Den vigtigste Golden Age tegner, der mangler at blive genoptrykt

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Den vigtigste Golden Age tegner, der mangler at blive genoptrykt

Indlæg af GoogaMooga »

For mig er det Harvey Eisenberg. Der er bare intet genoptrykt, efter hvad jeg kan se. Tjek lige "Petey Pinfeathers", fra Red Rabbit #5 (1947). Det er guld for mig. Men koster sikkert også derefter nu. 1947 er jo ved at være længe siden.
redrabbit235-22.jpg
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Den vigtigste Golden Age tegner, der mangler at blive genoptrykt

Indlæg af GoogaMooga »

Nul respons, så har jeg Harvey for mig selv. :) Jeg vil prøve at undersøge markedet. Måske er der ikke så meget efterspørgsel på ham. Så vil hæfterne ikke være så dyre.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Den vigtigste Golden Age tegner, der mangler at blive genoptrykt

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev: 11. feb 2023, 20:46 Nul respons, så har jeg Harvey for mig selv. :) Jeg vil prøve at undersøge markedet. Måske er der ikke så meget efterspørgsel på ham. Så vil hæfterne ikke være så dyre.
Jeg kan godt lide Harvey Eisenbergs tegneserier.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Den vigtigste Golden Age tegner, der mangler at blive genoptrykt

Indlæg af GoogaMooga »

benadikt skrev: 12. feb 2023, 00:36
GoogaMooga skrev: 11. feb 2023, 20:46 Nul respons, så har jeg Harvey for mig selv. :) Jeg vil prøve at undersøge markedet. Måske er der ikke så meget efterspørgsel på ham. Så vil hæfterne ikke være så dyre.
Jeg kan godt lide Harvey Eisenbergs tegneserier.
Jeg tror, han har været genoptrykt i dansk Tom & Jerry, men de historier er ikke krediteret. Det er de så heller ikke i de gamle Dell hæfter, men dér har man mulighed for at slå op i Overstreet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Den vigtigste Golden Age tegner, der mangler at blive genoptrykt

Indlæg af GoogaMooga »

Her er lidt godt nyt, hvis man er villig til at koste lidt ekstra: Lance Jones fra Gwandanaland har fortalt mig, at en hel del af Eisenberg's ting er i public domain, så han vil stykke en samling sammen og udgive den. Problemet er bare, at han og Retro Comics er droppet af Amazon, og kan nu kun bestilles gennem Barnes & Noble i USA (hvor de begge har måttet starte helt forfra), og så kommer der ekstra porto og import-moms oveni. Men hvad gør man ikke for lidt Eisenberg? :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Den vigtigste Golden Age tegner, der mangler at blive genoptrykt

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev: 12. feb 2023, 01:06Jeg tror, han har været genoptrykt i dansk Tom & Jerry, men de historier er ikke krediteret. Det er de så heller ikke i de gamle Dell hæfter, men dér har man mulighed for at slå op i Overstreet.
Jeg har en del danske Tom & Jerry-hæfter liggende, men det er længe siden, at jeg har læst i dem. Jeg købte dem på grund af Carl Barks' ikke-Disney-historier, men de findes i langt bedre teknisk kvalitet i den norske bog Carl Barks Bruno Bjørn og venner. Den eneste historie i bogen, der ikke er i perfekt teknisk kvalitet, er den ene af de tre Droopy-historier, Serum to Nome. De tre Droopy- historier er i øvrigt skrevet af Carl Barks og tegnet af Harvey Eisenberg.
Vedhæftede filer
Droopy_af_Barks_og_Eisenberg.jpg
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Den vigtigste Golden Age tegner, der mangler at blive genoptrykt

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev: 12. feb 2023, 09:49 Her er lidt godt nyt, hvis man er villig til at koste lidt ekstra: Lance Jones fra Gwandanaland har fortalt mig, at en hel del af Eisenberg's ting er i public domain, så han vil stykke en samling sammen og udgive den. Problemet er bare, at han og Retro Comics er droppet af Amazon, og kan nu kun bestilles gennem Barnes & Noble i USA (hvor de begge har måttet starte helt forfra), og så kommer der ekstra porto og import-moms oveni. Men hvad gør man ikke for lidt Eisenberg? :)
Du må gerne fortælle, når de udkommer.
Jeg har i øvrigt aldrig købt noget fra fra Retro Comics. Har du et link til dem?
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Den vigtigste Golden Age tegner, der mangler at blive genoptrykt

Indlæg af GoogaMooga »

benadikt skrev: 12. feb 2023, 11:08
GoogaMooga skrev: 12. feb 2023, 09:49 Her er lidt godt nyt, hvis man er villig til at koste lidt ekstra: Lance Jones fra Gwandanaland har fortalt mig, at en hel del af Eisenberg's ting er i public domain, så han vil stykke en samling sammen og udgive den. Problemet er bare, at han og Retro Comics er droppet af Amazon, og kan nu kun bestilles gennem Barnes & Noble i USA (hvor de begge har måttet starte helt forfra), og så kommer der ekstra porto og import-moms oveni. Men hvad gør man ikke for lidt Eisenberg? :)
Du må gerne fortælle, når de udkommer.
Jeg har i øvrigt aldrig købt noget fra fra Retro Comics. Har du et link til dem?
Han styrer butikken gennem Facebook, og han heder Peter Rosengarten. Der er lidt overlapninger mellem de to forlag, men for det meste deler de opgaverne mellem sig.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Den vigtigste Golden Age tegner, der mangler at blive genoptrykt

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg købte alle de danske "Tom & Jerry" med Barks, da de udkom. Men så fik jeg "Barks Bear Book", og solgte dem igen. Jeg solgte dem uden for Nationalmuseet til den store Barks udstilling i 1994. Jeg kan huske, at Jesper Klein, som i øvrigt holdt tale for Barks, nægtede at købe et blad af mig. Men jeg endte med at sælge dem alle, og det finansierede turen derover fra Ebeltoft til København. Det nummer med tegning af Carl Barks på forsiden gav jeg til mesteren selv. Jeg prøvede også at sælge blade indenfor i Nationalmuseet, men det opdagede en vagt, og han truede med at give mig et par på hovedet, hvis jeg fortsatte, hvilket han strengt taget ikke havde beføjelse til at gøre. Sådan må man nogle gange finde sig i at blive behandlet. Sidenhen fik vi Fanta's bog i farver, men der manglede lidt, som er udgivet af en fan siden da. Det fås på Amazon.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Den vigtigste Golden Age tegner, der mangler at blive genoptrykt

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev: 12. feb 2023, 12:00 Jeg købte alle de danske "Tom & Jerry" med Barks, da de udkom. Men så fik jeg "Barks Bear Book", og solgte dem igen. Jeg solgte dem uden for Nationalmuseet til den store Barks udstilling i 1994. Jeg kan huske, at Jesper Klein, som i øvrigt holdt tale for Barks, nægtede at købe et blad af mig. Men jeg endte med at sælge dem alle, og det finansierede turen derover fra Ebeltoft til København. Det nummer med tegning af Carl Barks på forsiden gav jeg til mesteren selv. Jeg prøvede også at sælge blade indenfor i Nationalmuseet, men det opdagede en vagt, og han truede med at give mig et par på hovedet, hvis jeg fortsatte, hvilket han strengt taget ikke havde beføjelse til at gøre. Sådan må man nogle gange finde sig i at blive behandlet...
Sjov historie.
GoogaMooga skrev: 12. feb 2023, 12:00... Sidenhen fik vi Fanta's bog i farver...
Jeg tror du tænker på IDW's bog The Carl Barks' Big Book of Barney Bear. Den er desværre i langt dårligere teknisk kvalitet end Carl Barks Bruno Bjørn og venner.
GoogaMooga skrev: 12. feb 2023, 12:00 ... men der manglede lidt, som er udgivet af en fan siden da...
Ja, Kim Weston har (gen)udgivet en række af Barks' tegneserier, herunder Serum to Nome. Han arbejder vistnok på en komplet udgave af Barks' ikke-Disney-serier.

Men nu kom vi lidt væk fra Eisenberg.
Når jeg går ind på INDUCKS, får jeg denne meddelelse:
INDUCKS skrev:Du ejer 73% af alle serier af denne skaber.
Men da jeg ikke har registreret alle mine Disney-hæfter endnu på INDUCKS, så har jeg nok lidt mere end 73 % af hans Disney-historier.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Den vigtigste Golden Age tegner, der mangler at blive genoptrykt

Indlæg af GoogaMooga »

Ja, det var IDW, ikke Fanta. God nyhed om Kim Weston, for øvrigt. Jeg skal holde øje. Måske vil du annoncere det her, når du ved mere?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Den vigtigste Golden Age tegner, der mangler at blive genoptrykt

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev: 12. feb 2023, 12:40... God nyhed om Kim Weston, for øvrigt. Jeg skal holde øje. Måske vil du annoncere det her, når du ved mere?
Ja, forhåbentlig husker jeg det.
Du kan også abonnere på hans nyhedsbrev. Alle, der har købt direkte af ham, får nyhedsbrevet. Men jeg har købt hans udgivelser på Amazon og Bookdepository, så jeg har vistnok skrevet til ham engang og tilmeldt mig nyhedsbrevet.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Den vigtigste Golden Age tegner, der mangler at blive genoptrykt

Indlæg af Mesterius »

benadikt skrev: 12. feb 2023, 12:36Ja, Kim Weston har (gen)udgivet en række af Barks' tegneserier, herunder Serum to Nome. Han arbejder vistnok på en komplet udgave af Barks' ikke-Disney-serier.
...hæ? Mener du ikke boken "The Carl Barks Library of Burros, Hounds, Bears, Pigs, and Bunnies: The Art of Carl Barks, The Complete MGM Masters (and other non-Disney stories)", som utkom i 2019? Den kom sågar i to versjoner, ordinær- og spesialutgave. Den inneholder da alle ikke-Disney-seriene så vidt jeg vet.

Billede
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2382
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Den vigtigste Golden Age tegner, der mangler at blive genoptrykt

Indlæg af benadikt »

Mesterius skrev: 12. feb 2023, 13:32... Mener du ikke boken "The Carl Barks Library of Burros, Hounds, Bears, Pigs, and Bunnies: The Art of Carl Barks, The Complete MGM Masters (and other non-Disney stories)", som utkom i 2019? Den kom sågar i to versjoner... Den inneholder da alle ikke-Disney-seriene så vidt jeg vet.
Den havde jeg glemt. :oops: Jeg har endda begge udgaverne i reolen. De fleste af historierne er i meget god teknisk kvalitet, men to af dem er restaureret fra hæfterne; de andre er i perfekt kvalitet i sort-hvid. Jeg mener Kim Weston arbejder på en ny udgave eller måske en farveudgave af bogen?
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Den vigtigste Golden Age tegner, der mangler at blive genoptrykt

Indlæg af Mesterius »

benadikt skrev: 12. feb 2023, 14:00
Mesterius skrev: 12. feb 2023, 13:32... Mener du ikke boken "The Carl Barks Library of Burros, Hounds, Bears, Pigs, and Bunnies: The Art of Carl Barks, The Complete MGM Masters (and other non-Disney stories)", som utkom i 2019? Den kom sågar i to versjoner... Den inneholder da alle ikke-Disney-seriene så vidt jeg vet.
Den havde jeg glemt. :oops: Jeg har endda begge udgaverne i reolen. De fleste af historierne er i meget god teknisk kvalitet, men to af dem er restaureret fra hæfterne; de andre er i perfekt kvalitet i sort-hvid. Jeg mener Kim Weston arbejder på en ny udgave eller måske en farveudgave af bogen?
Hm, interessant. Del gjerne hvis du har mer (eksakt) informasjon om denne nye (farge)utgave.

Jeg kjøpte den sort-hvite, ordinære utgave av "Burros, Hounds, Bears, Pigs, and Bunnies" for en tid siden, men ble dessverre litt skuffet. Trykkmaterialet Weston har hatt tilgang til er i topp kvalitet, men gjengivelsen i boken hans er ikke optimal. Den sorte streken "blør" litt på de fleste av sidene, som i en dårlig printerutskrift hjemme. Streken ser litt grumsete og utflytende ut. Og det er dessverre også tegn til at de digitale bildefilene er stilt på for lav oppløsning før trykking. Alt i alt liker jeg boken (Barks' Bruno og Benny-serier er fine på engelsk og i sort-hvitt), men jeg hadde håpet på bedre med tanke på at det endelig kom en engelsk utgave laget fra skikkelige black proofs. Jeg vet ikke om spesialutgaven har bedre trykkvalitet.
Besvar