The Heart of Juliet Jones er online

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

The Heart of Juliet Jones er online

Indlæg af GoogaMooga »

Er der mon et modigt forlag, der tør gøre Charles Pelto's arbejde færdig? Striberne er online.

https://newspapercomicstripsblog.wordpr ... iet-jones/
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8455
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: The Heart of Juliet Jones er online

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 11. mar 2024, 05:00 Er der mon et modigt forlag, der tør gøre Charles Pelto's arbejde færdig? Striberne er online.

https://newspapercomicstripsblog.wordpr ... iet-jones/
Det ser ikke 100% lovligt ud.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: The Heart of Juliet Jones er online

Indlæg af GoogaMooga »

Nu er det jo en nyere serie, så mon ikke syndikatet har gemt de originale proofs? Charles Pelto ville i hvert fald have udgivet den komplet, som han gjorde med "On Stage" og nu også "Cisco Kid". Charles Pelto er vel den vigtigste tegneserieforlægger i verden, mere end selv Gary Groth.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8455
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: The Heart of Juliet Jones er online

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 11. mar 2024, 17:40
Frank Madsen skrev: 11. mar 2024, 15:55
GoogaMooga skrev: 11. mar 2024, 05:00Er der mon et modigt forlag, der tør gøre Charles Pelto's arbejde færdig? Striberne er online.
https://newspapercomicstripsblog.wordpr ... iet-jones/
Det ser ikke 100% lovligt ud.
Nu er det jo en nyere serie, så mon ikke syndikatet har gemt de originale proofs?
Jeg tænkte mere på, om det er lovligt, at newspapercomicstripsblog.wordpress.com har så mange - formentlig stadig copyrightbeskyttede - værker liggende til fri download. :shock:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: The Heart of Juliet Jones er online

Indlæg af GoogaMooga »

Det skal jeg ikke kunne svare på, men jeg personligt har ikke tænkt mig at downloade noget. Jeg postede den bare, fordi man dér ville kunne danne sig et indtryk af serien. Skulle man udgive "The Heart of Juliet Jones", skal det være by the book.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
soren
Indlæg: 2
Tilmeldt: 14. mar 2024, 07:26

Re: The Heart of Juliet Jones er online

Indlæg af soren »

Hej alle sammen! Jeg faldt lige over "The Heart of Juliet Jones" online, og wow, det er da en fed overraskelse! Er der andre her, der har tjekket det ud? Jeg synes, det er super interessant at se, hvordan de gamle striber bliver bragt til live igen. Det er lidt som at tage en tidsmaskine tilbage til tegneseriernes guldalder.
Og hey, hvis nogen af jer er på Twitter og vil fortsætte snakken der, så smid gerne et link til jeres profiler eller brug et hashtag, så vi kan samles om vores tegneseriepassion der også! Hvad siger I? Skal vi starte en lille Twitter-storm omkring "The Heart of Juliet Jones"?
Mere info på denne websted.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: The Heart of Juliet Jones er online

Indlæg af GoogaMooga »

soren skrev: 14. mar 2024, 11:57 Hej alle sammen! Jeg faldt lige over "The Heart of Juliet Jones" online, og wow, det er da en fed overraskelse! Er der andre her, der har tjekket det ud? Jeg synes, det er super interessant at se, hvordan de gamle striber bliver bragt til live igen. Det er lidt som at tage en tidsmaskine tilbage til tegneseriernes guldalder.
Og hey, hvis nogen af jer er på Twitter og vil fortsætte snakken der, så smid gerne et link til jeres profiler eller brug et hashtag, så vi kan samles om vores tegneseriepassion der også! Hvad siger I? Skal vi starte en lille Twitter-storm omkring "The Heart of Juliet Jones"?
Endnu en diskussionsgruppe vil ikke gøre den store forskel. Så er det bedre at alliere sig med Charles Pelto selv.. Send ham en mail og tilbyd ham et tilskud, selv $2.000 vil kunne gøre en forskel og mærkes på bundlinien. Det er royalties, der er problemet. Pelto vil ikke betale det beløb, syndikatet forlanger.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar