surface pro 4 til at tegne på

Udveksling af tips om materialer, redskaber, teknikker, adresser mm.
Besvar
Brugeravatar
torbentegner
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 90
Tilmeldt: 6. feb 2005, 12:18
Kontakt:

surface pro 4 til at tegne på

Indlæg af torbentegner »

Overveje at investere i surface pro 4 til at tegne i manga studio 5, da mit desktop setup lider lidt under november opdateringen af win 10. Er der nogen der har erfaringer med surface pro - hvilken model har jeg brug for (ram mm) - er det et redskab der kan bruges seriøst i tegnemæssige sammenhæng?
Alle erfaringer er velkomne
:-)Torbentegner
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: surface pro 4 til at tegne på

Indlæg af Kasper Hviid »

Til mit seneste plakatjob tegnede jeg i 7023 x 9934 pixels i Photoshop. Den var noget sløv når filen på 900 MB skulle gemmes, men den kunne sgu' håndtere det!

Men jeg har det med at løbe tør for plads, og en enkelt USB-indgang er lige lidt i underkanten - det bliver sådan noget med at jeg må tage min mus fra for at kunne tilslutte et XD-kort eller en ekstern harddisk. Men alt i alt syntes jeg dyret er lækkert at arbejde med - særligt fordi den er så mobil.

(Min Surface: Pro 3 i5)
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: surface pro 4 til at tegne på

Indlæg af Kasper Hviid »

Nu kan Surface godtnok ikke registrere pennens vinkel, men det er faktisk ikke noget jeg syntes jeg har savnet.

Og så har pennen til surface pro 4 en "parretilstand" ... har man kendt mage???
Brugeravatar
torbentegner
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 90
Tilmeldt: 6. feb 2005, 12:18
Kontakt:

Re: surface pro 4 til at tegne på

Indlæg af torbentegner »

hej kasper - tak for dine svar - tænker også på hvordan det er at arbejde på en mindre skærm - plejer at tegne på yiynova, som jo er noget større - og som igen er mindre end den store cintiq?
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: surface pro 4 til at tegne på

Indlæg af Kasper Hviid »

Jeg må indrømme at jeg ikke helt har nogen fornemmelse af hvilken forskel den større skærm gør. Jeg tror mest det er noget der rigtigt betyder noget hvis man er vant til lange malerstrøg. Men min erfaring med film er at der er stor forskel på at se noget på en laptop og så at se det store lærred i biffen. Og jeg slår ofte Photoshops GUI fra via tabulator-tasten, så jeg kan se lidt bedre. Men opløsningen er cirka den samme (2560 x 1440 versus 2160 x 1440)

Surface har desværre ingen smarte knapper indbygget. Som regel lader jeg tastaturet blive siddende, er simpelthen for vant til tastarturgenveje i Photoshop, men ellers har jeg ændret surfacens indbyggede volumecontrol til henholdsvis "flyt canvas" og "rotate canvas" i Photoshop (via programmet autohotkey)
Brugeravatar
torbentegner
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 90
Tilmeldt: 6. feb 2005, 12:18
Kontakt:

Re: surface pro 4 til at tegne på

Indlæg af torbentegner »

Så blev det til en surface pro 4 !! - og første stykke arbejde der kom ud af den kan ses her: http://comicing.dk//serier/1406?context ... -2-----1--
Jeg mangler stadig lidt arbejdsrutine på maskinen, men er umiddelbart meget positiv. Clipstudio pro (aka manga studio 5) fungerer fuldkommen fantastisk på surface pro 4. Pennen virker fint og trykfølsomhed er super. Jeg skal lige vende mig til spidsen, som har lidt mere bid end det jeg er vant til på yiynovaen - har dog bestilt det ekstra pennesæt. Stadig lidt i tvivl om jeg kan vende mig til den noget mindre skærm - i det fleste arbejdsgange betyder det ikke så meget, men det er mere overblikket. Mobiliteten er dog et stort plus - det er virkeligt fedt at kunne arbejde hvor som helst, når som helst. Så alt i alt - Thumbs up - so far
Besvar