Dark Horse's genoptryk af "Den" volume 1

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Dark Horse's genoptryk af "Den" volume 1

Indlæg af GoogaMooga »

Richard Corben's "Den" fra 1978 har været uopdrivelig i årevis. Forlaget E-voke har haft god kontakt fil Corben familien og har deres egen udgave på trapperne. Deres udgave udkommer til august og har den bedste forside. Dark Horse's forside er ikke så pæn som E-voke's, men til gengæld får man jo så originalsproget, og - skulle man tro, den originale håndtekstning. Men nej, Dark Horse har i deres uendelige visdom besluttet at nytekste "Den", fy skamme! Så den eneste grund til at jeg vælger Dark Horse udgaven alligevel, er på grund af originalsproget.

E-voke's forside:
DEN1_cover.png
DEN1_cover.png (389.58 KiB) Vist 549 gange
Dark Horse's forside:
den 1 dh.jpg
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Dark Horse's genoptryk af "Den" volume 1

Indlæg af Erling Søby »

Jeg køber kun på dansk, så valget er let for mig. Og E-voke gør det under alle omstændigheder godt, så det gør det endnu lettere.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
LarsChristiansen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 147
Tilmeldt: 1. feb 2021, 21:27
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

Re: Dark Horse's genoptryk af "Den" volume 1

Indlæg af LarsChristiansen »

:) – Bare for god ordens skyld, vil jeg da lige nævne, at vores – altså E-vokes – udgivelse af Corbens "DEN" på dansk er med det samme og nyrestaurerede materiale som DARK HORSE bruger.
Tilmed udgiver vi albummet samtidig med amerikanerne – således at man vel med lidt god vilje kan sige at vi tager del i en verdens-repremiere af klassikeren "DEN".
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Dark Horse's genoptryk af "Den" volume 1

Indlæg af Erling Søby »

@Lars, kommer der ekstramateriale i udgivelsen?

Og iøvrigt, medmindre det er Corben selv der har holdt den tilbage, er det ufatteligt at hovedværket af en af største tegneserieskabere ikke har kunnet fås på amerikansk i årevis!
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Dark Horse's genoptryk af "Den" volume 1

Indlæg af Lars S »

LarsChristiansen skrev: 17. apr 2023, 14:06 :) – Bare for god ordens skyld, vil jeg da lige nævne, at vores – altså E-vokes – udgivelse af Corbens "DEN" på dansk er med det samme og nyrestaurerede materiale som DARK HORSE bruger.
Tilmed udgiver vi albummet samtidig med amerikanerne – således at man vel med lidt god vilje kan sige at vi tager del i en verdens-repremiere af klassikeren "DEN".
Godt lige at få den oplysning med!! For jeg havde egenligt valgt at købe Dark Horse udgave pga det nyrestaurerede materiale.
Så bortset fra forsiden er det så det samme vi får på dansk - i tilfælde at der skulle være ekstra materiale?
Har I også planer om at udgive de efterfølgende udgivelser der også kommer fra Dark Horse?
Besvar