Hvordan samle på Carl Barks

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvordan samle på Carl Barks

Indlæg af GoogaMooga »

Spærhage skrev: 21. feb 2023, 09:49 - det var måske dem der hed 'Kurant-komics', eller noget i den stil? Dem havde (har?) jeg i hvert fald haft nogle stykker af. Jeg mener jeg I sin tid købte dem ved Yellow Kid i Århus.

/Spærhage
Jeg kan ikke huske det; til forsiden havde man kopieret forsiden af det pågældende amrk. hæfte.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hvordan samle på Carl Barks

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 21. feb 2023, 10:32
Spærhage skrev: 21. feb 2023, 09:49- det var måske dem der hed 'Kurant-komics', eller noget i den stil? Dem havde (har?) jeg i hvert fald haft nogle stykker af. Jeg mener jeg I sin tid købte dem ved Yellow Kid i Århus.
/Spærhage
Jeg kan ikke huske det; til forsiden havde man kopieret forsiden af det pågældende amrk. hæfte.
Dem, Googa og Benadikt taler om, er s/h kopier på hvidt A4-papir af Dell-enkelthæfter med Barks-historier, samlet med en clips i øverste venstre hjørne. Jeg købte omkring 1980/81 en ordentlig stak i Pegasus, da Bo lige havde overtaget butikken i Blågårdsgade. Det var den eneste økonomisk overkommelige måde at få "Voodoo Hoodoo", "Darkest Africa", "Old California", "The Old Castle's Secret" og mange af de andre Barks-historier, der ikke var kommet på dansk endnu, og heller ikke var genoptrykt i USA i mange år.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar