Er Forlaget DesAHJn ved at lukke?

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Er Forlaget DesAHJn ved at lukke?

Indlæg af GoogaMooga »

Snakken i dag på Facebook går på, hvorvidt Anders Hjorth-Jørgensen er ved at lukke ned for sit forlag, DesAHJn. Foreløbig har Anders meldt ud, at bind 2 og 3 af "Carlt" søndagssiderne er planlagt, men derefter ser det ud til, at han trækker sig tilbage. Der kan være alle mulige grund til dette - økonomi, pension, eller bare det, at det er ved at svinde ind med brugbart materiale til at genudgive. Det forbliver ved spekulationerne, indtil vi får en mere klar udmelding. I mellemtiden vil jeg glæde mig over de gamle ting, AHJ fik udgivet; for mit eget vedkommende står "Rasmus Dyrepasser" øverst. Egentlig har jeg ikke købt så meget fra forlaget, jeg har bare været glad for at det var der.

Dyrepasser 3.jpg
Dyrepasser 3.jpg (55.2 KiB) Vist 1361 gange
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Er Forlaget DesAHJn ved at lukke?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 28. maj 2023, 22:17 Snakken i dag på Facebook går på, hvorvidt Anders Hjorth-Jørgensen er ved at lukke ned for sit forlag, DesAHJn.
Sjovt så forskelligt man kan opleve Facebook, måske er det noget med algoritmerne. Min oplevelse er, at snakken på Facebook går på alle de mange positive oplevelser, læsere, samlere, skabere og forlag (herunder desAHJn) har haft på den meget velbesøgte Copenhagen Comics i weekenden.

At Anders vil trappe ned, er vel ikke så overraskende? Han er 75 år. Som bekendt er det kun spoleorm, der ikke har en ende.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Er Forlaget DesAHJn ved at lukke?

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 29. maj 2023, 00:57
At Anders vil trappe ned, er vel ikke så overraskende? Han er 75 år. Som bekendt er det kun spoleorm, der ikke har en ende.
Nej, jeg klager heller ikke. Anders har gjort det godt, og vi har fået ting, der ellers aldrig ville blive genudgivet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Er Forlaget DesAHJn ved at lukke?

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 28. maj 2023, 22:17Snakken i dag på Facebook går på, hvorvidt Anders Hjorth-Jørgensen er ved at lukke ned for sit forlag, DesAHJn.
Er der et link til den der "snak på Facebook"? Eller er det bare snak om snakken?

Hvis man er nysgerrig, kan man jo bare kontakte ham selv: http://www.desahjn.dk/HHH/kontakt.htm i stedet for at spørge her.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Er Forlaget DesAHJn ved at lukke?

Indlæg af GoogaMooga »

"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Er Forlaget DesAHJn ved at lukke?

Indlæg af Frank Madsen »

FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Er Forlaget DesAHJn ved at lukke?

Indlæg af GoogaMooga »

Anders Hjorth-Jørgensen fortæller mig her til morgen, at han IKKE lukker Forlaget DesAHJn foreløbig. Bind 2 og 3 af Carlt søndagssiderne er planlagt, og derudover udgiver han også lokalhistoriske bøger om Jyderup, som er med til at finansiere hans arkivariske tegneserieudgivelser. Det var så dagens gode nyhed! :D
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Tegnemus
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 48
Tilmeldt: 25. jun 2005, 19:04
Geografisk sted: Kalundborg
Kontakt:

Re: Er Forlaget DesAHJn ved at lukke?

Indlæg af Tegnemus »

Tjah, en bemærkning på CopCom om, at Carlt bd. 2 og 3 er de foreløbigt sidste planlagte udgivelser, er altså blevet opfattet som, at Forlaget desAHJn stopper. Ingen kender fremtiden, og jeg ved derfor heller ikke, hvordan min verden ser ud, når vi går ind i 2025, men lige nu har jeg ikke planer om at begrave forlaget!
We Have Met The Enemy and He Is Us
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Er Forlaget DesAHJn ved at lukke?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 30. maj 2023, 08:49Det var så dagens gode nyhed! :D
Hvis du betragter det som en nyhed, er det en pseudonyhed, skabt af dig selv, Googa ...

Ugens bedste nyhed er stadig, at Copenhagen Comics blev så stor en succes, at praktisk taget alle besøgende og standholdere (herunder desAHJn) var ovenud glade og tilfredse og allerede ser frem til næste år.

Jeg har aldrig været til en tegneseriefestival før. hvor det lød i højttalerne sidst på søndag eftermiddag: "Vi lukker altså nu, om fem minutter, alle gæster bedes gå mod udgangen". Da var Øksnehallen stadig fyldt af mennesker. Stemningen var ganske enkelt så god, at ingen rigtig kunne få sig selv til at gå hjem.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Er Forlaget DesAHJn ved at lukke?

Indlæg af GoogaMooga »

Det blev så en pseudonyhed fra mig af, og det beklager jeg. Da der ikke kom en klar udmelding fra Anders i Facebook tråden, kunne man godt få det indtryk, udledt af reaktionerne, at DesAHJn var ved at lukke. Jeg skulle selvfølgelig have spurgt Anders først, men farede i stedet til tasterne med det samme, af bekymring. Det er en god nyhed for mig, da den vedkommer mig og hidrører arvesølvet. Copenhagen Comics' store succés er også en glædelig nyhed, uagtet at den ikke vedkommer mig direkte, og så alligevel - for det er jo grobunden for fremtiden, hvis man kerer sig om denne. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Er Forlaget DesAHJn ved at lukke?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

:)
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Er Forlaget DesAHJn ved at lukke?

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 1. jun 2023, 05:33Jeg skulle selvfølgelig have spurgt Anders først, men farede i stedet ...
Men dog? Til lykke! :D Det forklarer jo, hvorfor der ikke var tid til at spørge Anders.

Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg (16 KiB) Vist 983 gange
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Er Forlaget DesAHJn ved at lukke?

Indlæg af GoogaMooga »

:lol:

Der skulle selvfølgelig stå "for"
Senest rettet af GoogaMooga 1. jun 2023, 15:10, rettet i alt 1 gang.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Er Forlaget DesAHJn ved at lukke?

Indlæg af GoogaMooga »

Mia Farrow! :shock:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar