Willy på eventyr genudgives

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Ole Damgaard »

1000 stk lyder som et voldsomt stort oplag?
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Frank Madsen »

Ole Damgaard skrev:1000 stk lyder som et voldsomt stort oplag?
Ovenstående indlæg siger vel mere end noget andet, HVOR patetisk det danske tegneseriemarked har udviklet sig: At 1.000 eksemplarer betegnes som "voldsomt stort". I gamle dage ville Carlsen ikke røre serier, der gik under 10.000 eksemplarer. Nu ligger det meste på markedet og roder rundt omkring de 2-300 eks. 500 eks. er en "succes" og 1.000 eksemplarer er "voldsomt stort".

Jeg kan godt lide, at Asger tænker lidt stort. Der ER jo danske serier, der kan tåle store oplag. Måske er Willy en af dem.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9429
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Antaeus »

Hvis man kommer til Art Bubble så kan jeg ikke se nogen grund til at forudbestille med mindre man tror den bliver udsolgt før man har en chance for at erhverve den.

Man sparer porto (som udgør en del af de 80 kr.), man kan selv vælge sit eksemplar så man kan få et eksemplar i mint, det er man ikke sikker på med posten. Og man få en chance for at se den før man beslutter sig.

Jeg regner bestemt med at jeg skal have et eksemplar med mindre jeg bliver skuffet når jeg ser den.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Ole Damgaard
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1824
Tilmeldt: 14. jan 2005, 21:16
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Ole Damgaard »

Frank Madsen skrev:
Ole Damgaard skrev:1000 stk lyder som et voldsomt stort oplag?
Jeg kan godt lide, at Asger tænker lidt stort. Der ER jo danske serier, der kan tåle store oplag. Måske er Willy en af dem.
Jamen hatten af for det da.

Serien er i øvrigt helt ukendt for mig. Jeg har aldrig læst FamilieJournalen.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Frank Madsen »

Ole Damgaard skrev:
Frank Madsen skrev:
Ole Damgaard skrev:1000 stk lyder som et voldsomt stort oplag?
Jeg kan godt lide, at Asger tænker lidt stort. Der ER jo danske serier, der kan tåle store oplag. Måske er Willy en af dem.
Jamen hatten af for det da.
Serien er i øvrigt helt ukendt for mig. Jeg har aldrig læst FamilieJournalen.
Den er kendt af rigtig mange, der har ventet i årtier på en bogudgivelse. Det er en serie, jeg har hørt flere forlæggere drømme om at udgive, så det er voldsomt, at det endelig sker. Ikke at oplaget er 1.000.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af GoogaMooga »

Hvad er det for nogle titler (udover Hanne Hansen), der ligger og svømmer rundt i 2-300 solgte eks.?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Thomas S »

GoogaMooga skrev:Hvad er det for nogle titler (udover Hanne Hansen), der ligger og svømmer rundt i 2-300 solgte eks.?
Forlaget bag den danske udgave af den svenske graphic novel Med nye øjne, kaldte det "at gå godt" i Politiken i januar med 52 eksmplarer solgt og yderligere 50 ude i kommision.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af GoogaMooga »

Thomas S skrev:
GoogaMooga skrev:Hvad er det for nogle titler (udover Hanne Hansen), der ligger og svømmer rundt i 2-300 solgte eks.?
Forlaget bag den danske udgave af den svenske graphic novel Med nye øjne, kaldte det "at gå godt" i Politiken i januar med 52 eksmplarer solgt og yderligere 50 ude i kommision.
Hvis det interview blev foretaget få uger efter udgivelsesdatoen, er det faktisk godt gået.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Thomas S »

GoogaMooga skrev:
Thomas S skrev:
GoogaMooga skrev:Hvad er det for nogle titler (udover Hanne Hansen), der ligger og svømmer rundt i 2-300 solgte eks.?
Forlaget bag den danske udgave af den svenske graphic novel Med nye øjne, kaldte det "at gå godt" i Politiken i januar med 52 eksmplarer solgt og yderligere 50 ude i kommision.
Hvis det interview blev foretaget få uger efter udgivelsesdatoen, er det faktisk godt gået.
Udgivelsedato: 23. november 2010. Citat i Politiken: 16. januar 2011. Så må du selv bestemme, hvad du mener er få uger. Men med den hastighed når man da ikke 500 solgte eksemplarer det første år.

En julesællert var det i hvert fald ikke :-D
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Thomas S »

(Og så spurgte jeg lige forlaget, hvordan det er gået siden. De sælger nogle eksemplarer hver uge, og er nu et stykke forbi de 200 solgte eksemplarer.)
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev:
Thomas S skrev:
GoogaMooga skrev:Hvad er det for nogle titler (udover Hanne Hansen), der ligger og svømmer rundt i 2-300 solgte eks.?
Forlaget bag den danske udgave af den svenske graphic novel Med nye øjne, kaldte det "at gå godt" i Politiken i januar med 52 eksmplarer solgt og yderligere 50 ude i kommision.
Hvis det interview blev foretaget få uger efter udgivelsesdatoen, er det faktisk godt gået.
Vel er det da ej!

Jeg sidder med indtil flere eksemplarer af Dansk Tegneserieråds oversigt over danske tegneserieudgivelser i 2010. Ifølge oversigten var der 73 udgivelser, og heraf ser lidt over 30 ud til at være hobbyudgivelser/direkte-til-biblioteksudgivelser trykt i maks. 500 eks. eller derunder. Af resten vil jeg skyde på, at højst 20 af titlerne er trykt i over 1.000 eks. Og heraf er kun storsælgere som Wulffmorgenthaler, Werdelin, Morten Ingemann og Roland er trykt i, hvad jeg vil kalde høje oplag.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Bibliotekssalget må da være gået ad røven til på den titel - og ang. om 1.000 er et stort antal - på en bedaget gammel serie der er en dårlig kopi af en halvsløj tussegammel amerikansk serie - jaaa - så vil jeg nok også hjælpe med at krydse fingre for at hele skidtet bliver solgt...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Frank Madsen »

Dan R. Knudsen skrev:Bibliotekssalget må da være gået ad røven til på den titel - og ang. om 1.000 er et stort antal - på en bedaget gammel serie der er en dårlig kopi af en halvsløj tussegammel amerikansk serie - jaaa - så vil jeg nok også hjælpe med at krydse fingre for at hele skidtet bliver solgt...
Du er bare misundelig, fordi du ikke er nær så god til at tegne Preben Kaas... :mrgreen:
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Jeg er misundelig fordi jeg ikke ER Preben Kaas...


Næ - vent nu lige lidt....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Willy på eventyr genudgives

Indlæg af GoogaMooga »

Selvfølgelig er Flash Gordon tussegammel, men at den skulle være halvsløj, er mildest talt en overdrivelse.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar