Serietegner siger "hej"!

Besvar
Ezanque
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. jul 2012, 20:16

Serietegner siger "hej"!

Indlæg af Ezanque »

Hej allesammen,

Mit navn er Simon, jeg er 21 år gammel, og jeg interesserer mig svært for tegneserier - og at tegne dem! Jeg har ikke udgivet noget som helst endnu, men det er da min helt store drøm at kunne betragte min egen tegneserie på en hylde i en tegneseriebutik en skønne dag :)

Blandt mine store serie-inspirationer findes: Moebius, Mike Mignola, Dave Gibbons (som jeg har haft æren af at møde), Robert Crumb, Hugo Pratt, Jeff Smith, Frank Miller (ikke så meget mere), Eric Powell, Will Eisner osv. De er allesammen kendte blandt mere eller mindre tegneserie-entusiaster - men det er der god grund til!

Nåmen, ville såmænd bare lige hilse på folk, og jeg ser frem til en masse gode debatter her på foraet!
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Serietegner siger "hej"!

Indlæg af Spærhage »

Hej Simon -du skal være så hjertelig velkommen! Selv erkendte jeg for en del år siden at tegner blev jeg aldrig, men til gengæld fylder andres serier så den tomme plads i mit hjerte ud....og mine hylder ;-). Bare klø på, så kan det jo være dine serier også en dag kommer til at stjæle hyldeplads hos mig!

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Ezanque
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. jul 2012, 20:16

Re: Serietegner siger "hej"!

Indlæg af Ezanque »

Hvorfor måtte du erkende det? Om jeg må være så nysgerrig :-)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Serietegner siger "hej"!

Indlæg af Antaeus »

Hej, velkommen til :)
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Serietegner siger "hej"!

Indlæg af GoogaMooga »

Velkommen til, Simon! Dyrker du også europæiske tegnere? Samler du på euroklassikere?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Ezanque
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. jul 2012, 20:16

Re: Serietegner siger "hej"!

Indlæg af Ezanque »

GoogaMooga skrev:Velkommen til, Simon! Dyrker du også europæiske tegnere? Samler du på euroklassikere?
Jeg vil ikke sige, at jeg ligefrem samler på dem. Hvis tegnerens stil er tiltalende/interessant/inspirerende og han/hun tilfældigvis er fra Europa, jamen så er jeg da ivrig efter at samle på så meget af vedkommendes værker som muligt :)
Har haft en periode, hvor jeg var helt vild med Hugo Pratt, så jeg har da en del af hans ting. Bl.a. har jeg to store mursten "Periples secrets" og "Periples imaginaries" stående på hylden, som begge er propfyldt med mange af hans tegninger :-)
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Serietegner siger "hej"!

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Og du behøver jo ikke vente på at du havner på en hylde - bliv medlem af Danske Tegneserieskabere - eller semi-prof medlem - så kan du jo udgive på vores app ;)

Og mens vi venter på at du udgiver noget på den ene eller anden måde - så kan du jo poste nogen eksempler...

Velkommen til!
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Ezanque
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. jul 2012, 20:16

Re: Serietegner siger "hej"!

Indlæg af Ezanque »

Tak for jeres velkomst, allesammen!

Og hej Dan. Jeg husker dig fra Roskilde Festival i sommer. Jeg kendte dig ikke indtil da. Jeg husker, at jeg i min Roskilde-rus gik forbi den store kupel, og så til min store overraskelse og glæde at der blev TEGNET "live". Glemte alt om hvad jeg skulle, mens jeg sad og så jer tegnere, til det sluttede. Jeg ved ikke, om du kan huske det, men os publikum fik lov at komme med requests til, hvad I kunne tegne, og jeg bad dig om at tegne din favorit-tegneseriefigur, hvorefter du tegnede Hellboy. Ved ikke om han rent faktisk er din yndlingsfigur, eller om det bare var det første du kom i tanke om, hehe. Anywho, det var et rigtig fedt initiativ med live-tegning og digt-oplæsning. Meget af min Roskilde-baggage gik tabt, men jeg passede forsigtigt på den første "Blækfabrikken/Exploded View" udgivelse, som folk fik foræret - den ligger stadig på hylden i intakt tilstand :-)
Men ja, jeg vil da helt sikkert overveje at blive medlem!

Mht. portfolie har jeg ikke så meget på internettet, som jeg stolt viser frem, hehe. Er tit utilfreds med mine ting, da jeg har et alvorligt problem med "streg-identitet". Men har lige lavet en tumblr, hvor jeg indtil videre kun har én tegning og altså ikke en historie: http://kubris.tumblr.com/
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Serietegner siger "hej"!

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Velkommen, Simon! Du kan roligt poste her, især hvis du kan tåle konstruktiv kritik. Selv har jeg lært alt, hvad jeg ved, af Dan. I heeele verden :mrgreen:
Ezanque
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. jul 2012, 20:16

Re: Serietegner siger "hej"!

Indlæg af Ezanque »

Svend Amstrup Jeppesen skrev:Velkommen, Simon! Du kan roligt poste her, især hvis du kan tåle konstruktiv kritik. Selv har jeg lært alt, hvad jeg ved, af Dan. I heeele verden :mrgreen:
Mange tak! Jeg har et godt forhold til konstruktiv kritik, "kill your darlings"! Mener selv det er vigtigt at kunne vælge ting fra, fra sin tegneserie (være det dialog, paneler, andet som man er i tvivl om fungerer 100%) for at kunne se sig selv i øjnene senere. Jeg er også vant til afslag - kom f.eks. ikke ind på Serieskolan i Malmö.
Jeg håber, at der er nogen, der ved lidt om de tekniske forbehold, man skal have som tegneserietegner. Det eneste jeg læner mig op ad lige nu er Scott McClouds "Making Comics".
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Serietegner siger "hej"!

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Der færdes en del herinde, der vil mene at de ved en ting eller to om at lave tegneserier.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Serietegner siger "hej"!

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Ezanque skrev:Og hej Dan....

Hva faen! Nej hvor sjovt. Ja - det var tre festlige dage. Omend det kan være svært at vurdere om der er nogen der syntes det er fedt. Så godt at høre fra en ræddi publikummer ;)

Og det er rigtigt at jagten på ens egen streg kan være brydsom - mig har det taget det meste af 30 år - men OK - jeg har heller ikke ledt ihærdigt nok...

Og jeg syntes egentligt ikke der er meget kritik her. Det er mere en løbende diskussion af hvordan man bedst muligt får den svære kabale til at gå op: Det man gerne VIL lave, det man faktisk KAN lave og det der måtte interessere andre...

Men det kan jeg jo sagtens påstå hvis alle de andre siger det er mig der er ham der sidder og rakker alle de andre ned;) Men du må jo lade det komme an på en prøve.

Og husk på at TAW i Viborg nu er klar med et alternativ til Stockholm...

http://www.animwork.dk/en/graphic_storytelling.asp

Ser frem til mere fra din hånd!


OG jo - Hellboy ER min yndlingstegneseriefigur - selvom han er ved at være noget overrendt. Irriterene når man har været med fra før starten ;)
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Serietegner siger "hej"!

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Jeg mener skam kritik på den gode måde - ikke at nogen rakker ned!
Besvar