Ugens Gang

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ugens Gang

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus, hvad skulle du slippe for Crime Patrol sættet? Dem har jeg ikke engang i hæfter.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ugens Gang

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg er midt i læsningen af Operation Flagermus, Schwartz er sgu en ferm tegner, og man bliver hurtigt mæt; kan ikke læse den tætpakkede historie i eet rap, for den er meget detaljeret.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9424
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Antaeus, hvad skulle du slippe for Crime Patrol sættet? Dem har jeg ikke engang i hæfter.
De fås især i USA, men også i UK og priserne på EC kan variere fra en pris til $100 helt op til £800, så det er bare med at kigge sig for. Jeg har endnu ikke fået den, men den skulle være på vej med posten.
Jeg gav £125 for mit sæt. Husk at kigge om de bliver sendt fra UK, hvis du bestiller fra en UK side - mange bliver sendt fra USA.

Hvis du er hurtig så er der et sæt netop nu til £115 (+£4 i forsendelse) i god stand, det er svært at gøre billigere. De kan nogle gange købes billigere fra USA, men når man lægger forsendelse på 400-500 kr. oveni så bliver det svært at matche, og det kun hvis du undgår tolden.
http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listin ... ition=used

Men du skal nok være hurtig, jeg bestilte 3 andre boxset, men de var udsolgt selv om jeg havde købt og betalt for dem (pengene blev selvfølgelig ikke trukket eller refunderet).
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9424
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang

Indlæg af Antaeus »

EC Library er virkelig lækre bøger og at man får en kassette med øger luksusfølelsen væsentligt.

Jeg bestilte også Shock Suspenstories fra Gemstone i farver med forord af Spielberg. Det er også en ret lækker bog.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ugens Gang

Indlæg af GoogaMooga »

Tak for tippet, Antaeus, men næste måneds penge er allerede øremærket til Camelspotter. Så må EC Library vente, de bliver ved med at dukke op brugt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9424
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Tak for tippet, Antaeus, men næste måneds penge er allerede øremærket til Camelspotter. Så må EC Library vente, de bliver ved med at dukke op brugt.
Ja, det er bare til meget varieret pris. Mange står til ret høje priser. Jeg ville også gerne have nogle af de andre, fx Vault of Horror, den står til £200 - godt nok for 5 bind. Men jeg har lige købt ret kraftig ind, men stod den nu til £130-150 så havde jeg slået til, hvis den var i en flot stand. Men den og de andre skræk bind kan let stå til den dobbelte pris.

Det var ærgerligt med de andre jeg havde købt, for det var også til omkring £100 (den ene dog noget dyrere), men de stod åbenbart også på ebay, hvor de var blevet solgt - ikke helt fint at man så kan købe den andre steder.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ugens Gang

Indlæg af GoogaMooga »

Operation Flagermus var bare det fedeste, jeg længe har læst. Gav mig god tid med læsningen for at nyde min 200 kroners invstering maksimalt. Nød især de store højvinkels-etableringsbilleder, de mange referencer til EUROKLASSIKERE, og den friske tone af Yann. Albummet kan næsten gøre det ud for en Belgisk slang ordbog! 8)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9424
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Operation Flagermus var bare det fedeste, jeg længe har læst. Gav mig god tid med læsningen for at nyde min 200 kroners invstering maksimalt. Nød især de store højvinkels-etableringsbilleder, de mange referencer til EUROKLASSIKERE, og den friske tone af Yann. Albummet kan næsten gøre det ud for en Belgisk slang ordbog! 8)
Jeg fik den læst på biblioteket for et par dage siden.
Flot album med gode tegninger, måske en smule mørk i farverne, men det passer vel til tid og handling. Forfriskende at der er kvinder med i historien. Ret alvorlig historie selv om der er en del humor med. Jeg læste den nok en smule hurtigere end hvis jeg havde siddet hjemme og læst og fangede kun nogle af referencerne. Karaktermæssigt vil den måske lige kunne runde 4/6, hvilket jeg betrager som et ret godt album.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Ugens Gang

Indlæg af Thomas S »

Nå, jeg har blandt andet på det seneste læst Operation Flagermus og Katakomberne under Champignac, da de bl.a. her i tråden får så meget ros. Jeg var ikke vildt begejstret. Flagermus havde noget charme og var nogenlunde læsestof, men havde ret tit et sløjt manuskript. Vi indfører lige en mindreårig Splint kan kysse med, bruger hende ikke til noget, og så får hun lov til at ryge i koncentrationslejr med et skuldertræk? Hvad fanden er det for noget? Enten henviser hele episoden til noget uden for værket, som jeg ikke kender til, eller også var det virkeligt sølle. Uanset hvad, så var det træls. Katakomberne var bare et stort rod, hvor jeg var sat af fra starten og aldrig rigtigt kom med, mens det bare blev mere og mere fjollet. Hvis de her er ekstraordinære som i noget ganske særligt, så er det vist rigtigt skidt for serien som sådan.
ug2xsplint.jpg
ug2xsplint.jpg (63.12 KiB) Vist 5182 gange
Så har jeg også læst tretttende bind af 20th Century Boys. Jeg synes, den kører lidt i tomgang nu. De første ti bind var så gode, at jeg helt sikkert får læst den til ende, om ikke andet for at se, hvordan det ender. Men jeg føler mig ret overbevist om, at vi på nuværende tidspunkt i serien har passeret de oprindeligt planlagte klimakser på serien og nu er i gang med de ekstra sæsoner seriens popularitet krævede. Aldrig et godt tidspunkt for en serie. Men Urasawa er stærk - mon ikke han kan hive den hjem i et gigantbrag i de sidste 10 bind også? Jeg tror på det.
ug20thcenturyboys-v13.jpg
Det helt klart mest originale værk, jeg har læst i den seneste tid er Kazuichi Hanawas Doing Time. Jeg tør med stor sikkerhed sige, at der ikke findes et værk som dette. Hanawa er en mangategner, der i 1994 blev anholdt og fængslet, fordi han var lidt for glad for skydevåben og knap så interesseret i de korrekte tilladelser. Det kostede ham en dom på tre år, hvoraf han vist afsonede 2½. Doing time baserer sig på hans oplevelser i fængslet, men det er egentlig ikke en fortælling, selv om den er selvbiografisk. Det er mere tale om en beskrivelse af livet i fængsel via episoder, diagrammer over celler, optegnelser over ugemenuer, beskrivelser af rutiner, straffesystemer, tøj, spisepinde, barbermaskiner osv.

Det bliver til tider rodet. Selvom jeg har en mistanke om, at noget af rodet skyldes det engelsk/spanske-udgiverteam, så er det også sådan det er lavet. Det bliver til tider trivielt med opremsninger af detaljer - især af mad. Vores forfatter er meget optaget af mad. Men samtidig understreger det også trivialiteten i fængsellivet. Der sker vitterligt ikke meget udenfor de daglige militaristiske rutiner. På et tidspunkt beskriver vores forfatter, hvor glad han er for, at når han hver sjette måned skal skifte celle, kommer han over i en celle, hvor WCet står et andet sted - så sker der noget nyt!

Det er ikke en hæsblæsende eller oprivende fortælling, men et ret unikt og interessant værk - en ener som skal nydes som sådan.
ugdoingtimeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee1.jpg
ugdoingtimeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee1.jpg (26.47 KiB) Vist 5182 gange
ugIMGdoingtime.jpg
Jeg er i gang med både Craig Thompsons Habibi og Joost Swartes Is that all there is. Begge lover godt, men jeg skal nok vende tilbage til dem, når jeg er færdig.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Ugens Gang

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Jeg hr sgu altid haft et blødt punkt for Joost..

http://robot6.comicbookresources.com/20 ... -there-is/



Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Ugens Gang

Indlæg af Thomas S »

Nå, men jeg blev færdig med Craig Thompsons Habibi, der som bekendt vandt en Ping-pris, og har vundet alle mulige andre ping-priser - og jeg synes bestemt ikke det er ufortjent. Der er tale om et erotisk/romantisk eventyr i et fiktivt nordafrikansk eller mellemøstligt land, hvor vi følger barnebruden Dodola og slavedrengen Zams kamp for et liv i fred og frihed. Det hele er blandet med en god omgang abrahamitisk mytologi og arabisk numerologi. Erotikken er meget ofte ikke-positiv (ala 1001 nat - behag din herre eller mist dit hoved), og den historiske udvikling (der vist går hurtigere, end det kan lade sig gøre i virkeligheden) er anti-fremskridt, men det ømme forhold mellem de centrale personer gør at det er langt fra håbløst. Og så er det et fuck you, til jer, der siger at GN er dårlige tegninger.

Billede

Jeg fik også læst første historiebue af Marvels Runaways. En masse fantasy/superhelte/teenangst-klicheer i en stor pærevælling blandet sammen på en meget forfriskende måde fortalt med et dejligt overskud.
runaways.jpg
runaways.jpg (40.56 KiB) Vist 5121 gange
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9424
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang

Indlæg af Antaeus »

"Langt fra håbløst", er det lige med en ok, god eller fantastisk oplevelse ?

Thomas, ja det sker en gang imellem at nogle GN har fine tegninger.
Vurderet ud fra google ser det ud til at den veksler mellem flotte storslåede tegninger og væsentlig mere primitive tegninger.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9424
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Ugens Gang

Indlæg af Antaeus »

Fantomet krøniker
Jeg har været i gang med de norske Fantomet krøniker og fået læst det både første og anden krønike igennem. Hvis jeg på et tidspunkt troede at jeg var ved at blive for gammel til Fantomet så er det manet til jorden igen. Jeg nyder stadig historierne. I påsken besøgte jeg mine forældre og ligger Fantomet fremme så kan jeg være sikker på at min far går i gang med dem. Så det ser ud til at man ikke bliver for gammel lige med det samme. Jeg gav også en del til min nevø på 11 år og min søster skrev tilbage at han er helt vild med dem, så de duer i hvert fald fra 11 år til 70 år.

Grandville
For et par uger siden fik jeg læst Grandville. Den har nogle flotte tegninger og også en ganske udmærket historie, som er ret voldelig. Der bliver bestemt ikke holdt igen, hverken fra forbrydernes side eller vores helt. Det er en ganske fin kriminaltegneserie som vel scorer cirka 3½ på 6-skalaen.

Billede
Billede
Billede
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Ugens Gang

Indlæg af Thomas S »

Antaeus skrev:"Langt fra håbløst", er det lige med en ok, god eller fantastisk oplevelse ?
Hvis det er gradueringen, så må jeg vælge god. Den er mere end bare ok, men er måske sine steder lige lidt konstrueret til at være fantastisk (jeg stod lidt af på den muslimske numerologi).

Men det var i virkeligheden ikke det, jeg mente. Med "langt fra håbløst" mente jeg, at det havde været frygteligt, om det blot havde handlet om "verden drukner i affald" og "tvunget til prostitution". Heldigvis er hovedpersonerne så sympatiske, at det det til trods, bliver en opløftende fortælling. Det var på den måde, jeg mente, at håbløsheden blev undgået. Det handlede ikke om, hvor god bogen er.
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Ugens Gang

Indlæg af Thomas S »

Der er dage, hvor det eneste rigtige er at kysse sit postbud en ekstra gang.
Vedhæftede filer
20120525_174700(1)[1].jpg
Besvar