Hvad glæder du dig mest til i 2024?

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Hvad glæder du dig mest til i 2024?

Indlæg af GoogaMooga »

Det er årets sidste dag, og der må skrues op for musikken. Ikke bare musikken, men også forventningerne til tegneserieåret 2024.

Som markedet ser ud nu, holder jeg især øje med Cobolt's "Blueberry" intégrale og "Luftens Ørne" intégralen, for de er nok de vigtigste, eller i hvert fald lige så vigtige som Tout Vance (mangetout).

I det hele taget skal man nok holde godt øje med Cobolt i 2024, hvor "Blake & Mortimer" kommer som intégrale. Det vides endnu ikke, om den vil indeholde alt efter Jacobs også, men det er måske også mindre vigtigt. Vi køber nok alle intégralen for ekstramaterialet.

Zoom har forhandlet Børnehjemmet 3 på plads, og den glæder jeg mig også til. Vi får sgu hele serien, venner - hvem skulle have troet det, efter så mange år?

Men det jeg glæder mig allermest til i hele den store, vide verden er "Jerry Spring" bind 3 og 5. Der vil være gået 12 år siden første bind udkom, og det i sig selv må være en rekord.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Hvad glæder du dig mest til i 2024?

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev: 31. dec 2023, 05:57Hvad glæder du dig mest til i 2024?
GoogaMooga skrev: 31. dec 2023, 05:57... Men det jeg glæder mig allermest til i hele den store, vide verden er "Jerry Spring" bind 3 og 5...
Er det sikkert, at de kommer i 2024? Jeg køber dem helt sikkert.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Hvad glæder du dig mest til i 2024?

Indlæg af Mogens »

Først og fremmest godt nytår. :wink:

Jeg glæder mig selvfølgelig til de forskellige samlebind, for det er rent kræs, hvad der bliver udgivet på dén front. Blueberry rider dog ind i en ny epoke eller cyklus, som ikke betyder så meget for mig, som de tidligere samlebind gjorde. Luftens Ørne glæder jeg mig rigtig meget til at genlæse, for dem har jeg ladet stå urørt i reolen i meget lang tid. Henrik og Hagbart er nok de samlebind, jeg glæder mig allermest til (af alle samlebind). Ej at forglemme De tre spejdere, hvoraf nogle af historierne er nye for mig. :)

Men jeg glæder mig nu alligevel allermest til at læse noget helt nyt. Her tænker jeg særligt på fortsættelserne af Dyreriget, Undertaker, Lonesome og Forbandet være du. :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad glæder du dig mest til i 2024?

Indlæg af GoogaMooga »

benadikt skrev: 1. jan 2024, 21:04
GoogaMooga skrev: 31. dec 2023, 05:57Hvad glæder du dig mest til i 2024?
GoogaMooga skrev: 31. dec 2023, 05:57... Men det jeg glæder mig allermest til i hele den store, vide verden er "Jerry Spring" bind 3 og 5...
Er det sikkert, at de kommer i 2024? Jeg køber dem helt sikkert.
Jeg har fået lovning på, at de begge udkommer, men om det bliver i 2024, kan jeg ikke sige. Kontrakten med Dupuis må vel udløbe på et tidspunkt, og det ville være dumt at skulle koste på at forlænge den.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad glæder du dig mest til i 2024?

Indlæg af GoogaMooga »

Mogens, hvor har du læst "De Tre Spejdere" før? På tysk? Jeg mener, at serien er helt ny for danskerne.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2384
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Hvad glæder du dig mest til i 2024?

Indlæg af benadikt »

6 af de 9 historier gik i fart og tempo.
Vedhæftede filer
Fart_og_tempo_1969_49.jpg
Fart_og_tempo_1969_49.jpg (50.68 KiB) Vist 806 gange
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Hvad glæder du dig mest til i 2024?

Indlæg af Mogens »

Lige netop. Den go'e, gamle Bibel alias Fart & Tempo. :lol:
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8455
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hvad glæder du dig mest til i 2024?

Indlæg af Frank Madsen »

I foråret 2024 ser jeg allermest hen til Copenhagen Comics.

Op til festivalen har vi fire nye tegneserier på vej:

Niels Roland: Niels Bohr
Rehr/Horneman: Hattrick
Peter Madsen: Godtfolk
Werner Wejp-Olsen: Peter og Perle 6

Til Copenhagen Comics udkommer også "COMICS Magasinet" nr. 2.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvad glæder du dig mest til i 2024?

Indlæg af Antaeus »

Blake & Mortimer som lækkert samlebind. Jeg håber på super ekstramateriale, men det er ikke det som trækker mest. Det er at få en af verdens bedste serier i et luksus hardcover samlebind.

Flere Tim & Thomas så de snart kan afsluttes.

Bom Morane, Rødskæg, De Tre Spejdere, Storm m.fl.

Felix 3 og Peter og Perle 6 af Wejp-Olsen.

Henrik og Hagbart samlebindene skal også tjekkes, hvis de er lækre så kunne det godt være de blev købt. Og så er der jo også basis for et Benny Bomstærk samlebind.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 29
Tilmeldt: 5. feb 2024, 20:52

Re: Hvad glæder du dig mest til i 2024?

