Ugens Gang

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang

Indlæg af Antaeus »

Ikke enig men nu kører den nye tråd og så længe den gør det er det fint. Men enhver kunne let have kastet sig ind i den gamle og samtidig gået på opdagelse
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Ugens Gang

Indlæg af D@niel »

Da Karl-E. ikke har startet en uhøjtidelig tråd endnu, må jeg bruge denne. Sad og bladrede i Tintin ifm bedste-side-undersøgelsen. Kong Ottokars Scepter er altså bare så lækkert. Tintin der tror han har spist Terry. Den der brochure om Syldavien. Castafiores 1st appearance. Tintin der forfølger skurkene gennem bjergene mod grænsen (absolut kandidat til bedste side). Terry der ofrer kødbenet for sceptret. Mit ynglingsalbum. Og den kommer engang i fundamentalistisk udgave fra Cobolt. Ååh hvor jeg glæder mig.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang

Indlæg af Antaeus »

D@niel skrev:Da Karl-E. ikke har startet en uhøjtidelig tråd endnu, må jeg bruge denne. Sad og bladrede i Tintin ifm bedste-side-undersøgelsen. Kong Ottokars Scepter er altså bare så lækkert. Tintin der tror han har spist Terry. Den der brochure om Syldavien. Castafiores 1st appearance. Tintin der forfølger skurkene gennem bjergene mod grænsen (absolut kandidat til bedste side). Terry der ofrer kødbenet for sceptret. Mit ynglingsalbum. Og den kommer engang i fundamentalistisk udgave fra Cobolt. Ååh hvor jeg glæder mig.
En af de sider ville passe fint ind her så vi lige kunne kigge med og hvis du ikke har opbrugt kvoten kunne den bedste af siderne også komme ind på bedste side nomineringen, hvis du ellers mener den kvalificerer sig.

Jeg selv har lige sat mig til rette i udestuen og genoptaget min læstning i The Amazing Spider-Man Omnibus af Ditko.
Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Ugens Gang

Indlæg af D@niel »

Antaeus skrev:En af de sider ville passe fint ind her så vi lige kunne kigge med og hvis du ikke har opbrugt kvoten kunne...
Kvoten er opbrugt, men du får den da her så. Det der Ditko er også sweeet stuff.
Vedhæftede filer
kos.jpg
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang

Indlæg af Antaeus »

Undertaker
Så fik jeg læst Undertaker og var ganske underholdt med flotte tegninger, men trods de mange sider så var handlingen lidt tynd. Og der er et godt stykke op rent fortællingsmæssigt og handlingsmæssigt til fx Lucky Luke og Blueberry for at blive i westerngenren, men så sammenligner jeg så også med nogle af de største mesterværker.

Manden Der Skød Lucky Luke
Jeg har lige fået læst den nye Manden Der Skød Lucky Luke som er interessant og godt tegnet. Slutningen er lidt letkøbt og løber ud i sandet efter min mening, mens den ellers fungerer ganske fint i resten af albummet. Det skal tilføjes at kvalitetsmæssigt er der dog stadig ret langt op til de bedste Lucky Luke album.

Thorgalkrøniken 3 --> Lefranc
Det var så meningen at jeg herefter skulle læse Thorgalkrøniken, men der skete det at jeg faldt over Lefranc Krypten i stedet, som hurtig blev læst og det gav mig lyst til at starte forfra på serien. Det skal være sådan at jeg aldrig skal læse tegneserier af pligt, men hvor lysten ligger og den gik så pludselig til Lefranc. Så jeg gik til det første bind i serien - Den Store Trussel og fik også læst dette. Begge i øvrigt ganske underholdende album og tegnet i dejlig ligne claire stil. Og det har givet lyst til mere så nu står den på Lefranc Ildstormen :)

Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang

Indlæg af Antaeus »

Læst

Lefranc
Jeg har fået læst hele Lefranc serien, som jeg finder ret god.

Billede

Jakolassens Rustning
God og sjov historie. Jeg har kommenteret på Googas anmeldelse.

Superman vs Muhammad Ali
Min hadeserie som dreng fordi Ali vandt over Superman.
Men nu er det noget helt andet og det er bestemt et album, som kan anbefales og er i den grad en hyldest til Ali som er blevet udødeliggjort i en tegneserie af Neal Adams, hvilket er ret stort.

Lucky Luke
Det er blevet til nogle stykker af de gamle Lucky Luke og de holder stadig hele vejen, det er et mesterværk.

Kloro
Vi er næsten oppe i Peyo standard og de er særdeles underholdende både som barn i sin tid og det er de stadig her så mange år senere. Jeg læser dem dog jævnligt.

Saga
Jeg fået læst lidt over 100 sider mere i Saga og er nu på side 300, men den ringer altså stadig ikke og det går lidt trægt med læsningen. Jeg tror mest det er måden den fortælles på og sproget som gør det og måske lidt at personerne ikke rigtig bliver nærværende for mig. Den fanger ikke rigtig selv om jeg i den grad er til Sci-fi.

Køb
Jakolassens Rustning
Superman vs Ali
Nye Carl Barks fra Fantagraphics

Billede

Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang

Indlæg af Antaeus »

Læst
Natacha 8 En ufo i søgeren
Natacha 9 Robotternes overmand
Kaptajn Rødskæg og hans pirater havenes skræk
Bob Moran Den gule skygges dukker
Katnap og krompyren
Linda og valentin Velkommen til alflolol
The amazing spider-man Ditko omnibus (læst videre)
Saga (læst videre)
Billede


Køb
Natacha de samlede eventyr 3
Yoko Tsuno 6, 13, 14, 15, 17, 18
Rubine 1
Jagten på tidsfuglen 8
Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang

Indlæg af Antaeus »

Jeg kan ret godt lide bagsiden til Natacha 8 En ufo i søgeren, men kunne ikke finde den.
Men til gengæld kan jeg se at bagsiden er brugt som forside i en udenlandsk udgivelse.


Billede
Billede
Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Ugens Gang

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev:Jeg kan ret godt lide bagsiden til Natacha 8 En ufo i søgeren, men kunne ikke finde den.
Men til gengæld kan jeg se at bagsiden er brugt som forside i en udenlandsk udgivelse.
Det er forsiden på den franske originaludgave, der er brugt som bagside på den danske udgave. "En udenlandsk udgave" altså = originaludgaven.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev:
Antaeus skrev:Jeg kan ret godt lide bagsiden til Natacha 8 En ufo i søgeren, men kunne ikke finde den.
Men til gengæld kan jeg se at bagsiden er brugt som forside i en udenlandsk udgivelse.
Det er forsiden på den franske originaludgave, der er brugt som bagside på den danske udgave. "En udenlandsk udgave" altså = originaludgaven.
Betyder det så at Danmark er den eneste med den forside og alle andre har den franske udgave ?
Det sjove er jo så at der er lidt variationer i den franske udgave (den øverste er formentlig et nyere oplag og den nederste et ældre oplag).
Det jeg noterede var at lige netop det album havde en ekstraordinær lækker bagside, hvilket jer er vild med (som jo så er originalforsiden i de franske album).
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang

Indlæg af Antaeus »

I sin tid havde vi ugens gang hvor man kunne skrive lidt om hvad man havde læst og evt. købt og hvad man syntes om det.
Jeg fandt den lige frem igen.
Den går fint sammen med "Det Månedlige Barometer" som er en helt anden tilgang.

Jeg har på det sidste fået læst:

Franka - Gratis Guld
Historien er middel og som altid fint tegnet med enkelte sider hvor Kuijpers skejer ud med lækre paneler i overstørrelse af by- og havnemiljøer.
Karakter: Jeg er på 3,5 ud af 6
Franka-25-forside_WEB-p.jpg

Vance Samlet - Rodric
Historien er fin og lige ud af landevejen uden de store overraskelser, men den er god og enkel og jeg er godt underholdt og Vance leverer fremragende tegninger og oven i købet med en kvindelig helt og legende, som dukker op et par gange. Men historien gik jo også i et dameblad (i vore dage - personblad :lol: )
Karakter: 4 ud af 6

Billede


Largo Winch 12 - Shadow
Historien er en smule forvirrende og den er meget actionpræget. Tegningerne er ok, men ikke på niveau med fx de to ovenstående album.
Personligt synes jeg at det er en af de lidt svagere historier i Largo Winch serien, men er man til en masse action så vil man være vild med den.
Karakter: 3 ud af 6

Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar