DC's alternative løsning på manglende side

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

DC's alternative løsning på manglende side

Indlæg af GoogaMooga »

DC er kommet til at udelade en side i en Batman trade, og i stedet for at trykke om, eller indsætte en løs side, har de fundet på en helt anden løsning. Historien genoptrykkes i sin helhed i den næste Batman opsamling. Jeg ved ikke, hvad jeg skal mene om dette, andet end at sådanne uheld kan ske selv for de store forlag, og DC er så vidt mig bekendt USA's største tegneserieforlag: https://bleedingcool.com/comics/dc-comi ... y3GPZg5rJc
And here it is… an interesting solution. Back in the day, DC Comics would have just reprinted the lot and fired the editor. But these are different times. Batman: The Dark Detective Vol 8, reprinting Detective Comics #644-652 and Detective Comics Annual #5, will be published on the 28th of November,… and will now include Detective Comics Annual #4 as well.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: DC's alternative løsning på manglende side

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 30. mar 2023, 09:12 DC er kommet til at udelade en side i en Batman trade, og i stedet for at trykke om, eller indsætte en løs side, har de fundet på en helt anden løsning. Historien genoptrykkes i sin helhed i den næste Batman opsamling. Jeg ved ikke, hvad jeg skal mene om dette, andet end at sådanne uheld kan ske selv for de store forlag, og DC er så vidt mig bekendt USA's største tegneserieforlag: https://bleedingcool.com/comics/dc-comi ... y3GPZg5rJc
And here it is… an interesting solution. Back in the day, DC Comics would have just reprinted the lot and fired the editor. But these are different times. Batman: The Dark Detective Vol 8, reprinting Detective Comics #644-652 and Detective Comics Annual #5, will be published on the 28th of November,… and will now include Detective Comics Annual #4 as well.
Der vil jeg langt foretrække Cobolts diskrete og overskudsagtige Blueberry-løsning i stedet for at have to bind med den samme historie. Melder historien noget om, hvorvidt den genoptrykte historie så betyder øget sidetal i det følgende bind, eller erstatter den en historie, der oprindelig skulle have været i det pågældende bind?
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: DC's alternative løsning på manglende side

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 30. mar 2023, 14:49 Der vil jeg langt foretrække Cobolts diskrete og overskudsagtige Blueberry-løsning i stedet for at have to bind med den samme historie. Melder historien noget om, hvorvidt den genoptrykte historie så betyder øget sidetal i det følgende bind, eller erstatter den en historie, der oprindelig skulle have været i det pågældende bind?
Det stod der vist ikke noget om, men mon ikke de opererer med varierende sidetal uanset?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: DC's alternative løsning på manglende side

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 30. mar 2023, 09:12Jeg ved ikke, hvad jeg skal mene om dette
Nu skuffer du mig. Det ved du da godt.

BÅDE Batman: The Dark Detective Vol 7 og Batman: The Dark Detective Vol 8 er nu SMADRET. Er de ikke? :roll:

Det ville da også være tilfældet, hvis den samme Blueberry-historie blev trykt i to af samlebindene.

Forresten ... er det ikke meget længe siden, en dansk udgivelse har været SMADRET? Som i adskillige måneder? Måske lytter de ansvarlige faktisk til dig. (Eller måske er det et tilfælde.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: DC's alternative løsning på manglende side

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 31. mar 2023, 00:03
BÅDE Batman: The Dark Detective Vol 7 og Batman: The Dark Detective Vol 8 er nu SMADRET. Er de ikke? :roll:

Det ville da også være tilfældet, hvis den samme Blueberry-historie blev trykt i to af samlebindene.

Forresten ... er det ikke meget længe siden, en dansk udgivelse har været SMADRET? Som i adskillige måneder? Måske lytter de ansvarlige faktisk til dig. (Eller måske er det et tilfælde.)
DC's alternative løsning er ikke god, men historien vidner jo om krise hos de gamle comic book forlag, for tidligere ville DC bare have trykket om. Men i dag er oplagene for deres ting meget mindre, og The Big Two bliver vel reelt kun holdt i live pga af film franchise'ene. Derfor er Cobolt's Blueberry løsning klart at foretrække, når det ikke er økonomisk muligt at trykke om. Men Blueberry løsningen kan ikke altid bruges, heller, som i tilfældet Bruno Brazil, hvor der ikke har været en dobbelt side at skære i / lime på.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar