Superhelte.dk åbner

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Besvar
Michael G. Nielsen

Superhelte.dk åbner

Indlæg af Michael G. Nielsen »

Så får superhelte-vennerne omsider en hjemmeside. Her kan de læse om nye udgivelser, der er forhandler-liste, nyhedsbrev og lidt historik om superheltenes færden på det danske marked siden 1940.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Superhelte.dk åbner

Indlæg af Christian Aarestrup »

Michael G. Nielsen skrev:Så får superhelte-vennerne omsider en hjemmeside. Her kan de læse om nye udgivelser, der er forhandler-liste, nyhedsbrev og lidt historik om superheltenes færden på det danske marked siden 1940.
Øh, hvor?
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8455
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Superhelte.dk åbner

Indlæg af Frank Madsen »

Christian Aarestrup skrev:Øh, hvor?
Læs overskriften, Christian: www.superhelte.dk :lol:

Flot arbejde, blot hedder det "udgivne" i.st.f. "udgivede". Der kommer et link og en nyhed herfra inden så længe.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
blackno1
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 687
Tilmeldt: 31. aug 2004, 22:05
Geografisk sted: Lyngby
Kontakt:

Re: Superhelte.dk åbner

Indlæg af blackno1 »

Michael G. Nielsen skrev:Så får superhelte-vennerne omsider en hjemmeside. Her kan de læse om nye udgivelser, der er forhandler-liste, nyhedsbrev og lidt historik om superheltenes færden på det danske marked siden 1940.
Yay!!

*skynder sig at tilføje linket til sine "Favorites"*

Godt initiativ :D :D :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

superhelte på dansk

Indlæg af GoogaMooga »

Amerikanerne er blevet så flinke til at genoptrykke, at det ikke kan betale sig at samle på de danske superhelte blade, med mindre man er ekstremt glad for Curt Swan. Jeg har skilt mig af med næsten alle mine danske superhelte blade.
Michael G. Nielsen

Re: superhelte på dansk

Indlæg af Michael G. Nielsen »

GoogaMooga skrev: Jeg har skilt mig af med næsten alle mine danske superhelte blade.
Tillykke med det.
Brugeravatar
Peter Becher Damkjær
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 4. jan 2004, 16:52
Geografisk sted: Svendborg

Re: superhelte på dansk

Indlæg af Peter Becher Damkjær »

GoogaMooga skrev:Amerikanerne er blevet så flinke til at genoptrykke, at det ikke kan betale sig at samle på de danske superhelte blade, med mindre man er ekstremt glad for Curt Swan.
Curt Swan hersker!
....og hans originalsider er til at komme til for penge.

P.

ps: Og feeeee side dér, men hold da kaje, hvor skal der scrolles. Og skal vi da ha' ind-scanninger af ALLE forsiderne. Come ON Michael, du ved, det er det eneste rigtige.
There's always one who drinks too much but far more drink too little.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: superhelte på dansk

Indlæg af Christian Aarestrup »

GoogaMooga skrev: Jeg har skilt mig af med næsten alle mine danske superhelte blade.
Det har jeg også. Og min nevø har ondenlyneme bare at sætte pris på dem.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Michael G. Nielsen

Re: superhelte på dansk

Indlæg af Michael G. Nielsen »

Peter Becher skrev: Og skal vi da ha' ind-scanninger af ALLE forsiderne. Come ON Michael, du ved, det er det eneste rigtige.
Men det tager jo tid for f.... ! Den har jeg ikke, men no'en gider sende indscanninger er de velkomne.
Jeg vil så gerne have et DC index (US numre i dansk, men her er der ikke så meget styr på det - som på Marvel). Jeg havde engang en mappe med oversigt 1978-1995, men den mappe kunne åbenbart ikke klare 3-4 flytninger. Kan ikke finde den - og 1950-1977 er alligevel et stort spørgsmålstegn - med mindre man kan sammenligne DK udgaver med US udgaver, og jeg har ikke US blade længere fra dengang. Øv.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: superhelte på dansk

Indlæg af GoogaMooga »

Michael G. Nielsen skrev:- og 1950-1977 er alligevel et stort spørgsmålstegn - med mindre man kan sammenligne DK udgaver med US udgaver, og jeg har ikke US blade længere fra dengang. Øv.
Så fik jeg mine anelser gennem mange, mange år bekræftet: INGEN i lille Dannevang har styr på dansk DC fra før 1978. Jeg savner ikke den rodebutik, men er bare ærgerlig over at have solgt for billigt.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: superhelte på dansk

Indlæg af GoogaMooga »

Peter Becher skrev: Curt Swan hersker!
....og hans originalsider er til at komme til for penge.

P.
Han er for mig at se kun den næstbedste Superman tegner. Jeg foretrækker Joe Shusters originale, mere primitive vision. Og Shuster er blevet genudgivet komplet, mens Svanemandens omfang af Supes er uoverkommelig både for DC og samlere. Omvendt kunne man selvfølgelig også sige om Svanens genoptryk status her i 2005: "lidt, men godt". En af grundene til at Svanens originaler kan købes for penge kan være, at historierne langt fra altid var særlig læselige, altså at forfatterne har trukket tegneren ned.
Besvar