Kan man tegne tegneserier på en iPad?

Udveksling af tips om materialer, redskaber, teknikker, adresser mm.
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: Kan man tegne tegneserier på en iPad?

Indlæg af Kasper Hviid »

Fin ide - jeg smutter forbi med dimsen! (med mindre Wacom vil sponsorere et tegnebræt .. giv lyd hvis at de gør det)
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Kan man tegne tegneserier på en iPad?

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Hurra for faen!
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 19. nov 2003, 17:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kan man tegne tegneserier på en iPad?

Indlæg af Kim Larsen »

Dan R. Knudsen skrev:Fornemt Kasper....hov...monstro du kunne lokkes til at tage den med på Danske Tegneserieskaberes stand? Så kunne andre serieskabere jo se en live - eller gu ve om vi kunne få Wacom til at udlåne en til lejligheden...?
Jeg har lige snakket med den europæiske afdeling af Yiynova, og de vil gerne sende en MSP19U som kan sættes op til CC og testes ... og hvis der er nogen der er interesseret i at købe testeksemplaret, vil de sælge den med 10% rabat. Det kræver at der er nogen i Danske Tegneserieskabere der er villig til at modtage den, sætte den op, pille ned og returnere efter festivallen (hvis den altså ikke bliver solgt).

Har det interesse...?
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Kan man tegne tegneserier på en iPad?

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Ja for faen - naturligvis - flot arbejde!
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8455
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Kan man tegne tegneserier på en iPad?

Indlæg af Frank Madsen »

Kasper Hviid skrev:Fin ide - jeg smutter forbi med dimsen! (med mindre Wacom vil sponsorere et tegnebræt .. giv lyd hvis at de gør det)
udgang99 skrev:Jeg har lige snakket med den europæiske afdeling af Yiynova, og de vil gerne sende en MSP19U som kan sættes op til CC og testes ... og hvis der er nogen der er interesseret i at købe testeksemplaret, vil de sælge den med 10% rabat. Det kræver at der er nogen i Danske Tegneserieskabere der er villig til at modtage den, sætte den op, pille ned og returnere efter festivallen (hvis den altså ikke bliver solgt). Har det interesse...?
Hey! Sådan! Det bli'r da kanon! Vi skal nok passe godt på dem.
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 19. nov 2003, 17:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kan man tegne tegneserier på en iPad?

Indlæg af Kim Larsen »

Super. Kan vedkommende der vil tage ansvar for den, ikke lige sende en mail til mig (udgang99@gmail.com) med sin postadresse, så jeg kan give det videre til Yiynova?
Brugeravatar
mummi
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 158
Tilmeldt: 20. jul 2010, 23:26

Re: Kan man tegne tegneserier på en iPad?

Indlæg af mummi »

jammen så'r det da sikret at jeg kommer forbi og siger hej :)
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: Kan man tegne tegneserier på en iPad?

Indlæg af Kasper Hviid »

Hvor stort - Glæder mig til at befamle den famøse MSP19U! Skal jeg stadig tage min cintiq21UX med? Der skal jo også være plads til andet end lige hardware ... !
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Kan man tegne tegneserier på en iPad?

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Joda - så kan man jo RIGTIGT sammenlige - genilat! Ganielt....gelantine...pokkers...det er ved at være sent. Glimrende mente jeg...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8455
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Kan man tegne tegneserier på en iPad?

Indlæg af Frank Madsen »

udgang99 skrev:Super. Kan vedkommende der vil tage ansvar for den, ikke lige sende en mail til mig (udgang99@gmail.com) med sin postadresse, så jeg kan give det videre til Yiynova?
Der lå en pakke fra UPS, da jeg kom hjem fra Børne Distortion, så den vil jeg kigge på i aften.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8455
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Kan man tegne tegneserier på en iPad?

Indlæg af Frank Madsen »

På Danske Tegneserieskaberes stand på Copenhagen Comics kunne de besøgende prøve en Yiynova 19" tegneskærm. Den er et prisbilligt alternativ til Cintiq 21" og 24HD, der koster 3-4 gange så meget. Peter Snejbjerg prøvede den og syntes, den fungerede fint. Og alle andre, der prøvede den, virkede også til at være tilfredse med oplevelsen - hvis folk havde betænkeligheder, gjaldt det mere selve det at tegne på en skærm fremfor papir. Hvis der er nogen, der har lyst til at købe den med rabat, så har David fra Yiynova tilbudt 5% afslag i prisen. Men så skal vedkommende slå til, inden den bliver returneret til Holland mandag eller tirsdag.

Send en mail til post@frankmadsen.dk i dag mandag hvis du er interesseret.

Du kan se skærmen her: www.yiynova.eu/ProductMSP19U.php

Og her Tatiana, der lige skal prøve at tegne digitalt:

Billede
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Kan man tegne tegneserier på en iPad?

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Og i baggrunden Kasper på hans Wacom Quintec...det var hatten der forvirrede mig. Jeg sværger!!
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8455
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Kan man tegne tegneserier på en iPad?

Indlæg af Frank Madsen »

Frank Madsen skrev:På Danske Tegneserieskaberes stand på Copenhagen Comics kunne de besøgende prøve en Yiynova 19" tegneskærm. Den er et prisbilligt alternativ til Cintiq 21" og 24HD, der koster 3-4 gange så meget. Peter Snejbjerg prøvede den og syntes, den fungerede fint.
Her er så - courtesy of Jan Erik Hedberg - et foto af Snejbjerg, der tester Yiynova tegneskærmen, mens Ivar Gjørup m/ frue kigger på:

Billede

Hvis du er Facebook-ven med Jan Erik Hedberg, kan du klikke her og se alle hans fotos fra weekendens tegneseriefestival: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 332&type=3
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Kan man tegne tegneserier på en iPad?

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

En gennemgang af nogle features i Sketchbook Pro, kørende på en Samsung Galaxy Note 10.1.
Det ser da ret velfungerende ud.

App'en koster den nette sum af 28,59,- i Androids Play Butik.
Man bør måske holde hestene, for mon ikke Samsung spytter en Note 2 ud inden alt for længe?
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 19. nov 2003, 17:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kan man tegne tegneserier på en iPad?

Indlæg af Kim Larsen »

Svend Amstrup Jeppesen skrev:En gennemgang af nogle features i Sketchbook Pro, kørende på en Samsung Galaxy Note 10.1.
Man kunne også bare nøjes med en telefon ... her er det Frenden der anmelder Galaxy Note 2. Har dog svært ved at forestille mig en lille 5" skærm kan bruges til andet end pjank.
http://frenden.com/post/54197692463/the ... ctive-of-a
Besvar