Melodrama Missing in Action Top 10

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Melodrama Missing in Action Top 10

Indlæg af GoogaMooga »

Snøft. Melodrama bliver også kaldt for tårepersere, men jeg græder nu mine tapre tårer over de ting, der er dømt ude, de ting, der aldrig vil blive genoptrykt i samlebind, og som vil blive til støv en dag. Kunne vi i fællesskab liste en M.I.A. Top 10?

Jeg prøver:

The Heart of Juliet Jones
Romeo Brown
Apartment 3G
Tiffany Jones
Mary Worth
Rex Morgan MD
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Melodrama Missing in Action Top 10

Indlæg af ovemunk »

Tjaah, det lyder nu som en liste jeg vil holde mig langt fra, men smag og behag. :wink:
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
_mucher_
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 76
Tilmeldt: 3. jan 2014, 12:46

Re: Melodrama Missing in Action Top 10

Indlæg af _mucher_ »

Jeg kan kun sympatisere med projektet, men ved for lidt til rigtig at kunne bidrage. Går ud fra at Ben Casey ikke er "melo" nok(?)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Melodrama Missing in Action Top 10

Indlæg af GoogaMooga »

_mucher_ skrev: 13. feb 2024, 19:13 Jeg kan kun sympatisere med projektet, men ved for lidt til rigtig at kunne bidrage. Går ud fra at Ben Casey ikke er "melo" nok(?)
Jo, bestemt da! Et genoptryksprojekt, der var lige ved at lykkes!

Jeg har ikke helt opgivet håbet om at se Ben Casey. Den er stadig på radaren, da den også kan appellere til comic book fans.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Melodrama Missing in Action Top 10

Indlæg af Erling Søby »

Er Romeo Brown melodrama? - Det er ikke mit indtryk ud fra de historier jeg har læst. Snarere vil jeg kalde den en krimi-komedie, med en vis inspiration fra P.G. Wodehouse. Som O'Donnell har beskrevet den: "Romeo Brown was a comic private detective, and my brief was that every story was to revolve around a girl or girls, and the more clothes I could safely get off them the better". - Så hvori består melodramaet?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Melodrama Missing in Action Top 10

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 13. feb 2024, 20:21 Er Romeo Brown melodrama? - Det er ikke mit indtryk ud fra de historier jeg har læst. Snarere vil jeg kalde den en krimi-komedie, med en vis inspiration fra P.G. Wodehouse. Som O'Donnell har beskrevet den: "Romeo Brown was a comic private detective, and my brief was that every story was to revolve around a girl or girls, and the more clothes I could safely get off them the better". - Så hvori består melodramaet?
"Romeo Brown" kan sagtens betragtes som en krimi-komedie, men der er også noget romantisk komedie over den, så den røg med på listen. Melodrama kan være mange ting, men en overvejende fællesnævner er for mig, at det er realistiske hverdagshistorier med troværdige figurer, uden det mindste gran af eskapisme. De beror ikke på en særlig gimmick, der skal gøre dem interessante og appellere bredt, på tværs af generationer. Og så beskæftiger genren sig meget med kvinder, og giver dem en stemme udover madonna-eller-heks skismet, som vi så ofte ser i de populære, eskapistiske tegneserier.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Melodrama Missing in Action Top 10

Indlæg af Erling Søby »

Jeg henter lige definitionen af melodrama fra Wikipedia:
A modern melodrama is a dramatic work in which the plot, typically sensationalized and for a strong emotional appeal, takes precedence over detailed characterization. Melodramas typically concentrate on dialogue that is often bombastic or excessively sentimental, rather than action. Characters are often flat, and written to fulfill stereotypes. Melodramas are typically set in the private sphere of the home, focusing on morality and family issues, love, and marriage, often with challenges from an outside source, such as a "temptress", a scoundrel, or an aristocratic villain.
Definitionen passer givetvis udmærket på de andre serier du oplister, men det rammer altså helt ved siden af i forhold til Romeo Brown.

Og bare lige for at gøre det klart, så taler jeg ikke RB ned. Tværtimod, så ville jeg absolut gerne have Jim Holdaways del af serien stående.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Melodrama Missing in Action Top 10

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 13. feb 2024, 21:28 Og bare lige for at gøre det klart, så taler jeg ikke RB ned. Tværtimod, så ville jeg absolut gerne have Jim Holdaways del af serien stående.
Der arbejdes på sagen. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar