Den sidste tempelridder - Ridderen fra krypten

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Den sidste tempelridder - Ridderen fra krypten

Indlæg af Berti Stravonsky »

Billede


Vi har en såret her. Få fat på en ambulance!

Slut på anden del, står der så pludselig, og man sidder tilbage med en brændende irritation og glæde. Øv fordi man for pokker da gerne ville kunne læse forsættelsen nu med det sammen, og glæde fordi man så inderligt kan skue frem og længes til næste omgang tempelridder.

Man kan blive tynget af sorg, og endda så slemt, at ens jeg får en anden farve. Man sætter sig nye mål, og det er lidt dét der sker i 2’eren. En dobbeltsorg rammer en professor og på en kilden måde har det noget at gøre med tempelriddere. Mystisk, ikke sandt?

Jeg skriver med vilje en anelse kryptisk, da det ville være et selvmål af rang, at afsløre alt for meget.

Har du læst forløberen ’Koden’, så ved du, at du har kvalitet foran dig. Det har du bestemt også i efterfølgeren, som beklageligvis (som i mange andre opfølgere) lider lidt under, at det meste af den mystik der var i koden, nu afkodes og tingene så småt falder på plads. Jeg skriver igen bevidst, at tingene så småt falder på plads, for der er skam masser af gusten mystik i Ridderen fra krypten, som Zooms efterfølger hedder.

Hvad med et røngtenbillede, som til sidst afslører noget?

Eller, i den anden handling, den med mange hundrede år på bagen, hvor kisten tilsyneladende mistes til bølgerne?

You see? Der er nok at fundere over, og igen spiller vi i den højeste liga. Tempo og spænding stadig i top, og jeg synes egentlig, at farver og streg er endnu flottere her i anden del. Jeg tænker på kontrasten mellem moderne scanningsapperatur i en herlig kold lyseblå farve, og så den der altid herlige rødbrune fakkelfarve, når man befinder sig i en kælder, en krypt eller andre steder, hvor der ikke er elektrisk lys.

Røbe vil jeg dog, at arkæologen Tess er mere i fokus i denne omgang, men det gør bestemt ikke fortællingen mindre god. Hun er nemlig sårbar, og det kan udnyttes…

Nå, slut prut finale. Tilbage er kun at glæde sig. Kom friskt, Zoom. Kom hurtigt. Inden da vil jeg genlæse Koden og Ridderen fra krypten, som deler samme karakter. Nemlig 5
.

Titel: Ridderen fra krypten
Forfatter: Raymond Khoury
Illustrationer: Miguel Lalor
Forlag: Zoom
Format: Softcover, 50 sider i farver
Pris: 139,- (jeg gætter)
Isbn: 978-87-93564-95-4
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Den sidste tempelridder - Ridderen fra krypten

Indlæg af Robin »

Servicemeddelelse: Hos Fantask og Faraos koster bind 1 98,- og bind 2 139,- .

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Den sidste tempelridder - Ridderen fra krypten

Indlæg af Robin »

Så fik jeg snøvlet mig sammen til at læse 2'eren og genlæse 1'eren, i rigtig rækkefølge, forstås. 1'eren blev jo udgivet i Tempo vol. 2.
Det var et dejligt gensyn. fin intrige; der er nu noget over tempelriddermyten, der fængsler, og også OK tegninger, lidt ferske, men man se, hvad det forestiller (med fare for at lyde som en sur gammel dreng med konservativ smag), så det var en fin start på weekenden.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 446
Tilmeldt: 14. dec 2005, 23:35
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Den sidste tempelridder - Ridderen fra krypten

Indlæg af Peder Riis »

Det ville være rart med nogle billeder fra selve siderne i disse anmeldelser.
Age of Peder -Eller kaos!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Den sidste tempelridder - Ridderen fra krypten

Indlæg af Robin »

TEMPLAR.jpg
Det ville bestemt være rart - og dejligt tilføjede han, men tænker du, at den stakkels anmelder skal vride det stakkels produkt af led for at kunne scanne sider, eller ville du være tilfreds med evt. på nettet eksisterende billeder, på evt. originalsprog, hvis andet end dansk? Her er f. eks.lidt "Sidste Tempelridder".

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar