Dilbert blev offer for wokeismen og må lukke

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Dilbert blev offer for wokeismen og må lukke

Indlæg af GoogaMooga »

Nu er den gal igen. Denne gang er det så übernørd-serien "Dilbert", det går ud over. Også lidt mere problematisk, idet Scott Adams netop er kommet med "farlige" udtalelser, vil nogen nok mene. Wokeismen går i al sin enkelthed ud på, at andre racer godt må hade den hvide race, som er den ondeste og som så til gengæld må gøre evig bod for deres forfædres synder: https://www.dr.dk/nyheder/seneste/store ... D-fZWZdaic
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Dilbert blev offer for wokeismen og må lukke

Indlæg af Erling Søby »

Jeg noterer at Adams’ bemærkninger er faldet som en reaktion på resultatet i en meningsmåling blandt sorte amerikanere om hvorvidt det “er okay at være hvid”. Sjovt nok undgår DR omhyggeligt at fortælle resultatet af meningsmålingen.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Dilbert blev offer for wokeismen og må lukke

Indlæg af lolsen »

Det er nok noget af den mest absurde udlægning af "Woke" jeg nogensinde har læst. Woke går i alt sin enkelthed ud på at man er "vågnet op" og har fået øjnene op for den undertrykkelse af minoriteter der pt. finder og fandt sted, i sin egen samtid og tidl.

Vedr. Dilbert, så har det desuden intet med Wokeisme at gøre. Det er derimod en direkte konsekvens af at Scott Adams har udtalt at alle sorte mennesker i USA er en hadgruppe og at hvide mennesker for alt i verden skal undgå at blande sig med den sorte race.

Udtalelser der også i tidl. tider ville have givet anledning til at man ville boycotte samarbejdet med sådan en person.

Men sid du bare bag skærmen og vær små forsmået over at "nu er den gal igen" fordi et privat firma vælger at afbryde samarbejdet med en uregerlig nazist. Så kan jeg til gengæld sidde her og være rystet over at folk stadigt kan forfærdes over den slags.

Sådan er der så meget og vi bliver aldrig enige om det, men din udlægning skal ikke stå uimodsagt. Dette er dog ikke en invitation til yderligere dialog, da denne efter erfaring udentvivl blot kommer til at køre i ring. Så den er hermed afsluttet fra min side af, selvom du selvfølgeligt er velkommen til at kommentere videre derpå.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Dilbert blev offer for wokeismen og må lukke

Indlæg af Antaeus »

Erling Søby skrev: 26. feb 2023, 13:24 Jeg noterer at Adams’ bemærkninger er faldet som en reaktion på resultatet i en meningsmåling blandt sorte amerikanere om hvorvidt det “er okay at være hvid”. Sjovt nok undgår DR omhyggeligt at fortælle resultatet af meningsmålingen.
Hvad var resultatet af meningsmålingen?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Dilbert blev offer for wokeismen og må lukke

Indlæg af Frank Madsen »

Erling Søby skrev: 26. feb 2023, 13:24Jeg noterer at Adams’ bemærkninger er faldet som en reaktion på resultatet i en meningsmåling blandt sorte amerikanere om hvorvidt det “er okay at være hvid”. Sjovt nok undgår DR omhyggeligt at fortælle resultatet af meningsmålingen.
Det er Rasmussen Reports, der har gennemført undersøgelsen for at se, om USAs befolkning støtter venstrefløjens woke og anti-hvide dagsorden, som man kan læse her ved at spørge dem, om det er okay at være hvid. Det mener et flertal på 72%, herunder et flertal på 52% af USAs sorte indbyggere. På det opfølgende spørgsmål "Sorte kan også være racister" er procenterne 70% hhv. 66%.

Hvis nogen er interesseret i at dykke dybere ned i Scott Adams udtalelse end bare at afskrive ham som "nazist" (?), så er der en artikel her med et link til hans videocast.
Senest rettet af Frank Madsen 26. feb 2023, 13:55, rettet i alt 1 gang.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Dilbert blev offer for wokeismen og må lukke

Indlæg af lolsen »

Antaeus:

Her er et link til en artikel om afstemningen, samt kritikken af dens udformning og det efterfølgende resultat: https://ethicsalarms.com/2023/02/24/on- ... cellation/

Kort fortalt svarede 26% af adspurgte sorte nord amerikanere, nej, til at "It's okay to be white". Hvilket er et komplet inkompetent opstillet spørgsmål, intet seriøst analyse bureau normalt ville anvende.

Som artiklen også forklarer, svarer det i konteksten af det politiske klima i USA, til det klassiske spørgsmål "Er du holdt op med at tæske din kone: (ja/nej)".
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Dilbert blev offer for wokeismen og må lukke

Indlæg af Frank Madsen »

lolsen skrev: 26. feb 2023, 13:55Kort fortalt svarede 26% af adspurgte sorte nord amerikanere, nej, til at "It's okay to be white". Hvilket er et komplet inkompetent opstillet spørgsmål, intet seriøst analyse bureau normalt ville anvende.
Der er lidt forklaring her: https://en.wikipedia.org/wiki/It%27s_okay_to_be_white
lolsen skrev: 26. feb 2023, 13:55Som artiklen også forklarer, svarer det i konteksten af det politiske klima i USA, til det klassiske spørgsmål "Er du holdt op med at tæske din kone: (ja/nej)".
:lol: Såmænd.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Dilbert blev offer for wokeismen og må lukke

Indlæg af lolsen »

Frank:

Det er for let købt at påstå at andre med en anden mening blot har affejet ham som værende "nazist" uden at sætte sig ind i tingene, med den underforståelse, at hvis de nu blot gjorde dette, så ville de være af en anden mening.

Personligt mener jeg ikke at Adams udtalelser i hans racistiske/nazistiske rant kan undskyldes, udtalelser som følgende:

Adams said in his Wednesday rant that he had moved to a different location to get away from Black people, and urged other whites to do the same.

“I’m not saying start a war or anything like that,” he said. “I’m just saying get away.”.

Men hvis du seriøst mener de kan det, så er der da en oplagt mulighed for at række ud til Adams og tilbyde ham en kontrakt, så kan Eudor jo passende begynde at udgive Dilber i Danmark. Han kan trods alt ikke være helt så dyr at få i hus som tidligere.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Dilbert blev offer for wokeismen og må lukke

Indlæg af Frank Madsen »

lolsen skrev: 26. feb 2023, 14:05Det er for let købt at påstå at andre med en anden mening blot har affejet ham som værende "nazist" uden at sætte sig ind i tingene, med den underforståelse, at hvis de nu blot gjorde dette, så ville de være af en anden mening.
Jeg vil mene, at det letkøbte består i at betegne nogen som nazist uden samtidig at dokumentere, hvordan vedkommendes holdninger matcher denne ideologi på områder som antiparlamentarisme, pan-germanisme, racisme, kollektivisme, racehygiejne, antisemitisme, antikommunisme, diktatur og modstand mod økonomisk og politisk liberalisme. Jeg har intet ønske om at forsvare Adams, men det irriterer mig, når folk dovent uddeler klistermærker i debatten på den måde. Derudover tror jeg, vi er helt enige.

Og de to pågældende aviser kan jo sagtens have haft andre grunde til at opsige striben, men bare have grebet chancen nu, hvor Adams har blottet sig og leveret en undskyldning. De fleste aviser leder jo efter steder, de kan spare. Og med sine udtalelser lader det heller ikke til, at Adams er specielt interesseret i, om "Dilbert" kører i to aviser mere eller mindre; hans videoblog intereserer ham åbenbart mere.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Dilbert blev offer for wokeismen og må lukke

Indlæg af Frank Madsen »

lolsen skrev: 26. feb 2023, 14:05Men hvis du seriøst mener de kan det, så er der da en oplagt mulighed for at række ud til Adams og tilbyde ham en kontrakt, så kan Eudor jo passende begynde at udgive Dilber i Danmark. Han kan trods alt ikke være helt så dyr at få i hus som tidligere.
Jeg havde ikke læst ovenstående før nu, men HER er der virkelig tale om et udsagn, der er letkøbt. Hvorfor tillægger du mig Adams' synspunkter og hvorfor blander du Eudor ind i debatten?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Dilbert blev offer for wokeismen og må lukke

Indlæg af GoogaMooga »

Hvorfor spilde tid på lolsen? Han svarer som forventet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Dilbert blev offer for wokeismen og må lukke

Indlæg af GoogaMooga »

Men for en sikkerheds skyld, her er min absolutte, urokkelige holdning, og jeg skriver den IKKE pga lolsen's patetiske og meget forudsigelige udskamning af mig:

Racisme er ren ondskab. Men den kan altså gå begge veje.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Dilbert blev offer for wokeismen og må lukke

Indlæg af lolsen »

Frank:

Jeg medgiver gerne at den kommentar var lige kæk nok, men den blev skrevet fordi jeg forstod din kommentar som et forsvar for Adams.

Mht. netop den kommentar, er det nu tydeligt at du mente det retoriske i om man på baggrund af de udtalelser, kan anvende ordet "nazist", hvor jeg tolker det som at du hellere så ordet "racist", anvendt. Hvilket som du også udleder, heldigvis betyder at vi grundlæggende er enige i vores holdning til Adams kommentarer.

Vedr. brugen af ordet "nazist", så kan man altid diskutere om det eller "racist" mfl. er det korrekte. Raceadskillese er dog en så integral del af nazismens ideologi, at jeg selv synes begge ord er relevante i den sammenhæng. Til gengæld synes jeg ofte at folk er alt for afvisende overfor ordet "nazist" og eks. henviser til at det var "jøder" og ikke "muslimer" mm. for at undsige sig dette, fremfor at se på hvad den overordnede ideologi og formål hermed var. Dette er dog ikke noget jeg pålægger dig at skulle have sagt, eller givet udtryk for i denne sammenhængen.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Dilbert blev offer for wokeismen og må lukke

Indlæg af Frank Madsen »

lolsen skrev: 26. feb 2023, 15:07Jeg medgiver gerne at den kommentar var lige kæk nok, men den blev skrevet fordi jeg forstod din kommentar som et forsvar for Adams.
Så læser du ualmindelig dårligt.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Dilbert blev offer for wokeismen og må lukke

Indlæg af lolsen »

Frank:

Eller også udtrykker du dig ualmindeligt dårligt, trådens oprindelige udgangspunkt taget i betragtning.

Jeg synes dog hverken det er ualmindeligt dårligt læst eller skrevet, men derimod en sætning hvor der netop grundet ovenstående er plads til forveksling.
Besvar