Pixelated print - æv da også!

Udveksling af tips om materialer, redskaber, teknikker, adresser mm.
Besvar
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Pixelated print - æv da også!

Indlæg af Kasper Hviid »

Min A1-plakat blev groft pixeleret - og det er ikke første gang. Det er ikke bare mig der har brugt sølle grafik. Selv vektorteksten er ramt.

Er dette noget folk er bekendt med?

Teknisk set er plakaten i A4 - jeg bruger den samme pdf til flyer-print i A4 og plakat-udskrift i A1. Jeg har sat al bitmap til at være så høj opløsning som muligt. Er det muligt at printeren bliver forvirret af A4 og det derfor pixeleres?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/824 ... -feb-s.pdf
Brugeravatar
mmaegaard
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. maj 2012, 22:11
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Pixelated print - æv da også!

Indlæg af mmaegaard »

Med fare for at citere brdr. Price ("din printer er ikke min printer"), så må man desværre konstatere, at vores printere lever med hver deres idé om, hvordan livet skal leves. Printeren nede på mit trykkeri vil ganske rigtigt have alting i A4 - og går amok, hver gang man er kommet til at rendere det i et andet format.
Men nogle er nøjeregnende på en anden måde. Hvad siger trykkeren selv? Har han lige skiftet printer eller software?
"You can't spray Cheese Whiz™ on the body of Christ!!"
http://www.mmaegaard.dk
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: Pixelated print - æv da også!

Indlæg af Kasper Hviid »

Jeg sender .pdf'en videre til én som igen sender .pdf'en videre til "nogen" som printer den ud - så jeg har ikke så meget overblik over om det kan skyldes ændringer i den anden ende. Måske har de fået ny printer - måske er det nogle andre. Det er lidt frustrerende når man ikke har 100% kontrol over alting.

Men printergutten brokkede sig over at det var i A4 .... så næste gang tror jeg at jeg vil konvertere til A1 for plakat-print. Det kan altid være at det virker bedre.
Besvar