Farlige Nørrebro

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Farlige Nørrebro

Indlæg af GoogaMooga »

Nørrebronx er tilbage. Danmark's vildeste, frækkeste tegneseriefestival er tilbage i oktober. Bare ærgerligt, at man ikke tør færdes på Nørrebro. For bydelen er et "no go" area. Jeg er ikke kommet der i årevis.

fra https://norrebronxblog.wordpress.com/:
Græd ikke, kære tegneseriefolk, for Nørrebronx er tilbage! Den anden weekend i oktober fylder vi igen Korsgadehallen op med salgsstande til endnu en gratis Nørrebronx-messe, hvor tegneserieelskere af alle slags kan komme og udforske hvad der rører sig blandt selvudgivere, mindre forlag, antikvariater og brugtsælgere.
Korsgadehallen_18.jpg
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Farlige Nørrebro

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 21. maj 2024, 01:21Nørrebronx er tilbage. Danmark's vildeste, frækkeste tegneseriefestival er tilbage i oktober. Bare ærgerligt, at man ikke tør færdes på Nørrebro. For bydelen er et "no go" area. Jeg er ikke kommet der i årevis.
Der er ikke særlig farligt. Og da slet ikke på Nørrebronx Tegneseriedage, hvor folk bare sidder bag borde og stilfærdigt smilende pusher deres fanzines. Palle Schmidt lavede en videoreportage for et par år siden:

https://www.youtube.com/watch?v=yduvsmK41I0
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Indlæg af Asger Pedersen »

Ole Rosen og jeg er på Willy-Centrets stand, og jeg kan da sagtens hente Googa ved en station efter hans eget valg. Bare et tilbud…
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Tak for tilbuddet, men ellers tak. Godt nok liger der en Accord ved Nørrebros Runddel, men den lader jeg bare ligge. Skal jeg bruge noget, ringer jeg til dem og får dem til at sende varen til Vesterbro. De sender varer derover hver torsdag.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Desuden er jeg meget syg nu. Jeg ved ikke, hvornår jeg kommer til København igen.
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Indlæg af Jack J »

GoogaMooga skrev: 21. maj 2024, 01:21 Nørrebronx er tilbage. Danmark's vildeste, frækkeste tegneseriefestival er tilbage i oktober. Bare ærgerligt, at man ikke tør færdes på Nørrebro. For bydelen er et "no go" area. Jeg er ikke kommet der i årevis.
Skal det forstås sådan helt seriøst, eller er der her tale om noget indforstået insider-snak henvendt til inderkredsen af tegneseriefolket? Jeg arbejdede et par år på Nørrebro på en sprogskole, hvor det var mit job at undervise indvandrerne i at tale dronningens dansk, og jeg blev hverken myrdet eller slået ihjel på vej fra eller til undergrundsstationen.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Færøerne

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev: 21. maj 2024, 01:21... Bare ærgerligt, at man ikke tør færdes på Nørrebro. For bydelen er et "no go" area. Jeg er ikke kommet der i årevis...
Jeg har heller ikke været der i mange år; men det er ikke fordi jeg anser det for et farligt sted.
Jeg boede på Solitudevej ( https://www.youtube.com/watch?v=MuJd7ARUu0M ) fra august 1977 til 1. februar 1982 og syntes godt om stedet. Der var uroligheder et par gange i begyndelsen af 1980'erne, men det gik over igen.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Henriette Westh
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Indlæg af Henriette Westh »

Jeg boede på Rigshospitalets Kollegium i 80'erne og færdedes rundt på Nørrebro. Jeg blev antastet et par gange, men dengang var jeg også noget yngre og pænere. I dag er jeg gammel og grim and kan gå ganske i fred. ;-)
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Indlæg af Vigan »

Jeg boede i NV fra 95 til 98, cyklede ad Nørrebrogade ind til arbejde på Amager Torv og hjem igen hver dag, spiste og handlede jævnligt på Nørrebrogade og sidegaderne til den og har (langt senere) været med til Nørrebronx Tegneseriedage. Jeg lever også endnu.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Geografisk sted: Bathulen

Indlæg af Robin »

Jeg boede på Nørrebro og flyttede til 2400 NV i 25 år (1956-ca. 1981). Det ku' være lidt "krydret" ind i mellem. Så flyttede jeg til Østerbro og er cyklet gennem Nørrebro næsten hver dag til Valby, nu dog kun 2-3 gange om ugen. Færdes ofte i Stengade/Blågårdsgade/Nørrebrogade - kvarteret, vores ene datter bor i Ryesgade med to børn, fine forhold. Alt er fint. Af og til handles der ind deromkring. Jeg bliver stadig klippet ved Skt. Hans Torv. Jeg har været til Nørrebronx Tegneseriedage flere gange. Fint og trygt. Ingen grund til bekymring. God bedring, selvom det har sløje udsigter.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3

Indlæg af superboy »

GoogaMooga skrev: 21. maj 2024, 16:27 Desuden er jeg meget syg nu. Jeg ved ikke, hvornår jeg kommer til København igen.
Uff da. Ønsker deg god bedring. Håper at det ikke blir for slemt.
Peoples Choice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2

Indlæg af Peoples Choice »

Nørrebro er et dejligt sted, med alle mulige indtryk af forskellige art, men det har også en tendens til at være en politisk heksekedel, og i kraft af mit arbejde, specielt rydningen af ungdomshuset(er en aldrende politimand) , så har jeg meget forskelligt artet indtryk af de forskellige politiske holdninger der findes på Nørrebro......har desværre været vidne til nogle livstruende, ikke kun knubsgivende, oplevelser på Nørrebro, men det skal ikke definere min holdning til sikkerheden for almene mennesker på Nørrebro.....Googa du kan roligt gå en tur på Nørrebrogade, og nyde de forskellige indtryk som findes på stedet....:-)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7

Indlæg af GoogaMooga »

Tak til jer alle for feedback og ønskerne om god bedring her til sidst.

Jeg er meget syg nu og får besøg af akut-team/hjemmehjælp tre gange om dagen. Jeg er nok død inden årets udgang, men jeg håber stadig at holde ud til nytårsaften, så jeg kan få én tur til med min elskede Phil Spector box for fuld styrke. Det har været en tradition for mig siden 1991. Det er jo sådan, at når man bor i lejlighed, skal man tage hensyn resten af året. Og Spector SKAL bare høres for fuld hammer i mono!

mono isnce 1991.jpg
mono isnce 1991.jpg (53.1 KiB) Vist 18307 gange

Jeg er ikke bange for at dø, så I skal ikke have ondt af mig. I starten var jeg ked af at skulle dø fra så mange ulæste ting, men nu er jeg nået til den erkendelse, at selv om jeg en fik en to-tre år mere, ville det ikke gøre den store forskel. Så kan jeg lige så godt få det overstået.

Jeg har desværre været en doven læser, og har brugt ALT for meget tid på musik og film. Det kan nemt ske, når man vil favne alt, og derfor har jeg nu denne store pukkel. Øv.

Men lidt kan jeg da nå, jeg ved bare ikke, hvor jeg skal starte. Hvis I har nogle forslag, tager jeg gerne imod dem, men jeg kan ikke love, at jeg følger op på dem. :)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: København
Kontakt:

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Det er fandme trist, Googa. Der gør mig ondt.

Alt godt til dig, min gamle frænde. Og godt at have et mål med Phil Spector, er jeg sikker på.

Her i sammenhængen lyder set, som om du er mere bange for at besøge Nørrebro end at dø. På besynderlig vis er det nærmest rart at høre.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Indlæg af Antaeus »

God bedring og håber det går en hel del bedre end din egen prognose vurdering.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar