Spørgsmål vedr. importmoms på varer fra amazon.co.uk

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Spørgsmål vedr. importmoms på varer fra amazon.co.uk

Indlæg af GoogaMooga »

Hva' nu det? Min overbo fortæller mig her til morgen, at hun bestiller DVD'er fra Amazon UK, og der ryger IKKE importmoms på. Er der nogen af jer, der har oplevet dette?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: Spørgsmål vedr. importmoms på varer fra amazon.co.uk

Indlæg af Erling G-P »

Lyder besynderligt, men kan det evt. være fordi Amazon i forvejen lægger dansk moms til prisen, så varen er 'forfortoldet' når den ankommer til Danmark, og derfor ikke bliver pålagt moms én gang til?

Venlig hilsen
Erling G-P
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Spørgsmål vedr. importmoms på varer fra amazon.co.uk

Indlæg af GoogaMooga »

Erling G-P skrev: 30. maj 2023, 13:21 Lyder besynderligt, men kan det evt. være fordi Amazon i forvejen lægger dansk moms til prisen, så varen er 'forfortoldet' når den ankommer til Danmark, og derfor ikke bliver pålagt moms én gang til?

Venlig hilsen
Erling G-P
Det lyder som en meget logisk forklaring. Der er noget med, at Book Depository også har sådan en aftale. Det åbner jo pludselig op for flere muligheder. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: Spørgsmål vedr. importmoms på varer fra amazon.co.uk

Indlæg af Erling G-P »

Jeg kan i hvert fald mindes at Amazon.uk har pålagt dansk moms ved checkout - mener at der eksisterer en regel om at hvis en udenlandsk virksomhed sælger for over 250.000 kr om året i Danmark, er de forpligtet til at afregne dansk moms.

Bookdepository fungerede anderledes - de havde en distributionshub på 'fastlandet'; i Holland mener jeg, så varerne dermed blev afsendt inden for EU og på den måde ikke blev pålagt told & moms. Desværre er Bookdepository lukket nu (af Amazon, der ejer/ejede dem) :cry: De var min absolut primære leverandør til næsten alle de bøger jeg køber.

Forslag til andre leverandører af engelsksprogede bøger end Amazon modtages derfor med kyshånd - de skal f.... ikke belønnes for at lukke min favoritboghandel med at overtage salget :!: :!:

Venlig hilsen
Erling G-P
Besvar