Al Jaffee RIP

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Al Jaffee RIP

Indlæg af GoogaMooga »

Så døde Al Jaffee, 102 år. Han var aktiv tegner indtil han var 98 år. En karriere på 77 år - verdensrekord. Jaffee var især kendt for sine "fold-ins" til satirebladet MAD, som han tegnede til i årtier. Indersiden af bagsiden skulle foldes to gange, og så fremstod der en helt anden tegning. Det var sjovt at gætte, hvordan den skjulte tegning ville tage sig ud, og hvis man var fræk nok, foldede man sgu den side, bare for at nyde det endelige resultat. Det må have været vanvittigt svært at finde på, måned efter måned, og så tænke dobbelt, når man tegnede. Jeg får næsten lyst til at folde et MAD blad lige nu. RIP Al Jaffee

Al Jaffee med sin Eisner pris:
Al Jaffee Holding Eisner_PHOTO MAD MAGAZINE_6434942abfd7b8.98919626.jpg
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Al Jaffee RIP

Indlæg af Robin »

Noget af det bedste i min storebrors Gas og Mad blade var Jaffees foldesider. Jeg måtte ikke folde den helt skarpt, men kun såd'n at jeg kunne ane, hvad det skulle forestille. Senere, langt senere, har jeg gjort det, hvijeg faldt over nogle hærgede blade eller vildt billige. Don Martin, Spy vs. Spy. og filmsatirerne var andre store hits. Hvil i fred ti Al Jaffee.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Al Jaffee RIP

Indlæg af GoogaMooga »

Ja, det trick benyttede jeg også, men når man ikke kunne folde, mistede den noget af effekten.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar