Working poor

Besvar
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Working poor

Indlæg af Laila J. Graf »

2022-10-14 09.45.46.jpg

Working poor af Lars Kramhøft af er en af de ting, som jeg fik samlet op i forbindelse med Copenhagen Comics.
Dels fordi jeg fik den anbefalet og dels fordi jeg synes, hans streg er tiltagende.
Det er faktisk oftest på netop tegneseriemesser, at jeg får nye kunstnere og tegneserier ind i samlingen, da jeg rent faktisk er en af dem, der går rundt og lader mig lokke af, hvad folk har liggende på bordene - bare så jer kunstnere/forlag ved, at den slags shoppere rent faktisk findes 8)

Tegneserien er som I kan se udgivet i fire hæfter og stregen er ganske rigtig meget tiltagende - enkel men udtryksfuld.
Jeg kan også godt lide, hvordan han leget med ruderne.
Serien er egentlig bundet rimeligt skarpt op omkring et ni-ruders system, men ofte, så lader han det samme indhold dele sig over flere ruder, hvilket giver en rigtig interessant effekt.
Enkelte gange får nogle af ruderne også lov til at smelte sammen, men det er mere det andet der får lov til at fylde og med ret stort held synes jeg.

Historien er også meget velskrevet (forøvrigt er den på engelsk) og man følger den her unge forfatter der kommer til København for at slå igennem og så følger man så hans problemer med det, med at få pengene til at strække og med at finde en bolig - og lidt om piger og lidt om hans underlige omgangskreds.
Egentlig interessant og selvom det nok er sat på spidsen, så er jeg sikker på, at det ikke ligger langt fra virkeligheden.


Alligevel er jeg ikke rigtig hooked på den her serie.

Jeg har brugt lidt tid på at spekulere på hvorfor, når jeg nu ellers netop kan sige mange pæne ting omkring den.
Og jeg tror jeg er kommet frem til, at det simpelthen er fordi jeg ikke kan relaterer mig til den!

Jeg er ikke en mand, med de udfordringer der nu følger af det og som glad jyde, så forstår jeg ikke helt behovet for at flytte til København for at slå igennem som forfatter. Og som en der bor på landet, så forstår jeg slet ikke behovet for, at man skal bo i midten af det hele - hvorfor ikke bo bare en smule mindre usundt og billigere og så tage ind til byen med offentlig transport, når man har brug for det?
Og som ikke kreativ-skabende sjæl, så forstår jeg så heller ikke helt, at når man nu har valgt så at gøre alt det der og kun arbejde deltid, at man så ikke får skrevet de ting man vil.

Kort sagt, jeg kan slet ikke sætte mig ind i karakteren og hans genvordigheder. Og det bliver et benspænd for mig.

Men da jeg som sagt sagtens kan se kvaliteterne i den, så smider jeg den personligt ind på 3 stjerner ud af 6 og med den vigtige pointe, at folk som kan relatere sig til historien nok vil give den en højere karakter end det!

2022-10-14 11.13.17.jpg
2022-10-14 11.10.35.jpg
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Besvar