Det klassiske spørgsmål (Hulk vs. the Thing)

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Det klassiske spørgsmål (Hulk vs. the Thing)

Indlæg af GoogaMooga »

Det klassiske fanboy-spørgsmål, som måske ikke engang nogensinde er blevet stillet, er "Hvem er stærkest, the Thing eller Hulk"? Det er sådan gået hen og blevet en catchphrase i fandom og blandt ironiske tegneserieskribenter, og er så slidt, at vi er ovre i noget kliché.

De to kolosser har tørnet sammen flere gange i Marvel's historie, og selv om de måtte forekomme at være nogenlunde lige stærke, har Hulk den fordel, at han bliver stærkere, jo mere rasende han er. Så i alle tilfælde vinder Hulk, og det gør jo bare det klassiske spørgsmål endnu mere retorisk og absurd. Alligevel er der den hage, mest for spændingens skyld, at Hulk også mister intelligens i takt med at han bliver stærkere, så der har the Thing en fordel, hvis han forstår at udnytte den. Så vidt er det dog ikke kommet, da the Thing er mere en "clobberin' time" type, end han er en strateg.

hulk vs thing ff.jpg

Næ, så er det næsten sjovere, når de kæmper sammen og danner et team-up, som nu i Starlin og Wrightson's spøg af en graphic novel, Hulk/Thing - The Big Change (1982):

hulk vs thing.jpg
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det klassiske spørgsmål (Hulk vs. the Thing)

Indlæg af Antaeus »

Super nemt, det er Hulk.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Det klassiske spørgsmål (Hulk vs. the Thing)

Indlæg af Snoopy »

Marvel Morten har endda i et afsnit af Supersnak fortalt at han mener at Hulk er stærkere end selveste Superman. (korrigér mig hvis jeg er forkert på den). Hvis altså de kunne mødes og kæmpe, selvom de er fra to forskellige "universer" (Marvel og DC).
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det klassiske spørgsmål (Hulk vs. the Thing)

Indlæg af GoogaMooga »

Snoopy skrev: 11. jan 2024, 14:55 Marvel Morten har endda i et afsnit af Supersnak fortalt at han mener at Hulk er stærkere end selveste Superman. (korrigér mig hvis jeg er forkert på den). Hvis altså de kunne mødes og kæmpe, selvom de er fra to forskellige "universer" (Marvel og DC).
Synes, jeg har hørt om den udtalelse før. :) Jeg har det lidt med de forlags-crossovers, at de mest er for sjov. Tror nu ikke Superman og Hulk nogensinde er røget i totterne på hinanden, det ville være at bryde et indforstået tabu.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
morlyk1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 560
Tilmeldt: 17. maj 2005, 11:21
Geografisk sted: københavn
Kontakt:

Re: Det klassiske spørgsmål (Hulk vs. the Thing)

Indlæg af morlyk1 »

60234.jpg
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Det klassiske spørgsmål (Hulk vs. the Thing)

Indlæg af Snoopy »

Ok, så de har alligevel mødtes :) Ja når Superman og Spider-Man kan, så hvorfor ikke. Det lader til at bladet endda er fra 1999.
Besvar