2023, 16:03
GoogaMooga skrev: 7. jan 2023, 14:09 Marvel og Star Wars er ingen redning, for dem er folk også trætte af.
Jeg liker både Marvel og Star Wars. Men jeg forstår ikke hvor Disney ikke gir ut dette på DVD og Blu Ray? Mine penger går dermed til andre for å skaffe dette.
Ja, Marvel og Star Wars er klart deres guld også selv om deres nyeste Star Wars trilogi (ep. 7-9) var noget rod og slet ikke matchede de to tidligere trilogier. Og ja så har Googa ret i at censur er noget skidt, de skulle holde deres fingre langt væk og frigive det som det blev lavet og så må de højtråbende politiske over-korrekte være krænkede.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 7. jan 2023, 14:09 Disney aktier er styrtdykket med 44% i 2022, og der går rygter om salg af koncernen. De har kun ét hit p.t., "Avatar 2", og så har de haft nogle møgsager siden de blev ekstremt woke.
Det er snarere det modsatte: At de ikke i tide indså, at de var nødt til at blive woke, det er jo derfor, de har haft møgsager. Og så at de ikke betaler og behandler deres ansatte ordentligt. Det er alt det, Walt Disneys barnebarn Abigail har kritiseret dem for i flere år, og som de først langsomt er ved at indse.

Hvad arvesølvet angår, kan det jo ikke redde virksomhedens økonomi. Det burde bare overgå til at være offentlig tilgængelig kulturarv i stedet for arvesølv for nogle få milliardlønnede ledere i virksomheden.

Hvad aktiekurserne angår, er det ikke noget særligt for Disney. Det gælder det globale aktiemarked i 2022.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 8. jan 2023, 00:55
Hvad arvesølvet angår, kan det jo ikke redde virksomhedens økonomi. Det burde bare overgå til at være offentlig tilgængelig kulturarv i stedet for arvesølv for nogle få milliardlønnede ledere i virksomheden.
Enig. At skrinlægge de ting på ubestemt tid og nægte offentligheden adgang er næsten det samme som at destruere dem, for de kommer jo aldrig frem.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev: 8. jan 2023, 00:55
GoogaMooga skrev: 7. jan 2023, 14:09 Disney aktier er styrtdykket med 44% i 2022, og der går rygter om salg af koncernen. De har kun ét hit p.t., "Avatar 2", og så har de haft nogle møgsager siden de blev ekstremt woke.
Det er snarere det modsatte: At de ikke i tide indså, at de var nødt til at blive woke, det er jo derfor, de har haft møgsager. Og så at de ikke betaler og behandler deres ansatte ordentligt. Det er alt det, Walt Disneys barnebarn Abigail har kritiseret dem for i flere år, og som de først langsomt er ved at indse.
Deres seneste animationsfilm 'Strange World' var ellers netop et forsøg på at sætte alle sejl til mht. at skovle penge ind på woke-bølgen, men filmens billetsalg skuffede fælt. Det har woke fans så forsøgt at forklare med en teori om, at Disneys chefer med vilje skulle have forkludret markedsføringen, fordi de ikke kunne lide filmen.

Aktiekursen var mere end i top indtil 3. kvartal 2021 og har dykket siden begyndelsen af 2022, og det er nok primært striden mellem Iger og Chapek, øget konkurrence fra Netflix, inflationens tryk på forbruget og senest den lidt lunkne modtagelse af Avatar 2 i forhold til forventningerne, der er dårlig for aktiekursen. Der er i hvert fald ingen, der peger på, at det skulle skyldes manglende wokeness og relaterede møgsager.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Disney fans gider ikke alt det woke. Desuden er det dræbende for kunsten.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 8. jan 2023, 16:20 Disney fans gider ikke alt det woke. Desuden er det dræbende for kunsten.
Jeg forstår det således, at du foretrækker tegneserieskabere, der er ciskønnede, hvide, heteroseksuelle mænd, der laver tegneserier om ciskønnede, hvide, heteroseksuelle mænd ligesom i de gode gamle dage før 1980 :lol:
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af Mesterius »

Frank Madsen skrev: 8. jan 2023, 15:11
Carsten Søndergaard skrev: 8. jan 2023, 00:55
GoogaMooga skrev: 7. jan 2023, 14:09 Disney aktier er styrtdykket med 44% i 2022, og der går rygter om salg af koncernen. De har kun ét hit p.t., "Avatar 2", og så har de haft nogle møgsager siden de blev ekstremt woke.
Det er snarere det modsatte: At de ikke i tide indså, at de var nødt til at blive woke, det er jo derfor, de har haft møgsager. Og så at de ikke betaler og behandler deres ansatte ordentligt. Det er alt det, Walt Disneys barnebarn Abigail har kritiseret dem for i flere år, og som de først langsomt er ved at indse.
Deres seneste animationsfilm 'Strange World' var ellers netop et forsøg på at sætte alle sejl til mht. at skovle penge ind på woke-bølgen, men filmens billetsalg skuffede fælt. Det har woke fans så forsøgt at forklare med en teori om, at Disneys chefer med vilje skulle have forkludret markedsføringen, fordi de ikke kunne lide filmen.
Det er faktisk ikke helt usannsynlig at Disney gjorde det med vilje -- og i så fall er det neppe første gang. Det var lignende spekuleringer (som ikke hadde noe med wokeism å gjøre) i 2012, da Pixar-regissør Andrew Stanton laget John Carter [of Mars] for Disney. Stanton var regissøren bak to av Pxars største hitfilmer fra 2000-tallet, Finding Nemo og Wall-E, så han hadde en viss "clout" og innflytelse hos Disney-konsernet på denne tiden. Hvis jeg husker rett, gikk ryktene på at flere av Disneys toppsjefer ikke kunne like verken John Carter eller Stanton selv, og hadde lyst til å sette ham på plass. Da de heller ikke hadde noen tro på at John Carter ville bli en storselger, gadd de ikke å promotere den storstilt slik planen opprinnelig hadde vært, og det lekket ut at Disney hadde mistet troen på filmen før den i det hele tatt kom på kino - i seg selv et dødsstøt. Og hva skjedde så etter at filmen floppet? Jo, Andrew Stanton - som i alle år hadde vært en av de mest høylydte røstene mot at Pixar-studioet bare skulle spy ut oppfølgere - løp tilbake til Pixar og regisserte Finding Dory, en oppfølger til hans egen største kommersielle suksess, Finding Nemo. Det var meget tydelig at Stanton gjorde dette for å komme i nåde hos Disney igjen. Og Disney avskrev sikkert tapene fra John Carter med største fornøyelse når de kunne få en oppfølger til Stantons mest populære animasjonsfilm i bytte.

Det finnes også andre historier med tegn til selvsabotasje. Da Disney i 2009 vendte tilbake til tradisjonell tegnefilm med The Princess and the Frog - under sterk insistering av John Lasseter, Pixars ledende stjerne - valgte selskapet å lansere filmen i samme uke som James Camerons Avatar. Dermed var de praktisk talt garantert å ikke bli nr. 1 på kino. Det var mange executives hos Disney (det er det selvsagt stadig) som ikke likte idéen om å begynne å lage tegnefilm igjen, da CGI-animerte langfilmer ble ansett for sikrere kort av de fleste i Hollywood. Så jeg kan meget lett forestille meg at Disney valgte å ofre The Princess and the Frog (som i likhet med John Carter også var en svært ujevn film) for etterpå å kunne ha et sterkere argument overfor Lasseter: "Se, det var jo det vi sa, klassisk tegnefilm selger ikke lengre!" I hvert fall ble alle planer om flere tradisjonelle tegnefilmer skrinlagt like etter at The Princess and the Frog hadde premiere. Kun Winnie the Pooh (2011) ble fullført fordi den allerede var langt inne i produksjonen.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 9. jan 2023, 00:00
GoogaMooga skrev: 8. jan 2023, 16:20 Disney fans gider ikke alt det woke. Desuden er det dræbende for kunsten.
Jeg forstår det således, at du foretrækker tegneserieskabere, der er ciskønnede, hvide, heteroseksuelle mænd, der laver tegneserier om ciskønnede, hvide, heteroseksuelle mænd ligesom i de gode gamle dage før 1980 :lol:
De er i hvert fald ikke de onde, som woke ideologien nærmest gør dem til. :wink:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af Frank Madsen »

Mesterius skrev: 9. jan 2023, 01:06Det er faktisk ikke helt usannsynlig at Disney gjorde det med vilje -- og i så fall er det neppe første gang. Det var lignende spekuleringer (som ikke hadde noe med wokeism å gjøre) i 2012, da Pixar-regissør Andrew Stanton laget John Carter [of Mars] for Disney. Stanton var regissøren bak to av Pxars største hitfilmer fra 2000-tallet, Finding Nemo og Wall-E, så han hadde en viss "clout" og innflytelse hos Disney-konsernet på denne tiden. Hvis jeg husker rett, gikk ryktene på at flere av Disneys toppsjefer ikke kunne like verken John Carter eller Stanton selv, og hadde lyst til å sette ham på plass. Da de heller ikke hadde noen tro på at John Carter ville bli en storselger, gadd de ikke å promotere den storstilt slik planen opprinnelig hadde vært, og det lekket ut at Disney hadde mistet troen på filmen før den i det hele tatt kom på kino - i seg selv et dødsstøt.
Jo, men der er forskel på en slap markedsføringsindsats som beskrevet ovenfor og så de anklager om bevidst sabotage med en dagsorden, som visse fans fører i marken:

Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg (61.74 KiB) Vist 3148 gange
Carsten Søndergaard skrev: 9. jan 2023, 00:00
GoogaMooga skrev: 8. jan 2023, 16:20 Disney fans gider ikke alt det woke. Desuden er det dræbende for kunsten.
Jeg forstår det således, at du foretrækker tegneserieskabere, der er ciskønnede, hvide, heteroseksuelle mænd, der laver tegneserier om ciskønnede, hvide, heteroseksuelle mænd ligesom i de gode gamle dage før 1980 :lol:
Nej, nej - Googa kan også godt lide tegneserier om kvinder. :D Bare de er tegnet af ciskønnede, hvide, heteroseksuelle mænd før 1980:
GoogaMooga skrev: 9. okt 2022, 00:11 Baseret på jeres lister, her er hvad jeg synes er fedt:

Blueberry
Linda og Valentin
Natacha
Modesty Blaise
Franka
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Det er en dårlig spøg at hænge mig ud på den måde, typisk beskidt trick af venstrefløjen. Jeg kan lide tegneserier, der er godt tegnet, længere er den ikke. :evil:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af Vigan »

GoogaMooga skrev: 9. jan 2023, 14:34typisk beskidt trick af venstrefløjen.
Frank er venstrefløjen?!
:lol:
Besvar