Den er gal med Fantask igen

Besvar
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9406
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Den er gal med Fantask igen

Indlæg af Antaeus »

Hvordan går det egentlig i Fantask?
Tilbage i 2019 var vi ved at lukke. Der kom en masse kunder os til hjælp og donerede penge til butikken. Siden har vi lige kunnet holde skindet på næsen, men Coronaperioden har efterfølgende givet os et ordentligt hak i tuden.
Kigger vi på tiden efter Corona, og altså på salget i 2022, så gik det forgangne år, faktisk rigtigt godt - vi solgte for temmelig meget mere end i 2021. Alligevel har vi måtte sande, at året ikke genererede et overskud. Overskuddet blev spist af forhøjede fragtpriser, forhøjede energipriser, høj dollarkurs og momsgælden fra Coronadagene.
Ved februars udgang i år, når vi til den halvårlige moms igen, og pengene er der simpelthen ikke. Selvom vores salg er stigende, så følger likviditeten ikke med. Dollaren er heldigvis faldet en smule igen, og netop nu arbejder vi på at finde en billigere fragtløsning. I, som kunder, har været gode til at støtte op om os, men vi er desværre endnu ikke igennem vores krise.
Vi ved godt, at alle har hårde tider lige nu, og vi ved godt, at nogen vil mene, de har hørt denne sang før.
Men jeg nægter bare at læne mig tilbage og give op! Er der nogen derude, som kunne tænke sig at investere i Fantask, så hører jeg gerne fra jer! Vi ved godt, det ikke er et investeringsprojekt, man kan blive rig af, det skal udspringe af kærlighed til butikken og interesse i at sikre dens fremtid.
Hvis vi ikke finder en hel del penge inden 1.marts, ender skattevæsenet med at lukke os.
Til information, hvis nogen af jer skulle få tanken (hvilket adskillelige allerede har), så er Go Fund Me og lignende ikke en mulighed, da skattevæsenet og banken ikke vil acceptere dette igen.
Så trods et stigende salg, ser fremtiden mørk ud.
KH
Marit
Den gamle Coronagæld er på kr.680.000 og den her og nu betaling d. 1/3 på ca.600.000.
bedst er det nok, at man støtter op på den traditionelle vis ved at købe et gavekort. Min revisor siger, at småindskud bliver for svære at håndtere, fordi der skal for mange til. Giver det svar mening?
https://www.facebook.com/Fantask.dk
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar