Nogen der kan hjælpe???

Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Nogen der kan hjælpe???

Indlæg af Asger Pedersen »

Jeg har den (selvfølgelig 😄), men den lå ikke sammen med Sommer Plop og de andre. Når jeg finder den, skal jeg lave en oversigt af indholdet.
Det er da osse muligt, men ikke sandsynligt, at jeg har et ekstra eksemplar…? Jeg har raget alt muligt til mig gennem årene…
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Nogen der kan hjælpe???

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Asger Pedersen skrev: 18. maj 2023, 11:10´ Når jeg finder den, skal jeg lave en oversigt af indholdet.
Det kunne være interessant at se. Jeg har ærlig talt ingen idé om, hvordan jeg udvalgte historierne, men er på den anden side overbevist om, at jeg har forsøgt at gøre lidt ud af det.

Jeg har ikke haft noget egentligt udvalg af trykte blade at kigge i, så sandsynligvis har jeg bedt arkivaren hos DC, Milton Snappin, der sad nede i kælderen og holdt styr på alle de gamle, støvede sort-hvide klichéaftryk (indimellem at han håndtekstede en del af DC's udgivelser), om at sende et udvalg, måske fra en afgrænset periode. Det var (så vidt jeg husker) meningen, at der skulle være en lidt altmodisch romantisk stemning. Måske har jeg studeret Overstreets Price Guide lidt, han noterede af og til kendte tegnernavne for enkelte udgivelser.
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 162
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Re: Nogen der kan hjælpe???

Indlæg af Peter Lyderik »

Asger Pedersen skrev: 18. maj 2023, 11:10 Jeg har den (selvfølgelig 😄), men den lå ikke sammen med Sommer Plop og de andre. Når jeg finder den, skal jeg lave en oversigt af indholdet.
Det er da osse muligt, men ikke sandsynligt, at jeg har et ekstra eksemplar…? Jeg har raget alt muligt til mig gennem årene…
Danske tegneserier hjemmeside har en oversigt over indholdet:
Ikke flere tårer. To knuste hjerter. I skjul for kærligheden. Sandhedens øjeblik! Grib chancen! Hans forhenværende pige! Kærlighedens mange ansigter. Få, men ikke beholde! Giv mig mit hjerte tilbage! Kærlighedens net. Afskedens time. Pludseligt uvejr! Sommerflirt.

Men hvis det er muligt, smagsprøver med billeder af indholdet af bladet. Mange tak på forhånd.
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 162
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Re: Nogen der kan hjælpe???

Indlæg af Peter Lyderik »

Til jer der har Sommerferieforelskelser, er der navne på forfattere og tegnere i bladet? For det kunne väre fedt at få den opdateret i Comicwiki.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Nogen der kan hjælpe???

Indlæg af Asger Pedersen »

Peter Lyderik skrev: 19. maj 2023, 07:18
Asger Pedersen skrev: 18. maj 2023, 11:10 Jeg har den (selvfølgelig 😄), men den lå ikke sammen med Sommer Plop og de andre. Når jeg finder den, skal jeg lave en oversigt af indholdet.
Det er da osse muligt, men ikke sandsynligt, at jeg har et ekstra eksemplar…? Jeg har raget alt muligt til mig gennem årene…
Danske tegneserier hjemmeside har en oversigt over indholdet:
Ikke flere tårer. To knuste hjerter. I skjul for kærligheden. Sandhedens øjeblik! Grib chancen! Hans forhenværende pige! Kærlighedens mange ansigter. Få, men ikke beholde! Giv mig mit hjerte tilbage! Kærlighedens net. Afskedens time. Pludseligt uvejr! Sommerflirt.

Men hvis det er muligt, smagsprøver med billeder af indholdet af bladet. Mange tak på forhånd.
Så har jeg fundet bladet. Her er splash-pages fra historierne på dropbox:
https://www.dropbox.com/scl/fo/noe51l3n ... lt5mf&dl=0
Jeg har svært ved at identificere tegnerne, alle serierne er meget i stil med John Romita, men et par stykker er vist af Sekowsky. Der var også CD-romantik i bladene Vicky og Love, måske i Teen, der har jeg bl.a. fundet gene Colan og en del Colletta-inkede.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 162
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Re: Nogen der kan hjælpe???

Indlæg af Peter Lyderik »

@ Asger

Tusind tak for smagsprøverne.
Besvar