Michel Vaillante fra mellemgaard

casperyde
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. jun 2021, 11:44

Michel Vaillante fra mellemgaard

Indlæg af casperyde »

så fik mellemgaard sat Michel Vaillante på programmet

https://www.saxo.com/dk/michel-vaillant ... 8776081607

desværre forsætter de fra hvor donavan stoppede og ikke forfra så alle kunne være med, synd det ikke er samlebind
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Michel Vaillante fra mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

casperyde skrev: 18. mar 2023, 19:14 så fik mellemgaard sat Michel Vaillante på programmet

https://www.saxo.com/dk/michel-vaillant ... 8776081607

desværre forsætter de fra hvor donavan stoppede og ikke forfra så alle kunne være med, synd det ikke er samlebind
Det er da det helt rigtige at gøre! Serien appellerer til ældre mandlige læsere, der har de første albums allerede.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Michel Vaillante fra mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

Det er den hidtil største sejr for euroklassikerne!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Michel Vaillante fra mellemgaard

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev: 18. mar 2023, 20:11Det er den hidtil største sejr for euroklassikerne!
Var det ikke Jerry Spring, der var den største sejr?
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Michel Vaillante fra mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

benadikt skrev: 18. mar 2023, 20:44
GoogaMooga skrev: 18. mar 2023, 20:11Det er den hidtil største sejr for euroklassikerne!
Var det ikke Jerry Spring, der var den største sejr?
Jo, når den når i mål, så bliver det den største sejr. Men indtil da, Michel Vaillant.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Michel Vaillante fra mellemgaard

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 18. mar 2023, 20:45
benadikt skrev: 18. mar 2023, 20:44
GoogaMooga skrev: 18. mar 2023, 20:11Det er den hidtil største sejr for euroklassikerne!
Var det ikke Jerry Spring, der var den største sejr?
Jo, når den når i mål, så bliver det den største sejr. Men indtil da, Michel Vaillant.
Det hænger ikke sammen.
For den er jo ikke i nærheden af at være i mål.

Desværre er de lidt sent på den for jeg fik jo købt en del historier via det norske Tempo.
Og prisen er det samme som for den norske Tempo, men her får man typisk tre historier (cirka 110-120 sider). Men de danske Mark Breton er meget velkomne og jeg ser frem til dem.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Michel Vaillante fra mellemgaard

Indlæg af Erling Søby »

casperyde:
desværre forsætter de fra hvor donavan stoppede og ikke forfra så alle kunne være med, synd det ikke er samlebind
Ja, ærgerligt. Dér mistede de i hvert fald mig som mulig køber.

Er der ikke en 80-90 bind i serien? - De potentielle køberes alder taget i betragtning, skal der vel komme et bind hver anden måned, hvis det skal færdiggøres inden de er gået i graven?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Michel Vaillante fra mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

Der er 70 bind i serien, og vi skal nok ikke regne med mere end to bind om året.

De kunne have valgt at starte forfra, og så risikere at skulle lukke, så er vi lige vidt. At Erling er et brok-hoved og boykotter serien, er der ikke noget at gøre ved. Så betyder den serie nok øjensynligt ikke ret meget for ham.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Michel Vaillante fra mellemgaard

Indlæg af Erling Søby »

Du har ret i én ting: Det er ikke en serie, der betyder noget for mig. Det gjorde den heller ikke, da jeg som dreng læste Fart & Tempo. Så ja, jeg springer over. Det kan du så kalde brok & boykot, hvis du får det bedre af det.

Og med (sandsynligvis kun) to bind om året? - Det bliver aldrig nogensinde færdiggjort.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Michel Vaillante fra mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

Men den betyder noget for mig og mange andre. Så vi har ikke brug for dit brok. Skulle jeg rakke ned på de ting, jeg ikke gider, ville jeg ikke bestille andet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Michel Vaillante fra mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

Sat på en spids, Erling, så er det åbenbart vigtigt for dig at fortælle verden, at du ikke kan lide en af de helt store klassikere. Det kan jo kun være fordi, du ikke ønsker den på markedet, ellers kunne du jo have valgt at lade den være i fred. Men nej, ikke Erling Søby.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Michel Vaillante fra mellemgaard

Indlæg af Erling Søby »

Vrøvl og vås, Googamooga. Du har tydeligvis et stort behov for at tillægge mig skumle motiver. Men sagen er helt enkel: Det er ikke en serie jeg er noget videre interesseret i, og forlagets uheldige valg omkring udgivelsen gør det ikke bedre. Det skrev jeg, og det står jeg ved.

Og som om du aldrig har skrevet noget kritisk om serier, du ikke er interesseret i.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Michel Vaillante fra mellemgaard

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Tiden må jo bare vise, hvor mange der har gemt Carlsens seks 35 år gamle album (og kan huske at de har gemt dem) og Donovans 12 år gamle album OG opdager at Mellemgaard har genoptaget serien OG har lyst til at genoptage interessen OG har 30-40 år tilbage til at fuldføre samlingen. Det er lidt mange forudsætninger.

Men din glæde skal du da have love at have, Googa. Da alternativet nok var ingenting.

Jeg syntes i øvrigt "Den 8. kører" var en rigtig god historie, da jeg læste den for 55 år siden.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Michel Vaillante fra mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 19. mar 2023, 01:26 Vrøvl og vås, Googamooga. Du har tydeligvis et stort behov for at tillægge mig skumle motiver. Men sagen er helt enkel: Det er ikke en serie jeg er noget videre interesseret i, og forlagets uheldige valg omkring udgivelsen gør det ikke bedre. Det skrev jeg, og det står jeg ved.

Og som om du aldrig har skrevet noget kritisk om serier, du ikke er interesseret i.
Nej, det er ikke vås, Erling. Nogle mennesker kan ikke tåle, at en bestemt serie kommer på markedet, så de vælger at skyde den ned i en lanceringstråd. Det er også sket på Facebook. Ja, jeg er kritisk overfor newies, men jeg benytter ikke en lanceringstråd til at skyde en udgivelse ned. Det er sabotage og dårlig stil, synes jeg.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Michel Vaillante fra mellemgaard

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 19. mar 2023, 01:33 Men din glæde skal du da have love at have, Googa. Da alternativet nok var ingenting.
Netop. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar