Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af Frank Madsen »

Vigan skrev: 9. jan 2023, 15:39
GoogaMooga skrev: 9. jan 2023, 14:34typisk beskidt trick af venstrefløjen.
Frank er venstrefløjen?!
:lol:
Dagbladet Informations kandidattest mente jo, at jeg var mest enig med Enhedslisten, så hvem ved, hvilket fløj - om nogen - Frank er på? Men det var jo Carsten, der hængte Googa ud for ikke at kunne lide tegneserier om kvinder, og mig, der tog ham i forsvar og påviste, at det kunne han godt.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 9. jan 2023, 17:19
Vigan skrev: 9. jan 2023, 15:39
GoogaMooga skrev: 9. jan 2023, 14:34typisk beskidt trick af venstrefløjen.
Frank er venstrefløjen?!
:lol:
Dagbladet Informations kandidattest mente jo, at jeg var mest enig med Enhedslisten, så hvem ved, hvilket fløj - om nogen - Frank er på? Men det var jo Carsten, der hængte Googa ud for ikke at kunne lide tegneserier om kvinder, og mig, der tog ham i forsvar og påviste, at det kunne han godt.
Det var nu mest rettet mod Carsten. Jeg bryder mig bare ikke om at blive kaldt racist og homofob, også selv om det er under dække af en latter-smiley. Folk kan let misforstå.

Jeg er sgu da ligeglad med tegnernes race og seksualitet, hvad har det med tegnetalent at gøre?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af Erling Søby »

Lige hér er jeg enig med Googamooga.

Og når det er sagt, så vil jeg anslå at 99 pct. af de tegneserier jeg læser, er af hvide mænd. Deres seksualitet kan jeg ikke udtale mig om. Hvis der var flere kvinder og farvede, der lavede de typer tegneserier jeg læser, så ville jeg også læse dem. Men jeg kunne aldrig finde på, at læse en tegneserie på grund af skaberens køn, farve eller seksualitet. Men det er åbenbart vigtigt for andre. Så vigtigt, at de gerne bedømmer andre ud fra deres køn, farve eller seksualitet.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af Mesterius »

Frank Madsen skrev: 9. jan 2023, 11:54
Mesterius skrev: 9. jan 2023, 01:06Det er faktisk ikke helt usannsynlig at Disney gjorde det med vilje -- og i så fall er det neppe første gang. Det var lignende spekuleringer (som ikke hadde noe med wokeism å gjøre) i 2012, da Pixar-regissør Andrew Stanton laget John Carter [of Mars] for Disney. Stanton var regissøren bak to av Pxars største hitfilmer fra 2000-tallet, Finding Nemo og Wall-E, så han hadde en viss "clout" og innflytelse hos Disney-konsernet på denne tiden. Hvis jeg husker rett, gikk ryktene på at flere av Disneys toppsjefer ikke kunne like verken John Carter eller Stanton selv, og hadde lyst til å sette ham på plass. Da de heller ikke hadde noen tro på at John Carter ville bli en storselger, gadd de ikke å promotere den storstilt slik planen opprinnelig hadde vært, og det lekket ut at Disney hadde mistet troen på filmen før den i det hele tatt kom på kino - i seg selv et dødsstøt.
Jo, men der er forskel på en slap markedsføringsindsats som beskrevet ovenfor og så de anklager om bevidst sabotage med en dagsorden, som visse fans fører i marken
Ja, altså, det er ikke det samme som saken etter ryktene skal være med Strange World. Men det ER likevel en form for bevisst sabotasje jeg snakker om i John Carter-historien ovenfor; hvis ryktene nå har noe for seg. Disney-sjefene likte ikke filmen og bestemte seg for å rive vekk teppet under den. En fiasko for Stanton ville også få ham mer medgjørlig til å lage en oppfølger til Finding Nemo, noe de sikkert var klare over.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 9. jan 2023, 18:07Det var nu mest rettet mod Carsten. Jeg bryder mig bare ikke om at blive kaldt racist og homofob, også selv om det er under dække af en latter-smiley. Folk kan let misforstå.
Det kan jeg så ikke se, at nogen har kaldt dig.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 9. jan 2023, 21:53
GoogaMooga skrev: 9. jan 2023, 18:07Det var nu mest rettet mod Carsten. Jeg bryder mig bare ikke om at blive kaldt racist og homofob, også selv om det er under dække af en latter-smiley. Folk kan let misforstå.
Det kan jeg så ikke se, at nogen har kaldt dig.
Indirekte, jo. Jeg er sikker på, at det var ment som en spøg, men hvorfor jeg lige skal have påhæftet, at jeg foretrækker noget pga seksualitet og race, er helt hen i vejret.

Jeg ejer da både afroamerikanske og japanske tegneserier, tegneserier af kvinder, bøsser, lesbiske, ja, selv transkønnede (Jeff Jones og Arn Saba).

Det var en dårlig spøg, og nu skal den åbenbart tværes i yderligere.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Det var mere det, Googa, med at wokeismen skulle være skyld i Disneys aktiefald.

Selv om wokeisme for tiden er den nye prügelknabe og af visse mennesker gøres skyldig i alverdens ulykker, så er det trods alt lidt bizart at tro, at den slags kurrer på tidsåndens tråd skulle forårsage et stort aktiefald i verdens næststørste mediekoncern, The Walt Disney Company. Eller at en frisættelse af koncernens arvesølv skulle få aktierne til at stige. Der er jo talrige andre kræfter i spil.

Skulle det være en "redning", at Disney blev solgt? Det har man vel til gode at se, hvis man ser på, hvem de mulige købere kunne være. Musk? Apple? Netflix? Sony? Paramount? Fox? Slås de ikke med præcis de samme problemer, at det går op og ned, og at de er ligeglade med, hvad de har mellem hænderne?

Det grundlæggende problem i alt det er jo, at hovedparten af verdens intellektuelle rettigheder ejes af anonyme koncerner, der lystigt sælger deres koncerner til hinanden, og som er 100 % ligeglade med, hvilke juveler endsige mennesker i form af forfattere og tegnere de eventuelt har liggende i skatkamrene. Det er ikke noget, hverken wokeisme eller venstreorienterede er skyld i, tværtimod, iskold amerikanerkapitalisme er skyld i det.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 10. jan 2023, 03:05 Det var mere det, Googa, med at wokeismen skulle være skyld i Disneys aktiefald.

Selv om wokeisme for tiden er den nye prügelknabe og af visse mennesker gøres skyldig i alverdens ulykker, så er det trods alt lidt bizart at tro, at den slags kurrer på tidsåndens tråd skulle forårsage et stort aktiefald i verdens næststørste mediekoncern, The Walt Disney Company. Eller at en frisættelse af koncernens arvesølv skulle få aktierne til at stige. Der er jo talrige andre kræfter i spil.

Skulle det være en "redning", at Disney blev solgt? Det har man vel til gode at se, hvis man ser på, hvem de mulige købere kunne være. Musk? Apple? Netflix? Sony? Paramount? Fox? Slås de ikke med præcis de samme problemer, at det går op og ned, og at de er ligeglade med, hvad de har mellem hænderne?

Det grundlæggende problem i alt det er jo, at hovedparten af verdens intellektuelle rettigheder ejes af anonyme koncerner, der lystigt sælger deres koncerner til hinanden, og som er 100 % ligeglade med, hvilke juveler endsige mennesker i form af forfattere og tegnere de eventuelt har liggende i skatkamrene. Det er ikke noget, hverken wokeisme eller venstreorienterede er skyld i, tværtimod, iskold amerikanerkapitalisme er skyld i det.
Agreed.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg må give dig ret i, at der er flere kræfter på spil for Disney og at vi ikke kan hænge den op på wokeisme alene, men jeg betragter nu sidstnævnte som mere end blot en "kurre på tidsåndens tråd". Det er en del af en større kulturrevolution, som umuliggør fri debat, sletter historien, og dræber kunsten. Hvis der nogen, der er prügelknabe, må det snarere være dissidenterne til denne kulturrevolution.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 10. jan 2023, 08:51 Jeg må give dig ret i, at der er flere kræfter på spil for Disney og at vi ikke kan hænge den op på wokeisme alene, men jeg betragter nu sidstnævnte som mere end blot en "kurre på tidsåndens tråd". Det er en del af en større kulturrevolution, som umuliggør fri debat, sletter historien, og dræber kunsten. Hvis der nogen, der er prügelknabe, må det snarere være dissidenterne til denne kulturrevolution.
Jeg tror simpelthen bare, publikum fandt "Strange World" kedelig og forudsigelig, sådan som Disneys film også blev, efter at Pixar dukkede op i 90'erne. Rottentomatoes opsummerer:

"CRITICS CONSENSUS: Strange World is a Disney milestone in terms of representation -- but as a storytelling experience, this dazzlingly animated adventure offers little audiences haven't already seen."
"AUDIENCE SAYS: It's lovely to look at and the story has its moments, but all in all, Strange World falls short of Disney's finest."
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 392
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Disney aktier styrtdykker med 44% i 2022

Indlæg af Mirko Woelck »

Endnu et søm til kisten. Mange skiver, abonnementer (streaming) eller tingel-tangel skal produceres for blot at udligne den fejlansættelse lagt oven i alt det andet...

https://finans.dk/erhverv/ECE14886437/f ... -om-dagen/

Et er sikkert. Disney bliver aldrig grønne ! Det er rent Kina-ta'-fat !

Men nok det eneste som kan starte med at knække kurven, der hvor det tæller: "[...]All other priorities are rescinded" - Ash.
Besvar