Indlæg af hopla »

Jeg er ny på stedet, så lad høre om jeg følger bedste kutyme, eller hvor jeg skal tilrette.

Tænkte at jeg ville bidrage med ønsket om nogle dejlige B&M genudgivelser der starter. I høj grad for kvaliteten af en ny udgave og så ellers materialet, men også for at se farvelægningen i moderne tryk. Måske så jeg i arkivet eller også er det blot en fornemmelse: jeg tror de starter med Pyramidens Hemmelighed snarere end Verdensherredømmet. Sidstnævnte er jeg ellers nysgerrig efter, de gamle er så svingende i stil og detaljer af f.eks. skygger, det ville være interessant at se hvor langt en eventuelt restaurering ville gå. Om ikke andet ekstramateriale herom, historien bag.

Glæder mig også til den vidst nok sidste Thorgalkrønike (hvorefter det vidst primært lever videre i den videreførte serie i albumform, som jo også følges). Måske nyt om Thorgals Ungdom? Man kan håbe. Desuden fortsatte Storm, og Agent 327. Jeg fik fat på Felix 3, nu går der jo nok længere tid før vi kan håbe på en Felix 4.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvad glæder du dig mest til i 2024?

Indlæg af Antaeus »

hopla skrev: 8. feb 2024, 07:19 Jeg er ny på stedet, så lad høre om jeg følger bedste kutyme, eller hvor jeg skal tilrette.

Tænkte at jeg ville bidrage med ønsket om nogle dejlige B&M genudgivelser der starter. I høj grad for kvaliteten af en ny udgave og så ellers materialet, men også for at se farvelægningen i moderne tryk. Måske så jeg i arkivet eller også er det blot en fornemmelse: jeg tror de starter med Pyramidens Hemmelighed snarere end Verdensherredømmet. Sidstnævnte er jeg ellers nysgerrig efter, de gamle er så svingende i stil og detaljer af f.eks. skygger, det ville være interessant at se hvor langt en eventuelt restaurering ville gå. Om ikke andet ekstramateriale herom, historien bag.

Glæder mig også til den vidst nok sidste Thorgalkrønike (hvorefter det vidst primært lever videre i den videreførte serie i albumform, som jo også følges). Måske nyt om Thorgals Ungdom? Man kan håbe. Desuden fortsatte Storm, og Agent 327. Jeg fik fat på Felix 3, nu går der jo nok længere tid før vi kan håbe på en Felix 4.
Felix 3?
Mener du samlebindet fra Loof? Men her kommer der da ikke nogen nr. 4 da alt er udgivet
Jeg går og venter på samlebind 3 fra Wejp-Olsen som forhåbentlig snart udkommer.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
hopla
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 29
Tilmeldt: 5. feb 2024, 20:52

Re: Hvad glæder du dig mest til i 2024?

Indlæg af hopla »

Antaeus skrev: 8. feb 2024, 09:13 Felix 3?
Ups ja, min fejl. Jeg mente at jeg fik anskaffet mig nr. 2, og 1 for den sags skyld da den netop blev genoptrykt, og ser frem til Felix 3. Man kan vel også håbe på 4 og 5 hvis Fabel skal omkring hele Wejps produktion. Tak for rettelsen.

Jan Lööf er så gammel en favorit at jeg for længe siden fik anskaffet det svenske samlebind af alle hans Felix historier, udgivet af Carlsen i 1980, og vidst nok altså kun udkommet i Sverige. Det er først efter at jeg kom igang med at købe serier igen at jeg opdagede de lækre udgivelser Cobolt havde skabt, og der var albummene desværre allerede udsolgt. Hvis jeg finder dem antikvarisk hapser jeg dem op, og stille håber jeg da også på et genoptryk om ikke andet så bare af hans Felix serier. Men chancerne der er nok ikke store.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8455
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hvad glæder du dig mest til i 2024?

Indlæg af Frank Madsen »

hopla skrev: 8. feb 2024, 12:03Jan Lööf er så gammel en favorit at jeg for længe siden fik anskaffet det svenske samlebind af alle hans Felix historier, udgivet af Carlsen i 1980, og vidst nok altså kun udkommet i Sverige.
Den har jeg også. Fed bog med alle Felix-historierne, Bellmann og Ville.

https://comicwiki.dk/wiki/Jan_L%C3%B6%C3%B6fs_Felix
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad glæder du dig mest til i 2024?

Indlæg af GoogaMooga »

Bellmann kender jeg ikke. Altså på nær "Dissing synger Bellman". Er det noget, vi kan gøre os noget håb om at se på dansk?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad glæder du dig mest til i 2024?

Indlæg af GoogaMooga »

hopla skrev: 8. feb 2024, 12:03
Antaeus skrev: 8. feb 2024, 09:13 Felix 3?
Ups ja, min fejl. Jeg mente at jeg fik anskaffet mig nr. 2, og 1 for den sags skyld da den netop blev genoptrykt, og ser frem til Felix 3. Man kan vel også håbe på 4 og 5 hvis Fabel skal omkring hele Wejps produktion. Tak for rettelsen.
Jeg troede, at de tre bind omfattede hele Wow's produktion. Vil det sige, at de gamle Carlsen albums ikke er medregnet? Dem har jeg heldigvis nogle stykker af. Burde egentlig samle Felix færdig, én gang for alle.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar