Legetøjsvirksomheden Mattel starter tegneserieforlag i 2024

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Legetøjsvirksomheden Mattel starter tegneserieforlag i 2024

Indlæg af GoogaMooga »

Mattel, som er en af verdens største legetøjsvirksomheder, vil starte eget tegneserieforlag i 2024. Mattel ejer bl.a. de verdenskendte produkter Barbie, Dinky Toys, og Hot Wheels, og især den sidste er interessant. For det er netop pga Mattel (og måske ligegyldighed), at DC aldrig har genoptrykt de klassiske "Hot Wheels" comic books, der har noget af det bedste arbejde fra mesteren Alex Toth! Det er måske for meget at håbe på, men skulle der være en tegneserienørd med indflydelse hos Mattel, kunne vi måske på mirakuløs vis endelig få et run af de syv hæfter, som har befundet sig i copyright limbo i mere end 50 år! Jeg har kun nogle få originaler, hvoraf et enkelt hæfte er coverless. Det er det eneste coverless hæfte i min samling, og jeg gemmer det kun for Toth. Så god er Toth, at man tyr til coverless for at få mere og for at få råd. Og jeg kunne endda have fået dem for en hundredmand per hæfte ved comics markedet i Falkonér Centret for år tilbage. Jeg var torskedum ikke at købe dem. Efter al den forskræp at dømme, vil Mattel udgive nye historier, men man kan jo prøve at skrive til dem, evt. rette brevet/mailen til: Josh Silverman, Chief Franchise Officer and Global Head of Consumer Products at Mattel. Samtidig kan man også skrive til DC og på den måde agere mellemmand.

Hot Wheels #4 (1970) :
Billede

Hot Wheels #1 (1970):
Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Legetøjsvirksomheden Mattel starter tegneserieforlag i 2024

Indlæg af Asger Pedersen »

Jeg er s’gu så glad for, at de Hot Wheel havnede hos dig 🥰
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Legetøjsvirksomheden Mattel starter tegneserieforlag i 2024

Indlæg af GoogaMooga »

Asger Pedersen skrev: 13. mar 2023, 21:47 Jeg er s’gu så glad for, at de Hot Wheel havnede hos dig 🥰
Ja, dem er jeg meget glad for. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Legetøjsvirksomheden Mattel starter tegneserieforlag i 2024

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 12. mar 2023, 16:15 skulle der være en tegneserienørd med indflydelse hos Mattel, kunne vi måske på mirakuløs vis endelig få et run af de syv hæfter, som har befundet sig i copyright limbo i mere end 50 år!
Du skal nok bare ringe til dem. Måske har de ikke tænkt på lige det. Med en markedsværdi på 40 milliarder kroner kan de nok afse at par håndører til at genudgive Toth. Du kan hilse dem fra mig og sige, at det manglede da bare.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Legetøjsvirksomheden Mattel starter tegneserieforlag i 2024

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg har prøvet sådan noget før, uden det store held, men det er et forsøg værd. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar