Hej

Besvar
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Hej

Indlæg af Gimli »

Jeg har fulgt indlæggene på dette fora løbende i ca. 6/7 år, og syntes det var på tide at tilmelde mig. I forhold til de ivrigste debattører føler jeg mig lidt som en novice, selv om jeg har været interesseret i mediet i ca. 40 år, og har været egentlig samler i ca. 20.

Jeg glæder mig alligevel til at bidrage.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hej

Indlæg af GoogaMooga »

Gimli skrev:Jeg har fulgt indlæggene på dette fora løbende i ca. 6/7 år, og syntes det var på tide at tilmelde mig. I forhold til de ivrigste debattører føler jeg mig lidt som en novice, selv om jeg har været interesseret i mediet i ca. 40 år, og har været egentlig samler i ca. 20.

Jeg glæder mig alligevel til at bidrage.
Altid rart med flere stemmer, bare fyr løs, og hjertelig velkommen! :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hej

Indlæg af Antaeus »

Velkommen til.

Hvad læser/samler du?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hej

Indlæg af Gimli »

[quote="Antaeus"]Velkommen til.

Hvad læser/samler du?[/quote





Franske/belgiske album har længe været udgangspunktet. Men grundlæggende mener jeg at jo mere divergen en samling jeg har - jo mere beriget en oplevelse får jeg. Jeg har dog pt. næsten kun danskoversatte album. For mig har det betydet, at der er sket en vis kvalitetssikring, da jeg går ud fra at forlagene trods alt forholder sig til kvaliteten i vurderingen af salgspotentialet. Med Gfloy, RW og i nogen udstrækning Fahrenheit, er antallet af danskoversatte amerikanske udgivelser også steget. Det samme gælder graphic novels. Til gengæld har jeg meget få manga, hvilket godt kan ærgrer mig lidt. Det samme gælder amerikanske kvalitetsudgivelser med f.eks. Morrison, Brubaker og A. Moore mv.

Jeg har derimod afgrænset mig fra "evighedsserier", som Anders and og superhelte. For begges vedkommende har jeg købt enkeltværker/historier. Striber er reelt afgrænset til Steen og Stoffer samt Egoland. De færreste striber oplever jeg kan holde til for mange gennemlæsninger. Men afgrænsningerne er reelt mere for at begrænse mig - end at jeg har noget imod disse genre.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hej

Indlæg af Antaeus »

Gimli skrev:
Antaeus skrev:Velkommen til.

Hvad læser/samler du?[/quote





Franske/belgiske album har længe været udgangspunktet. Men grundlæggende mener jeg at jo mere divergen en samling jeg har - jo mere beriget en oplevelse får jeg. Jeg har dog pt. næsten kun danskoversatte album. For mig har det betydet, at der er sket en vis kvalitetssikring, da jeg går ud fra at forlagene trods alt forholder sig til kvaliteten i vurderingen af salgspotentialet. Med Gfloy, RW og i nogen udstrækning Fahrenheit, er antallet af danskoversatte amerikanske udgivelser også steget. Det samme gælder graphic novels. Til gengæld har jeg meget få manga, hvilket godt kan ærgrer mig lidt. Det samme gælder amerikanske kvalitetsudgivelser med f.eks. Morrison, Brubaker og A. Moore mv.

Jeg har derimod afgrænset mig fra "evighedsserier", som Anders and og superhelte. For begges vedkommende har jeg købt enkeltværker/historier. Striber er reelt afgrænset til Steen og Stoffer samt Egoland. De færreste striber oplever jeg kan holde til for mange gennemlæsninger. Men afgrænsningerne er reelt mere for at begrænse mig - end at jeg har noget imod disse genre.
Jeg køber i stor stil engelsksprogede tegneserier, hvilket jeg aldrig gjorde førhen. Men de sidste 5-10 år er der kommet så mange fremragende luksus samlealbum m.m. at jeg slet ikke kan lade være. For bare at nævne nogle af dem: Rip Kirby, Agent X9, Steve Canyon, Modesty Blaise, Russ Mannings- Burne Hogarts- og Joe Kuberts Tarzan, Calvin & Hobbes, Russ Cochran EC Library, Gottfredsons Mickey Mouse, Carl Barks, Prince Valiant m.fl.

Mht. de såkaldte evighedsserier så begrænser jeg mig også til bestemte tegnere/forfattere og bestemte udgaver. Ellers er jeg i den grad til de fransk/belgiske serier, nå ja og en masse andet.....
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar