Willy på eventyr genudgives

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Willy på portugisisk! Nåja, faktisk blir Rob the Rover nu udgivet i Portugal:
http://bandasdesenhadas.wordpress.com/2013/11/09/rover/
Udgiveren har sagt, at blot nogle få snese bestillinger fra Skandinavien vil betyde, at han kan begynde at udgive serien på engelsk også. Jeg bestiller de første albums til mig selv og vil holde jer orienteret.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

José Pires, der udgiver Rob the Rover på portugisisk, er allerede gået igang med en engelsk udgave. Jeg og Willy-Centret vil gerne bestille nogle stykker hjem; prisen pr. album bliver 10€ + porto. Hvis nogen er interesseret, så giv lige besked, så vi ved ca. hvor mange eks, vi kan tillade os at bestille.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
JAlbertsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 284
Tilmeldt: 24. aug 2005, 21:14
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af JAlbertsen »

Jeg kunne sagtens være interesseret. Starter de forfra og udgiver det kronologisk? Ved vi noget om udstyr og sideantal?
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Jeg har ikke modtaget det første portugisiske album endnu. Men der startes med slutningen, ligesom vi har gjort med Willy: De første 6 albums bliver sagaen om SM3 eller 'The Flying Fish' fra 1937-40, hvor Walter Booth er bedst. De første par år er lidt problematiske, da historierne her er afsluttede på én side; jeg er heller ikke sikker på, at José Pires har alle sider i trykkvalitet endnu, jeg har lige skaffet ham de to sider fra Sunbeam og de sidste 4 danske sider, der aldrig kom i UK; dé er dog udkommet i Portugal.
Vender tilbage med nyt, når de portugisiske albums ankommer. De engelske skulle komme sidst i marts.
Björn Harnby skriver: Jag fick de portugisiska albumen igår.
Jag tycker att de ser bra ut. Trycket är bra på 90% av bilderna - några är "gryniga" i trycket men det övergripande intrycket är bra.
Själva inbindningen är amatörmässigt gjord, men det får vi leva med eftersom han tydligen gör allt arbete själv.
Jag tycker definitivt att albumen är värda 10€.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Willy-Centret og Forlaget Fabel præsenterer snart Willys samlede eventyr bind 1: ’Uranskibet’

En drøm er ved at gå i opfyldelse! Bind 1 af Willys samlede eventyr er nu trykt og sendt til indbinding. Det indeholder de første 219 sider af Tage Andersen og Aage Grauballes tegneserie samt et forord og en indledningsartikel: ’Eventyret om Willy – 1. del: Willy på eventyr’s mange inkarnationer’ skrevet af mig selv. Vi har arbejdet over et år på at kunne præsentere tegneserien sådan som Tage og Aage ønskede det. Og for en ordens skyld er vi godt i gang med forberedelserne til bind 2.

Bind 1, der er i stift bind og farver, udkommer til Copenhagen Comics d. 6. juni 2015, hvor det kan købes på Willy-Centrets stand i Øksnehallen; prisen bliver 399,- kr. Det kan allerede nu forudbestilles, ønsker man det tilsendt tilægges porto og ekspedition, men det kan også afhentes på standen portofrit.

Vi har fået lavet et specialtryk af det flotte omslag tegnet af Tage Andersen og farvelagt af Lars Jakobsen: en mini-poster som følger gratis med til de første 100, der ønsker det, når man bestiller bind 1 (skriv blot: ’poster’ i bestillingen). Endvidere vil vi nummerere de første 100 eks; hvis man ønsker at købe et nummereret eks, vil man få det lavest tilgængelige nr, men skulle man have et ønske om et specielt nummer, så vil vi prøve at efterkomme det (skriv: ’nummereret’ og evt. hvilket nr.).

Forudbestil bogen her.....: http://www.willy-centret.dk/forudbestil.html

Med Willy-hilsen
Asger Pedersen
Vedhæftede filer
prøvetryk2.jpg
prøvetryk2.jpg (30.09 KiB) Vist 8149 gange
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af benadikt »

Fantastisk flot, den er allerede bestilt!

