Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af GoogaMooga »

Pyha! Det har været spændende at følge Charles Pelto's opdateringer om arbejdet med at skaffe de sidste manglende striber af Warren Tufts' "Casey Ruggles", måske den bedste western-serie nogensinde. Han har længe efterlyst tre manglende søndagssider, og de er nu tilvejebragt. "Casey Ruggles" vil fremstå komplet i 2024, et monument over virkelyst og klassisk håndværk. For det er snart kun de små aktører, der gider at udgive de store klassikere. De større forlag har for travlt med at udgive grimme tegneserier.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 20. maj 2023, 05:33 Pyha! Det har været spændende at følge Charles Pelto's opdateringer om arbejdet med at skaffe de sidste manglende striber af Warren Tufts' "Casey Ruggles", måske den bedste western-serie nogensinde. Han har længe efterlyst tre manglende søndagssider, og de er nu tilvejebragt. "Casey Ruggles" vil fremstå komplet i 2024, et monument over virkelyst og klassisk håndværk. For det er snart kun de små aktører, der gider at udgive de store klassikere. De større forlag har for travlt med at udgive grimme tegneserier.

Billede
Hvis de større forlag har travl med at udgive grimme tegneserier så må der vel være en efterspørgsel efter grimme tegneserier.
Personligt foretrækker jeg klart klassikere samt tegneserier tegnet i en klassisk stil og i hvert fald stadig lækkert tegnet hvis vi går udenfor den klassiske stil.

Casey Ruggles er ikke noget jeg har læst og serien skal tjekkes for om den skal i hjemmebiblioteket.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af GoogaMooga »

Ja, Antaeus, jeg er 100% enig med dig. Jeg forstår ikke, hvorfor det overvejende er newies, der sælger. Der er f.eks. kun én Ping Pris nomineret serie i år, som jeg har anskaffet mig, og det er "Vores Kvarter", som jo er en oldie. De andre nominerede giver mig en voldsom ulyst.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 20. maj 2023, 10:29 Ja, Antaeus, jeg er 100% enig med dig. Jeg forstår ikke, hvorfor det overvejende er newies, der sælger. Der er f.eks. kun én Ping Pris nomineret serie i år, som jeg har anskaffet mig, og det er "Vores Kvarter", som jo er en oldie. De andre nominerede giver mig en voldsom ulyst.
Så længe det er godt tegnet så forstår jeg godt det er nye tegneserier, der sælger. Sådan er det vel inden for alt.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 20. maj 2023, 11:06
Så længe det er godt tegnet så forstår jeg godt det er nye tegneserier, der sælger. Sådan er det vel inden for alt.
Men ER de godt tegnet, det er spørgsmålet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 20. maj 2023, 13:53
Antaeus skrev: 20. maj 2023, 11:06
Så længe det er godt tegnet så forstår jeg godt det er nye tegneserier, der sælger. Sådan er det vel inden for alt.
Men ER de godt tegnet, det er spørgsmålet.
En del er og en del er ikke. Men de har et mere moderne udseende og på den måde tiltrækkende for mange og især yngre. Men jeg tror ikke jeg vil kunne placere en nyere tegner højt på min top liste.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af superboy »

Casey Ruggles gikk også i norske Colt.
Vedhæftede filer
casey 2.jpg
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af GoogaMooga »

"Colt" fik vi ikke herhjemme. Jeg kan se, den er fra 1988. Det sidste (og bedste) western-hæfte, vi fik, var "Cactus Western", i start-80'erne. Deri var der bl.a. "Jerry Spring". Det var kram.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 20. maj 2023, 15:05
GoogaMooga skrev: 20. maj 2023, 13:53
Men ER de godt tegnet, det er spørgsmålet.
En del er og en del er ikke. Men de har et mere moderne udseende og på den måde tiltrækkende for mange og især yngre. Men jeg tror ikke jeg vil kunne placere en nyere tegner højt på min top liste.
Jeg vil ikke sige, jeg aldrig køber en newie. Men det sker ikke så tit. Det med "et mere moderne udseende" er ret tydeligt, og det er dér, jeg har et blindt punkt. Ting som "Wayne Shelton" og "Largo Winch" er måske nok habilt tegnet, men mangler personlighed.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 20. maj 2023, 17:18
Antaeus skrev: 20. maj 2023, 15:05
GoogaMooga skrev: 20. maj 2023, 13:53
Men ER de godt tegnet, det er spørgsmålet.
En del er og en del er ikke. Men de har et mere moderne udseende og på den måde tiltrækkende for mange og især yngre. Men jeg tror ikke jeg vil kunne placere en nyere tegner højt på min top liste.
Jeg vil ikke sige, jeg aldrig køber en newie. Men det sker ikke så tit. Det med "et mere moderne udseende" er ret tydeligt, og det er dér, jeg har et blindt punkt. Ting som "Wayne Shelton" og "Largo Winch" er måske nok habilt tegnet, men mangler personlighed.
Ja, de to samt en masse andre lignende Zoom udgiveler er bestemt ok til godt tegnet, men de er også meget ens og mangler netop noget personlighed og adskillelse fra de andre og oppe at ringe er de i hvert fald ikke. Men det er bestemt nogle jeg læser da de er godt tegnet og ofte med gode historier. Jeg kan også godt lide en masse af de tegnere, som tegner videre på de store klassikere selv om de slet ikke matcher de gamle store mestre. Men det vi ser i Blake & Mortimer, Asterix, Lucky Luke, Splint & Co. er alt sammen fra tegnere der kan deres håndværk og det er godt tegnet og så kan historierne være i noget blandet kvalitet.

Det vi ser i de nye Lefranc og Allan Falk er også fint.

Så er der de lidt mere moderne stile som kan være fine, men de er slet ikke oppe at kunne konkurrere med de mere klassiske tegnere, men jeg kan godt forstå det kan virke lækkert for især de yngre for det har et langt mere moderne udseende men også i stile som ligner noget vi kender, bl.a. fra Disney og med mange stålende farver. Og så er der en del nye som jeg slet ikke vil læse fordi tegningerne ikke appellerer til mig og så er der nogle tegninger der er direkte ringe.

Jeg kom til at tænke på nogle veninder som havde købt en tegneserie til mig fordi det synes de var lækkert tegnet og i mange farver så det virkede lækkert ved første øjekast for dem. Det var en helt ordinær tegner og et Superman blad fra omkring år 2000, som ikke var specielt godt tegnet men så ok ud og med mange farver. Mens sort/hvid af Alex Raymond eller Jim Holdaway ikke havde så meget appel for dem. Nok fordi de aldrig når ind og tjekke hvor lækre de sort/hvide streger og tegningerne egentlig er i forhold til det ret enkle farvestrålende tegnede Superman.
Nå men jeg sagde jo mange tak for tegneserien.....
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af Antaeus »

I øvrigt de der Casey Ruggles er det lange historier eller kortere historier?

Personligt foretrækker jeg klart de længere historier.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 20. maj 2023, 18:02 I øvrigt de der Casey Ruggles er det lange historier eller kortere historier?

Personligt foretrækker jeg klart de længere historier.
De er vel som de fleste kontinuitets-strips, en passende længde. Det hele kan rummes i tre bind fra Classic Comics Press, som jo også har samlet "Lance" af Warren Tufts. Sjovt nok har norske Thule Forlag også samlet "Lance", og de kom endda først!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af Antaeus »

"Passende længde" er et rigtig politiker svar, der ikke siger noget som helst.

Lance så ud til at være fin, men alt for dyr for noget jeg ikke kendte så den blev sprunget over.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 20. maj 2023, 18:41 "Passende længde" er et rigtig politiker svar, der ikke siger noget som helst.
Jeg vil helst ikke sammenlignes med politikere, da jeg foragter de fleste af dem. Et ordentligt svar ville kræve, at jeg gravede mine Pacific hæfter frem, men heller ikke dét ville give mening, da en udgivelse jo kan have to, tre, fire striber pr. side. Carol Day har én stribe pr. side, i original størrelse. Det er den flotteste og dyreste tegneserie, jeg nogensinde har købt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Classic Comics Press når i mål med den komplette "Casey Ruggles"

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 20. maj 2023, 18:58
Antaeus skrev: 20. maj 2023, 18:41 "Passende længde" er et rigtig politiker svar, der ikke siger noget som helst.
Jeg vil helst ikke sammenlignes med politikere, da jeg foragter de fleste af dem. Et ordentligt svar ville kræve, at jeg gravede mine Pacific hæfter frem, men heller ikke dét ville give mening, da en udgivelse jo kan have to, tre, fire striber pr. side. Carol Day har én stribe pr. side, i original størrelse. Det er den flotteste og dyreste tegneserie, jeg nogensinde har købt.
Er Carol Day udkommet?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar