Det er Anders And's fødselsdag i dag

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Det er Anders And's fødselsdag i dag

Indlæg af GoogaMooga »

Det er Anders And's fødselsdag i dag. Det ved jeg, fordi min kusine har fødselsdag samme dag. Det store brag må dog vente til næste år, hvor anden bliver 90. Mon Laila har bagt en kage i dagens anledning? Min kusine hedder tilfældigvis også Lajla, bare med et "j" til forskel.

paperino.jpg
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det er Anders And's fødselsdag i dag

Indlæg af Robin »

Te'løg' til anden - og kusinen - og tak til dig, Googa.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det er Anders And's fødselsdag i dag

Indlæg af GoogaMooga »

Robin skrev: 9. jun 2023, 19:16 Te'løg' til anden - og kusinen - og tak til dig, Googa.

mvh.
Tak, tak :D
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Det er Anders And's fødselsdag i dag

Indlæg af Laila J. Graf »

Folk kan heldigvis få lov til at slippe for min kage bagning :)

Men jeg har da andre ting i "støbeskeen" :)

Jeg er med i bestyrelsen for det kommende museum Anden & Musen og vi har sendt følgende besked ud:

Fredag var det jo Anders Ands 89-års fødselsdag, så på det årlige bestyrelsesmøde i Anden og Musen, der blev afholdt i dag, blev det endeligt besluttet at vi indgår et samarbejde om at højtideligholde hans 90-års fødselsdag til næste år.

Samarbejdet bliver mellem Dansk Donaldistforening, Forlaget Afart og Anden & Musen på den udstillende og optrædende side og Roald Bergmann og Kjøllergård på lokalitetsdelen.

Weekenden 8.-9. juni 2024 bliver en weekend og fødselsdagens tegn. Dansk Donaldistforening vil være at finde Loungen i Fristalden og Forlaget Afart vil være at finde under Tænketanken samme sted.

Anden & Musen vil være i Balladen med både salgsbod og ande-udstilling.

Vi har allerede inviteret gode venner af anden til at markere den runde dag, og kan godt løfte sløret for Flemming Andersen, som vil tegne både lørdag og søndag. Henrik Dannevang, måske bedre kendt som Filtekongen, kommer også både lørdag og søndag og viser, hvordan man kan nåle-filte en Anders And.

På scenen kan vi allerede nu love Brevkassen Live med Laila og A.C., kendt fra Andeby-Posten, det månedlige tillæg til det ugentlige andeblad, så har du spørgsmål til ande-universet, så kan du måske få dem besvaret her?

Vi får også besøg på selve fødselsdagen. Joakim Tranberg, kendt fra TV og forskellige teater-optrædender, bl.a. The Boyband Tour ligger vejen forbi og læser højt af Den Kloge Lille Høne, som jo, som bekendt, er første gang vi støder på Anders And og som blev udgivet 9. juni 1934.

Vi arbejder på at få flere mere eller mindre prominente gæster på programmet, som derfor løbende vil blive opdateret. Og selvfølgelig også noget for børnene, så de nørdede forældre kan forsvinde ind i lidt nørderi uden at de medbragte børn forstyrrer hele tiden.
Og, som skrevet, så kommer festlighederne til at foregå på Kjøllergaard udenfor Østermarie på Bornholm, og når vi kommer tættere på, så vil Kjøllergaard sætte billetsalget i gang på deres hjemmeside. Vi skal nok sige til. Hvis ikke inflationen eksploderer, og priserne holder sig i ro, så satser vi på en entrepris på 50,- pr. dag eller 75,- for begge dage.

Men begynd allerede nu at planlægge lidt ferie eller bare en forlænget weekend på klippeøen. Det er ikke så dyrt endda at komme til og fra Bornholm, og er man ude i god tid, så kan der også findes fornuftig overnatning til en fornuftig pris.

Ses vi på Bornholm om et års tid?
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Besvar