Wacom Cintiq

Udveksling af tips om materialer, redskaber, teknikker, adresser mm.
Brugeravatar
Nøhr
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 874
Tilmeldt: 27. nov 2008, 21:32
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Wacom Cintiq

Indlæg af Nøhr »

Peterpep skrev:Så er min Hanvon ankommet fra Tyskland:) Her ser I mig og min Hanvon i det første intime øjeblik - før kaviarindsmøring.

Hhhrnghhhh...
Jeg må lige ha' et øjeblik for mig selv... undskyld mig.

Hvor lagde jeg jordnøddeolien?
Brugeravatar
Niels Falk
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 359
Tilmeldt: 31. mar 2005, 19:36
Geografisk sted: 2960 RK
Kontakt:

Re: Wacom Cintiq

Indlæg af Niels Falk »

It apparently cost you the shirt off your back, my friend :-)

Kan se de koster ca 1500... Hvilket jo er ca 1/10 af WACOM 24hd :-)
Hvor købte du din tegneplade? (Ikke svare: Tyskland)

bh
Niels
Brugeravatar
Peterpep
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 254
Tilmeldt: 27. jan 2007, 11:10
Geografisk sted: Åårhus

Re: Wacom Cintiq

Indlæg af Peterpep »

Nøhr skrev:
Peterpep skrev:Så er min Hanvon ankommet fra Tyskland:) Her ser I mig og min Hanvon i det første intime øjeblik - før kaviarindsmøring.

Hhhrnghhhh...
Jeg må lige ha' et øjeblik for mig selv... undskyld mig.

Hvor lagde jeg jordnøddeolien?
...Kom kæk, Nøhr! Så har vi til januar og februar i den kommende "mig og min tegneplade"-kalender.
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Wacom Cintiq

Indlæg af Vigan »

Er det en traditionel tegneplade, eller er den med indbygget, trykfølsom skærm?
Brugeravatar
Peterpep
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 254
Tilmeldt: 27. jan 2007, 11:10
Geografisk sted: Åårhus

Re: Wacom Cintiq

Indlæg af Peterpep »

@Niels. Den har kostet 258,80 Euro med forsendelse und alles. Alzo omregnet til dagens kurs svarer det til 1923,45 danske kr. I DK koster en 'Hanvon Art master III L' 2999 kr. Jah, so ganz smart at verkaufe ins Deutchland.

@Vigan. Det er bare en almindelig tegneplade og kan egentlig ikke sammenlignes med en Wacom Cintiq. Jeg havde bare brug for at annoncere til alverden, at jeg var den lykkelige ejer af sårn én:) Artmaster III er derimod en kinesisk konkurrent til Wacom Intous4 L. Den har stort set det samme aktive område, samme trykfølsomhed på 2048 levels og så videre. Og indtil videre er jeg godt tilfreds - særlig når jeg ved, at man skal slippe 3287kr. for en intuos4 L (ifølge edbpriser.dk). Men, hvis Niels valgte at købe en Artmaster, så havde han jo ca. 12.000 tilbage på kontoen til at købe en skærm og ville stadig have penge til jordnøddeolie, kaviar og meget mere.

@Kasper: Wacoms Intuos4 og Hanvons Artmaster har begge en lpi på 5080 - åbenbart noget med "bevægelsesopløsning". Et ord jeg fandt i de tekniske specifikationer.

Og her er den første tegning, jeg har fået fedtet mig frem til på min nye Hanvon... Still learning...
Foerste-Hanvon---Kopi.jpg
Foerste-Hanvon---Kopi.jpg (42.95 KiB) Vist 6222 gange
Og hvad bliver det til med de kalenderbilleder med nøgne tegnere og deres tegneplader. Er det fordi I har så små tegneplader? Vi mangler jo stadig til årets andre 11 måneder.
Brugeravatar
liumian
Indlæg: 1
Tilmeldt: 11. jun 2019, 10:15

Re: Wacom Cintiq

Indlæg af liumian »

Jeg er sådan set glad for min XP-Pen Artist 15.6 Pro Pen Display Tablet . og den er sku dejlig at arbejde med , som gør det hele lidt sjovere. Bruger en 15.6" skærm, self. af ordentlig kvalitet så den viser farverne korrekt. Størrelsen er egentlig underordnet, da det 100% er op til en selv hvad man finder behageligt .

Med hensyn til at tegne og male, pennen er meget præcis, med en ekstraordinær følsomhed over for pres. Uanset om du trykker fast eller let, pennen afspejler delikatesse af linjerne, ligesom det ville, hvis det var en blyant skitser på paper.

I og med at jeg aldrig har prøvet en tegneplade med skærm før, var det en stor oplevelse for mig for første gang at sætte pennen på skærmen og føle den naturlighed der var i at tegne direkte på skærmen.
Besvar