Hi Allesammen

Besvar
Brugeravatar
Rhode
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. aug 2016, 14:12

Hi Allesammen

Indlæg af Rhode »

Efter i mange år at være 112% fokuseret på arbejde og karriere er jeg nu nået til et sted i livet jeg jeg kan lette trykket på gas-pedalen. Derved er der nu igen tid til at tage fat på gamle hobby.
Jeg har i længere tid kigge efter hvor der var aktive fora til at snakke/diskutere tegneserier - og er så faldet over dette. Det virker som om at det er det eneste fora der er bare nogenlunde levende - er der andre ?

Jeg betragter mig selv som små-samler. Vil igang med at supplere op på de serier jeg har samlet på.
Jeg håber at dette fora kan være med til at få lidt inspiration og gode snakke om comics.

/Jørgen
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Hi Allesammen

Indlæg af Nøhr »

Hej Rhode - det er ikke et superhurtigt forum, men du er blandt ligesindede.
Velkommen til.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hi Allesammen

Indlæg af Berti Stravonsky »

Hej J og velkommen om bord.

Skuden er spækket med lyst og liv. Nogle gange meget lyst og meget liv. Andre gange slapper vi af og lader vinden tage os.

Vores kurs? Derudaf.

Mandskabet? Samlere, læsere, høje, lave, tykke, tynde og vel som folk er flest.

Nyd turen og byd ind hvor du lyster. Vi bider sjældent.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hi Allesammen

Indlæg af Antaeus »

Velkommen til, Rhode.
Hvad samler du på og hvad er dine tegneserieinteresser?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Rhode
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. aug 2016, 14:12

Re: Hi Allesammen

Indlæg af Rhode »

Hi Gutter/gutinder

For at besvarre Antaeus' spørgsmål.

I perioden hvor jeg arbejdede alt for meget fik jeg gennem en masser rejser besøgt diverse tegneserie butikker på tværs af EU og USA - men fik udelukkende samlet en del Batman Album, vil tro at samlingen tæller 40-45 stk.
Derudover har jeg ganske lidt tilbage af barndommens samling. Herunder JumboBøger fra nr. 1~200 samt Tintin (på dansk, dem med den røde ryg).

Nu er der som sagt kommet lidt mere ro på jobbet - og er derfor gået igang med at gen-samle de oprindelige favoritter. Ikke alle de nævnte som jeg er kommet igang med endnu - da jeg lige skal finde ud af hvor jeg skal starte. Men det er nok mest drevet af nostalgi for de serier jeg læste som barn på Brønshøj Bibliotek

Blåfrakkerne
Lucky Luke
Franka
Vakse Viggo
Asterix
Natacha
Splint og Co.

Og jeg vil tro: (Selvom jeg aldrig har læst dem).
Yoko Tsuno
Yakari

Samlingen bliver løst udviddet pt. mest fra div antikvarer og markeder - mest for at lige at smage på hvad der fænger. Og så er det jo til at betale, selvom de er lidt slidt. Så kan man altid investere mere i bedre kopi hvis det er noget.
Brugeravatar
Rhode
Indlæg: 5
Tilmeldt: 14. aug 2016, 14:12

Re: Hi Allesammen

Indlæg af Rhode »

PS: Er det bare mig der ikke forstår noget - eller evner at oprette en bruger på http://www.fantask.dk ?
TorbenB
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. feb 2007, 22:31

Re: Hi Allesammen

Indlæg af TorbenB »

Ud over dette forum kan du også diskutere tegneserier på Facebook i gruppen Tegneseriefans.

Og så er der også mulighed for at diskutere anmeldelserne på Nummer 9

God fornøjelse med at genopdage din ungdoms tegneserieverden!

Mvh
Torben
Besvar