Lou Fine den 27. september

Besvar

Hvad skal du den 27. september?

Jeg skal købe Lou Fine
1
11%
Jeg skal ikke købe Lou Fine
3
33%
Jeg skal klø mig selv i røven
5
56%
 
Afgivne stemmer: 9

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Lou Fine den 27. september

Indlæg af GoogaMooga »

Lou Fine den 27. september !!
27. september... 27. september... 27. september...
8) 8) 8) 8) 8) 8)

fra https://www.previewsworld.com/Catalog/APR231754
APR231754
(A) Lou Fine, Fletcher Hanks, Will Eisner, Dick Briefer, Various

Jungle Comics ran for almost 15 years and there's no wonder with a roster of creative talent like Lou Fine, Alex Blum, Taylor Martin, Fletcher Hanks, Chuck Winter, Art Peddy, Henry Kiefer, George Wilson, Bill Allison, Dick Briefer, Will Eisner, Ken Jackson, R. Louis Golden, Rafael Astarita, Charles Sultan, Robert Lewis and Bob Powell all serving us such jungle treats as these. Alex Blum created Kaanga, Lord of the Jungle, who after losing his family in the Congo, was adopted by a local tribe of "ape-men" where he tackled everything from bad animals to dinosaurs to witch doctors to Germans, appearing in all 163 issues! Collects Jungle Comics #1-3 (January-March 1940).

In Shops: Sep 27, 2023
SRP: $52.99
jungle 1.jpg
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4710
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Lou Fine den 27. september

Indlæg af Robin »

Er ikke så'n på jungleserier, mere i retningen af the Ray, Black Condor, Phantom Lady, Doll Man, Uncle Sam, hvis der kommer såd'n noget. Jeg har lidt genoptryk af hans Spirit arbejde sammen med Jack Cole.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Lou Fine den 27. september

Indlæg af GoogaMooga »

Robin skrev: 17. apr 2023, 21:50 Er ikke så'n på jungleserier, mere i retningen af the Ray, Black Condor, Phantom Lady, Doll Man, Uncle Sam, hvis der kommer såd'n noget. Jeg har lidt genoptryk af hans Spirit arbejde sammen med Jack Cole.

mvh.
Phantom Lady var nu Matt Baker. Men ellers er jeg med på næsten hvad som helst, når bare Lou Fine har tegnet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4710
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Lou Fine den 27. september

Indlæg af Robin »

Nå ja, sikkert nok. Jeg blev snydt af denne hersens internet ordstrøm: Men of Mystery Comics 4 Marvelman Miralceman Phantom Lady Lou Fine Golden Age NM..


mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Lou Fine den 27. september

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Lou Fine mig til at tænke på den meget velfortalte og -tegnede og ikke mindst -farvelagte serie om den desillusionerede katastrofepressefotograf Lou Cale i New York 1942, på den vibrerende tærskel til at USA går ind i Anden Verdenskrig.

Kun de to første udkom på dansk, de kom på en tid, hvor der udkom alt for meget, og så druknede serien. Men måske ver det noget for et forlag at fuldføre den? Der er fem album på fransk. Og et samlebind med det hele. Også genudgivet i sort-hvid, men det er synd, for farvelægningen er virkelig smuk og var stilmæssigt nærmest forud for sin tid.

Gode plots, og det hele er skrevet, tegnet og farvelagt i symbiotisk fællesskab af Warn's (Eric Warnauts) og Raives (Guy Servais). Fuldblodnostalgia a la Chandler med en alkoholiseret og koffeiniseret helt og samtidig forud for sin tid med den andengenerationscubanske kriminalinspektør, der er gift med en sort kvinde. Eviggyldige sociale problematikker i det multikulturelle USA med hvid slagside og imponerende panoramaer over New York i 1940'erne. What's not to like?
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg (89.04 KiB) Vist 892 gange
image.jpeg
image.jpeg (88.44 KiB) Vist 892 gange
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Lou Fine den 27. september

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 19. apr 2023, 01:05 Lou Fine mig til at tænke på den meget velfortalte og -tegnede og ikke mindst -farvelagte serie om den desillusionerede katastrofepressefotograf Lou Cale i New York 1942, på den vibrerende tærskel til at USA går ind i Anden Verdenskrig.

Kun de to første udkom på dansk, de kom på en tid, hvor der udkom alt for meget, og så druknede serien. Men måske ver det noget for et forlag at fuldføre den? Der er fem album på fransk. Og et samlebind med det hele. Også genudgivet i sort-hvid, men det er synd, for farvelægningen er virkelig smuk og var stilmæssigt nærmest forud for sin tid.

Gode plots, og det hele er skrevet, tegnet og farvelagt i symbiotisk fællesskab af Warn's (Eric Warnauts) og Raives (Guy Servais). Fuldblodnostalgia a la Chandler med en alkoholiseret og koffeiniseret helt og samtidig forud for sin tid med den andengenerationscubanske kriminalinspektør, der er gift med en sort kvinde. Eviggyldige sociale problematikker i det multikulturelle USA med hvid slagside og imponerende panoramaer over New York i 1940'erne. What's not to like?
Så hva med å utgi de fem album på Cobolt? Eller eventuelt det komplette samlebind, hvis det gir mer mening.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Lou Fine den 27. september

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mesterius skrev: 19. apr 2023, 22:42Så hva med å utgi de fem album på Cobolt? Eller eventuelt det komplette samlebind, hvis det gir mer mening.
Jo, ja, det kunne selvfølgelig lyde logisk. Men det ligger trods alt ikke lige til højrebenet for Cobolt, det kræver et andet set-up hos et forlag, der bedre kan håndtere mindre oplag end Cobolt. Og Cobolt har så mange udgivelser stående i kø allerede, at der heller ikke er plads i programmet. Og slet ikke til flere samlebind, det holder hårdt nok med at få sat tempo på dem, der allerede er i gang! Men det er efter min mening stadig en god serie, for det rette forlag :-)
_mucher_
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 76
Tilmeldt: 3. jan 2014, 12:46

Re: Lou Fine den 27. september

Indlæg af _mucher_ »

En smule random, I know, men jeg har denne her fra Pure Imagination. Jeg kan se at de har udgivet mere med den gamle mester, men det var efter min tid (så at sige).

lou_fine_comics.jpg
Besvar