Læser du tegneserier på en skærm?

Besvar

Læser du tegneserier på en skærm?

Ja, udelukkende
0
Ingen stemmer
Både og...
4
13%
Mest på tryk, men jeg supplerer på en skærm
10
32%
Nej, aldrig
17
55%
 
Afgivne stemmer: 31

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Læser du tegneserier på en skærm?

Indlæg af GoogaMooga »

Okay, lad os høre - ja eller nej?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
TorbenKlein
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jun 2022, 08:59

Re: Læser du tegneserier på en skærm?

Indlæg af TorbenKlein »

Hvis det på nogen måde kan lade sig gøre: på tryk.
Ellers til nød digitalt.
Har købt en ‘del’ på Comixology (før det blev ødelagt af Amazon) af udgivelser, der ikke er på markedet i DK.
.czr filer af gamle Thriller Comics med min yndling Robin Hood er også nødt til at være digitalt (når historien ikke har været i Helte Serien)

Så: digitalt, hvis det ikke kan være anderledes, men helst trykt.
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Læser du tegneserier på en skærm?

Indlæg af Lars S »

Har købt rigtig mange digitale tegneserier på Humble Bundle over tiden.

Kan godt lide at læse på skærm, men lige så gerne på papir.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Læser du tegneserier på en skærm?

Indlæg af Erling Søby »

Nej tak, og det gælder både tegneserier og bøger. Hele det fysiske; papir, tryk, indbinding, er en del af oplevelsen for mig. Og det, at eje det selv. Som Bo Green Jensen har skrevet det, så går han sjældent på biblioteket, da det gør ham trist at se alle de bøger han gerne ville eje, men ikke ejer. Sådan har jeg det også.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Læser du tegneserier på en skærm?

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 16. apr 2023, 12:00 Nej tak, og det gælder både tegneserier og bøger. Hele det fysiske; papir, tryk, indbinding, er en del af oplevelsen for mig. Og det, at eje det selv. Som Bo Green Jensen har skrevet det, så går han sjældent på biblioteket, da det gør ham trist at se alle de bøger han gerne ville eje, men ikke ejer. Sådan har jeg det også.
Helt enig, og derudover vil jeg tilføje, at biblioteksindbindinger er en uæstetisk taktil oplevelse.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Læser du tegneserier på en skærm?

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 16. apr 2023, 04:21Okay, lad os høre - ja eller nej?
Er det en officiel undersøgelse af, HVOR gamle røvhuller vi er på Serieland? :lol:

Faktisk var Serieland (a.k.a. Seriejournalen) et af de første medier i Danmark, der tilbød tegneserier på skærm i Danmark. Selv Googa har formentlig læst Det Røvfødte Golem og Dan And på skærm.

finishsmall.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
TorbenB
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. feb 2007, 22:31

Re: Læser du tegneserier på en skærm?

Indlæg af TorbenB »

Ja, jeg er i gang med at læse alle striberne i "For Better or for Worse", og det foregår udelukkende på skærm. Jeg læser den på min tablet, som er fint egnet til sengelæsning.

Jeg vender den, så jeg ser striben i bredformat. Ofte bruger jeg også zoom, så jeg kan se alle detaljerne i Lynn Johnstons tegninger. Det er en fordel, man ikke har ved det trykte format.

Jeg læser den her, og det er i øvrigt gratis: https://www.gocomics.com/forbetterorforworse/1979/09/10

Samme sted tjekker jeg jævnligt søndagssiderne af "Doonesbury". De kommer godt nok i Information, som jeg abonnerer på, men der mangler gerne et billede, og så er den i sort-hvid.

Derudover følger jeg den norske "Kollektivet" via dens Facebook-side og danske "Esben er bitter", også på Facebook.

Til større, mere episke værker såsom graphic novels og traditionelle albummer foretrækker jeg den trykte version.

Mvh
Torben
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Læser du tegneserier på en skærm?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jeg læser tegneserier på skærmen hver dag i arbejdstiden. Men aldrig i fritiden :D
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Læser du tegneserier på en skærm?

Indlæg af Laila J. Graf »

Kom til at svare nej - fordi jeg aldrig køber digitale tegneserier.

Men - så kom jeg i tanke om, at jeg jo faktisk læser ret mange net-tegneserier.

Men samtidig, kan jeg så komme i nærheden af at købe mine yndlings net-tegneserier i bogform - så gør jeg det :D
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Læser du tegneserier på en skærm?

Indlæg af Mogens »

Erling Søby skrev: 16. apr 2023, 12:00 Nej tak, og det gælder både tegneserier og bøger. Hele det fysiske; papir, tryk, indbinding, er en del af oplevelsen for mig. Og det, at eje det selv. Som Bo Green Jensen har skrevet det, så går han sjældent på biblioteket, da det gør ham trist at se alle de bøger han gerne ville eje, men ikke ejer. Sådan har jeg det også.
Jeg deler denne betragtning/opfattelse, men en enkelt gang så jeg mig dog nødsaget til at lave en undtagelse, nemlig da jeg fandt Largo Winch online til fri læsning (på engelsk). Jeg blev et nemt offer for min nysgerrighed og min trang til at opfylde mit kulørte behov. :lol:
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: Læser du tegneserier på en skærm?

Indlæg af Peoples Choice »

stemte også nej til at læse de digitale striber, og det er nok også den mest korrekte måde at beskrive det på, da jeg også kigger på tegneseriemediet i den digitale verden, men det er mere for at studere tegningerne af en specifik tegner, og ikke så meget hele oplevelsen af en tegneserie...Det er jo ret beset en vild digital verden, hvor man kan nærstudere sine yndlingstegnere, og ikke mindst udskrive nogle af dem, hvis man har en fornuftig printer...har flere digitale prints på min væg..... :-)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Læser du tegneserier på en skærm?

Indlæg af GoogaMooga »

Peoples Choice skrev: 5. jun 2023, 21:59udskrive nogle af dem, hvis man har en fornuftig printer...har flere digitale prints på min væg..... :-)
"udskrive" 8) (lyder bedre end printe)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: Læser du tegneserier på en skærm?

Indlæg af Peoples Choice »

Tænkte bare, at med den ældre skare, som er repræsenteret her på Serieland, så associesserer man et print med en laserprinter, men den duer' ikke :-)
Besvar