Nogle der er frisk på et tegneserie project.

Find samarbejdspartnere at realisere dit tegneserieprojekt sammen med
Besvar
eusuna
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20. okt 2015, 15:28

Nogle der er frisk på et tegneserie project.

Indlæg af eusuna »

Goddag alle sammen. er Ny på siden her. Og ville hører om der er nogen, der er friske på arbejde om en fantasy serie.

Har Tidligere arbejdet sammen med to kammerater, uden nogen resultater, ud over 18 siders manuskript (skrevet på engelsk). Som jeg selv har skrevet.
Kan desværre ikke selv tegne, så en tegner, vil være super.
Men Hvis vi er flere om at skrive og finde på, ideer. Er jeg sikker på at der kommer flere indgangsvinkler, flere figurer, flere perspektiver

Selve ideen, er meget simpel:

Type af univers: Et futuristisk/fantasy verden. Hvor magi og teknologi,, går hånd i hånd, og begge dele bliver er en naturlig del af tilværelsen. Indtil, efter hovedpersoner har noget forbi introduktions fasen, hvorefter.. Jeg har planer om at alt hvad læseren har set og fået kendskab til.. Bliver ødelagt. Basis.. Der sker en stor form for Apocalypse.. der betyder at, alle de store befolknings og højtudviklede områder.. Hårdt. Mens mindre landsbyer. forbliver næsten urørt.

Hovedpersonernes Fælles mål..
I starten prøver de gå igennem nogle 'test' opnå en bestemt form for titel/Job profession.. Som i hovedtræk er meget inspireret af taken bag Hunters. fra den japanske Mangaen/animen Hunter X hunter.. Her kalder jeg dem blot EMD. Elite magic devision. Dog med nogle ændringer, for at det ikke skal føles som et ripoff..

Personer/characters.
Hoved person 1.. Navn og personlighed og Evner.. Kan ændres diskuteres.. Hvis andre ideer fremlægges.
Navn: Daren.
Personlighed: Imødekommende, selvsikker, naiv. Fordomsfuld meget i starten.. Positiv, tilgivelig. God med teori, men et fjols, når det kommer til den virkelig han selv lever..
Andre forslag til en hoved person. Er jeg frisk på.
Hans mål før Apocalypse Blive en, Rigtigt kendt levende Helt. EMD medlem Efter Apocalypsen Bliver målet. det samme. Men mere troværdigt.


Hovedperson 2 Navn og personlighed og Evner.. Kan ændres diskuteres.. Hvis andre ideer fremlægges.
Navn Anil.
Personlighed: Målsat. bundet af elementer fra hendes afdøde fars liv. konkret. Stiller meget høj krav til sig selv.. Men nærmest ingen til andre. En fighter. Ustabil.
Mål: Før Apocalypse. Er hendes mål at Vende hendes families omdømme. Efter Bliver det at.. Skulle finde noget Hun vil! Og udforske den verden lever i.
Planer er at hun skal bliver mere fleksible, mindre hår ved sig selv, tør at stille krav til andre. og ikke straffe sig selv, for hver fejl.

Person 3:
Navn: Ekkud.
Personlighed: Stille Både verbalt og I hovedet.. Ved det meste. uden rigtig at vide det. Tom. Mangel personlighed. ( parodi på alle de gange jeg har hørt at den.... figure ikke har nogen personlighed.. Så her har vi en..) Som er den med magiske 'muskler'
Mål ingen. før og efter.. Apocalypse. Han følger med fordi det blev forslået.
Planen med ham, er at jo længere historien forløber sig. Vil han bliver mere og mere opmærksom. På det han mangler og andre har.. ( Et jeg) Og vil være den sidste person der skal gå igennem sin personlige krise.. Men den her skal gå galt.. På den værste måde!

Person 4:
Navn: Ireena.
Personlighed... Arrogant! Modbydelig. Selvretfærdig. Magtfuld. Talentfuld. Uelsket. direkte.. Selvisk og en sand blærerøv.
Mål: Til start er hendes Mål Blot at bevise at hun er som levende menneske. Hvorfor hun er mest værd! Senere under introduktion fasen.. Bliver hun skrumpet..Til små 4 centimeter høj. Og hendes mål ændre sig hurtigt. Til at holde sig selv i live.. Og finde en måde at blive sig selv igen.
Planen med hende Er at bruge hende som det komiske element. Bruge karama som humor. Men også at bruge hende som årsagen til at de modstander personer kunne have.. Ikke rammer dem med affyret skud, i stedet for at de blot rammer ved siden af.
Men også I starten efter hun er blevet lille. Vil hun sige hvad de andre vil høre mens hun tænker lort om dem. Hvor hun langsomt men sikker, begynder at forstå det hun fået, ved at rejse med hoved personerne Contra hvad hun havde mens hun var en nar.

Sidste karakter.
Person 5 Bi relevant person.
Cyllas ( anagram af Det græste monster Scylla Og et meget doven et )
Personlighed.. Stole, vred, hensynsløs. Sig selv først. Overlever. Kynisk. Hadefuld.. Backstabber. Sulten. Monster..
Planer for hende.. Her at bruge hende både som midlertidige skurk, og antihelt.. Med små supblot med fokus på hendes eventyr, men også en figur, som både fungere som modstander og allierede, afhængig af hvad hun får ud af det..
Cyllas mål er kun forbundet til hendes egen overlevelse.. Og vil gøre alt for ikke at dø.. Hun er deri fuldstændig kold over for rigtig og forkert, og behandler gerne mennesker som kvæg hvis hun er sulten nok.

Har flere personer, i tankerne. Men Tænker Dette er e fin måde at præsentere ideen på.

Håber noget af dette vækker interesse..
Skriv gerne, hvis der er interesse, forslag eller feedback.

Kan kontaktes her. På facebook https://www.facebook.com/nino.rasmussen ... ts&fref=ts. Eller gennem mail Eusuna3_3@hotmail.com

Hav en god dag. Glæder mig til at hører fra jer..
Venlig hilsen.
Nino Rasmussen.
eusuna
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20. okt 2015, 15:28

Re: Nogle der er frisk på et tegneserie project.

Indlæg af eusuna »

Hvis den første ide. Ikke skabte nogen interesse. Jamen så er der flere endnu. :D

Den her ide, er en ren Science fiction.
Foregår i et Futuristisk univers. forskellige livsformer, der forskellige men og linger mennesker på hver deres måde.. eksister i en stor union.
Med det klare mål at hjælpe og introducere flere livsformer, racer og hjælpe med udvikling af teknologi.
Men efter at noget går grueligt galt, med forsøget på at hjælpe den seneste fundene planets befolkning ( som lever i et typisk RPG ligne univers med magi og monster og lignende) i gang med udvikling, krig bryder ud, og den ellers så diplomatiske union ender med at ødelægge denne verden..
Tanken er at, efter dette, vil interne kampe i unionen, så småt tage fat, og dem i toppen bliver mere og mere hjemligheds fulde og mere og mere hensynsløse og magtbegærlige..
Årsagen til dette, forestiller jeg er.. Fordi et få antal af individer (1-5) fra den ødelagde verden.. Har i skjult taget kontrol over 'toppen' af unionen.. Og disse i mod sætningen til nogen andre.. Kan bruge magi, og udnytter, det manglende kendskab inden for dette område, til at forsyne sig med magt og et universelt herredømme..

Har stadig ikke tænkt i hoved personerne... Så det må komme senere.. Ellers lytte jeg gerne på forslag..
Selve Ideen er inspireret af.. Science fiktion. Historie fra star wars filmene, Mass Effect trilogien, Animen Macross 7, Eruka seven og en mindre grad full metal alchemist brotherhood.
eusuna
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20. okt 2015, 15:28

Re: Nogle der er frisk på 1-3 forskellige tegneserie project

Indlæg af eusuna »

Ide nr 3.

Den her ide, er meget anderledes i forehold til de to ovenstående.
Den er mere jordnær, intet. Fantasi overnaturligt hist og hej.
Men I stedet skal foregå i den 'virkelige' verden

.
Mit første forsøg på en romance.. Og hvad jeg selv tror er en meget usædvanlig en af slagsen


Selve Plottet:
Vi følger to hoved personer, i deres liv, mens de prøver at gøre deres 9 klasses skole år færdig.
Hoved personen. (mangler navn) lad os kalde ham (P1)

P1 er en ung mand stadig i sine teens. ( 16 år ) Som er ny i på skolen, og naturligvis også i klassen. Efter at været blevet smit ud af sin tidligere skole, for grov vold.
Han er stærkt introvert, sat sammen med en smule social forbi. Har meget urealistiske krav sat over for sig selv, og forventer han skulle kunne klare og tage imod alt, uden så meget som at løfte et øjenbryn, og anser det at føle. kunne blive glad sur, alt hvad der involvere følelser i hele taget, er noget fanden har skarpt..
Bruger sin fritid, lektier, spil, film/serier eller animation, og hård fysisk træning.
P1 familie liv er ikke lige til. Far og mor hader hinanden, som pesten, men giver ikke udtryk for det,medmindre den ene ikke er til stede. Så vil beskyldninger, og den værste form for bagtale vælte ned over p1, samtidige med at begge forældre kæmper, 'vinde' deres børn 'kærlighed' over den andens. ved gaver pæne ord, og hvad der ellers kan købes, uden at skulle tage aktiv del af deres børns liv.
Begge forældre er top tunede advokater, og ikke den mest ærlig af slagsen, eks.. Rektoren og læren der fik p1 smidt, som de de fik lagt sag an imod, og afskaffet.
P1 har også en ældre søster som bliver behandlet som familiens sorte får, pga manglende boglige kompetencer, trods af at hun her meget socialt begavet. P1 og hans søster, holder af hinanden, men som mange andre teenager søskende par, er det mere skænderi og irritation der kommer frem, det de holder af hinanden som familie.
P1 ønske og krav til sig selv er at være en person med et gylden hjerte af is. Dvs af være rar og god. Men også at være følelses kold og stærk, som han ser det

