Wotakoi: Love is hard for otaku

Besvar
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 360
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Wotakoi: Love is hard for otaku

Indlæg af Laila J. Graf »

Nå, men nu er jeg sørme så heldig, at også Comicexpress i Aalborg synes jeg skal have lidt tegneserier jeg kan anmelde - altid spændende at blive udfordret med ny læsning!
Jeg har dog nu skrevet til Teddy, at han ikke behøver spilde mere manga på mig... det bliver virkelig aldrig min ting!

Nedenstående anmeldelse skal ses i det lys...

2023-04-01 09.42.51.jpg

Allerede i titlen gav mig udfordringer, for aner ikke hvad hverken Wotakoi eller otaku er for noget...
Stregen siger mig heller ikke det store.

Den kan egentlig være pæn og ren langt hen af vejen, men så går der klassisk manga forvridning i den og opsætningen af de enkelte sider bevæger sig hulter til bulter, så det er svært at holde sporet i dialogen.

Men uanset om jeg er til stregen eller ej, så kunne historien jo sagtens bære det for mig.
Det sker desværre bare ikke. Jeg gav bogen helt nøjagtig 100 sider og så gav jeg op.
Jeg oplever ingen karakterudvikling, ingen handling og ingen fremdrift.
Det eneste jeg oplever der er sket på 100 sider er at to personer allerede et par sider inde i bogen blev kærester (usikker på hvordan) og så er der sådan set ikke sket mere...

Historien kører også med sådan en masse forklaringer i forklaringerne, hvor der forskellige steder på siden kan ske en slags metaforklaring af, hvad der sker på siden.
På denne side sker der både noget af den slags i ruderne, nederst og i højre side:
2023-04-01 09.43.56.jpg

Hvis jeg skal sige noget positivt om udgivelsen, så er det, at den godt ved, at den kan være en mundfuld for læseren at forstå - så der er simpelthen et indbygget opslagsværk.
Den del kan jeg godt se det interessante i, og jeg ved nu en smule mere om hvad f.eks. otaku er for en størrelse og om japansk populær/nørde kultur. Men alene det at jeg havde brug for at læse med i opslagssiderne, gjorde det til en lidt tung læseoplevelse.
2023-04-01 09.44.09.jpg


Helt ærligt - så er jeg ikke sikker på, om det er tegneserien den er gal med, eller bare mig der ikke fatter den, så giver den ikke nogen karakterer.
Men nu har jeg overladt den til min mand som elsker anime og som fik stjerner i øjnene, da han så jeg læste den, så måske jeg kan få en kenders vurdering at supplere op med senere!
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9434
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Wotakoi: Love is hard for otaku

Indlæg af Antaeus »

Manga fanger heller ikke mig, i hvert fald det jeg lige er stødt på og jeg har ikke læst meget for tegningerne fanger mig ikke.
Jeg har dog købt et samlebind og det er Miyazakis Nausicaä fordi jeg synes virkelig godt om Miyazakis animerede film, herunder Nausicaä.
Den er dog ikke blandt hans topfilm, der er andre af hans film som er bedre. Jeg har endnu ikke nået at læse noget af tegneserien.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7190
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Wotakoi: Love is hard for otaku

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Laila J. Graf skrev: 1. apr 2023, 18:21Helt ærligt - så er jeg ikke sikker på, om det er tegneserien den er gal med, eller bare mig der ikke fatter den, så giver den ikke nogen karakterer.
Men nu har jeg overladt den til min mand som elsker anime og som fik stjerner i øjnene, da han så jeg læste den, så måske jeg kan få en kenders vurdering at supplere op med senere!
:lol: :lol: :lol:

Du har gjort en behørig indsats, hatten af for det :-)

Og hatten af for Comicexpress for at forsøge at sprede det gode budskab og give dig chancen :-)

Kunne bestemt være spændende at høre din mands mening!
Besvar