Jeg håber der har været korrektur på teksten. Det stikker lidt i øjet, at forordets titel ikke er stavet i henhold til dansk retskrivning.
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Erling Søby »

Jeg har også lige bestilt den. Og hvis apostrofen (eller er det apostrof'en?) i forordet er eneste fodfejl, så er det fint med mig :wink:
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af GoogaMooga »

The crux of the matter is in the apostrophe.

- Frank Zappa

8)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Antaeus »

Asger Pedersen skrev:Willy-Centret og Forlaget Fabel præsenterer snart Willys samlede eventyr bind 1: ’Uranskibet’

En drøm er ved at gå i opfyldelse! Bind 1 af Willys samlede eventyr er nu trykt og sendt til indbinding. Det indeholder de første 219 sider af Tage Andersen og Aage Grauballes tegneserie samt et forord og en indledningsartikel: ’Eventyret om Willy – 1. del: Willy på eventyr’s mange inkarnationer’ skrevet af mig selv. Vi har arbejdet over et år på at kunne præsentere tegneserien sådan som Tage og Aage ønskede det. Og for en ordens skyld er vi godt i gang med forberedelserne til bind 2.

Bind 1, der er i stift bind og farver, udkommer til Copenhagen Comics d. 6. juni 2015, hvor det kan købes på Willy-Centrets stand i Øksnehallen; prisen bliver 399,- kr. Det kan allerede nu forudbestilles, ønsker man det tilsendt tilægges porto og ekspedition, men det kan også afhentes på standen portofrit.

Vi har fået lavet et specialtryk af det flotte omslag tegnet af Tage Andersen og farvelagt af Lars Jakobsen: en mini-poster som følger gratis med til de første 100, der ønsker det, når man bestiller bind 1 (skriv blot: ’poster’ i bestillingen). Endvidere vil vi nummerere de første 100 eks; hvis man ønsker at købe et nummereret eks, vil man få det lavest tilgængelige nr, men skulle man have et ønske om et specielt nummer, så vil vi prøve at efterkomme det (skriv: ’nummereret’ og evt. hvilket nr.).

Forudbestil bogen her.....: http://www.willy-centret.dk/forudbestil.html

Med Willy-hilsen
Asger Pedersen
Uha, det ser godt ud. Det er noget andet end de tynde hæfter.
Den er hermed bestilt.

Hvad er det for en stavefejl, der står jo nærmest ikke noget på forsiden?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Apostrofen er på min regning, pga. at det er 'Willy på eventyr' som samlet begreb; men hvis det er den eneste fejl, der er sluppet igennem, skal vi nok prise os heldige :) jeg bruger nok de apostroffer, som det passer mig efter at have læst tonsvis af engelsk.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Antaeus »

Asger Pedersen skrev:Apostrofen er på min regning, pga. at det er 'Willy på eventyr' som samlet begreb; men hvis det er den eneste fejl, der er sluppet igennem, skal vi nok prise os heldige :) jeg bruger nok de apostroffer, som det passer mig efter at have læst tonsvis af engelsk.
Hvad er det jeg ikke ser?

"Willy på eventyr" (her er ikke nogen apostrof) og der står ikke andet på forsiden end "Bind 1", hvor er den?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

Hæ, det er bare det her: Det indeholder de første 219 sider af Tage Andersen og Aage Grauballes tegneserie samt et forord og en indledningsartikel: ’Eventyret om Willy – 1. del: Willy på eventyrs mange inkarnationer’ skrevet af mig selv.

Men vær bare rolig, inden i albummet står der: Det indeholder de første 219 sider af Tage Andersen og Aage Grauballes tegneserie samt et forord og en indledningsartikel: 'Eventyret om Willy – 1. del: 'Willy på eventyr's mange inkarnationer' skrevet af mig selv.

Jeg ved ikke, om det gør det bedre :mrgreen:
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
alicce
Indlæg: 6
Tilmeldt: 30. jun 2007, 02:44
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af alicce »

Til de der forudbestiller er der lidt ekstra i form af en mini-poster og en nummereret bog.
Billede
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Antaeus »

alicce skrev:Til de der forudbestiller er der lidt ekstra i form af en mini-poster og en nummereret bog.
Billede
Hov, det er mit forudbestilte eksemplar - pas på det.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Asger Pedersen »

...Og så er der Willy-TV: https://vimeo.com/129781783 Mettes-Mix/Mediehuset-Kbh copyright 2015.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Besvar