Den Kvindelige hoved person. ( lad os kalde hende p2)
Udadvendt ung kvinde, som prøver at være den alle kan lide, hun tager ansvar, og prøver altid at gå først i rækken, i skole og frivillig arbejde, men er også. en 'teachers pet' men omvendt har gjort meget få tanker omkring sit liv, ud over dette. Udover hun drømme og en disney kærligheds senarie.
aktiv, fyldt med energy, og er en rigtig trial og error type, og kan grine af sig selv og andre, og tror på det gode i alle.
Men hun har svært ved at accepter over P1 holder sig for sig selv, og prøver at undgå kontakt med nogen, og stadigt kæmper for at få ham in i fællesskabet.
Man kan så småt begynde at sætte spørgsmål, om hun gør det for sig selv, eller fordi hun ønsker at gøre en forskel.
Og det med P1 er på ingen måder nemt.

En af de ting omkring slutningen, efter at P1 så småt begynder at åbne sig, at tragedie skal ramme ham, den 23/12-24/12 hvor han efter meget udvikling i relationen med sin ældre søster, ser hende dø, ved et trafik uheld, som han prøvede en fejlede at forhindre.
Forældre giver ham i starten skylden, og bliver ved, indtil det bliver for meget for P1, og hvor han hvor han, kommer clean, og vender alt rundt, og gør det klart at, det i sandheden at det er forældre der bager ansvaret og er de skyldige, og med ting som jeg har tænkt mig der skal skal ske, er det også meget rigtig.
P1 stikker af, for at kunne få ro i løbet af aften, til den næste morgen.
Hvor 'sandheden' har været for meget.. Farmand, havde taget ud og at finde P1 i bil og kørt galt, pga. hans hoved ikke ar på vejen, men i chok. Mor, tog pille vejen, da hun efter dette, har følt hun har mistet alt.
Dette lader P1 til at finde sin familie, Julie aften.. Død og borte.
Og i et desperat forsøg på at bevare fatning med sig selv, og følger enkelte råd han har modtaget fra dem, på et fanatisk plan.

Nysgerrig for at hører hvad i synes om den her ide. :)

Selve ideen er meget inspireret af en japansk tegneserie.
ITS NOT MY FAULT THAT IM NOT POPULAR
(Watamote)
Brugeravatar
mmaegaard
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. maj 2012, 22:11
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Nogle der er frisk på et tegneserie project.

Indlæg af mmaegaard »

Hej Nino

Hvis du har lyst til lidt input, vil jeg gerne se på dit manuskript.
Jeg er blevet meget opmærksom på plotstruktur de sidste par år, så hvis du vil have nogle meninger om flow, pacing og intern logik, så kigger jeg gerne på det.
Men du skal nok finde nogle andre til at kigge på dialog, sprog og karaktertegning.

mvh
Henrik
"You can't spray Cheese Whiz™ on the body of Christ!!"
http://www.mmaegaard.dk
eusuna
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20. okt 2015, 15:28

Re: Nogle der er frisk på et tegneserie project.

Indlæg af eusuna »

mmaegaard skrev:Hej Nino

Hvis du har lyst til lidt input, vil jeg gerne se på dit manuskript.
Jeg er blevet meget opmærksom på plotstruktur de sidste par år, så hvis du vil have nogle meninger om flow, pacing og intern logik, så kigger jeg gerne på det.
Men du skal nok finde nogle andre til at kigge på dialog, sprog og karaktertegning.

mvh
Henrik
:D
Det vil jeg meget gerne.
Første gang jeg jeg har prøvet hele det med at skrive manuskript..
Skal jeg PM den til dig, eller vil du foretrække at modtage den gennem mail ?

Tak for Tilbuddet. Det værtsætter jeg meget.
Brugeravatar
mmaegaard
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 172
Tilmeldt: 18. maj 2012, 22:11
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Nogle der er frisk på et tegneserie project.

Indlæg af mmaegaard »

Hej Nino

Du kan bare prøve at sende den her på intern. Ellers kan du finde min mail på http://mmaegaard.dk/om/

mvh
Henrik
"You can't spray Cheese Whiz™ on the body of Christ!!"
http://www.mmaegaard.dk
Besvar