Konkurrrence! Vind billetter til Den Lilla Møghætte...!!

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Konkurrrence! Vind billetter til Den Lilla Møghætte...!!

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Holbæk Teater sætter en forestilling op baseret på klassikeren Den Lilla Møghætte og Pulven af Rune T. Kidde.

Læs mere her http://www.xn--holbkteater-d9a.dk/moeghaette

I den anledning udskriver vi en: "Fortæl din bedste Rune T.-anekdote-konkurrence"...det kan være en oplevelse med manden himself eller en læseoplevelse du har haft eller - ja - i ånden fra Rune lader vi tilfældet og opfindsomheden råde!

Konkurrencen løber frem til den 16. oktober - og præmien er to billetter til forestillingen!

Så kom glad - anekdote me up, Scotty!
Vedhæftede filer
Den Lilla Møghætte.png
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Konkurrrence! Vind billetter til Den Lilla Møghætte...!!

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Nå - det er der ikke megen gang i...havde da ellers troet at i hvert fald Carsten Søndergaard kunne ryste bare en LILLE anekdote ud af ærmet :(
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
jacob_uno
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 403
Tilmeldt: 10. apr 2005, 20:34
Geografisk sted: Holbæk

Re: Konkurrrence! Vind billetter til Den Lilla Møghætte...!!

Indlæg af jacob_uno »

Altså, kan ikke nogle vilde historier. Men vil da bestemt gerne dele, at Kiddes tegneserier har fyldt/fylder meget i mit tegneserieliv. Som lærer har jeg på det groveste benyttet mig af hans skønne eventyr, de kan læses højt for alle i alderen 7-100år. Og hvad er bedre end når det gode fra fritiden kan bruges på jobbet?
Jacob Uno Pescettini
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Konkurrrence! Vind billetter til Den Lilla Møghætte...!!

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Hvad siger ungerne så til det? (Og selv om det ikke er det vilde står du jo ind til videre til at vinde ;))
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Lars Kristensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 30. dec 2004, 20:06
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Re: Konkurrrence! Vind billetter til Den Lilla Møghætte...!!

Indlæg af Lars Kristensen »

Ikke nogen anekdote, men en lille service-oplysning om hvor flink en mand Kidde er. Jeg kan nemlig huske, at jeg blev møgmisundelig , da Kidde sagde ja til at indtale voice-over på et eventyr som en af de andre grupper på Filmvidenskab selv havde skrevet og produceret. Han gjorde det gratis, og det blev som følge deraf temmelig tjekket, og de behøvede ikke bruge kræfter på at overtale ham, han sagde ja med det samme - øv, øv, øv!
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 19. nov 2003, 17:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Konkurrrence! Vind billetter til Den Lilla Møghætte...!!

Indlæg af Kim Larsen »

Lars Kristensen skrev:Ikke nogen anekdote, men ...
Jeg tror nu lige præcis at dét er en anekdote! :wink:
Brugeravatar
jacob_uno
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 403
Tilmeldt: 10. apr 2005, 20:34
Geografisk sted: Holbæk

Re: Konkurrrence! Vind billetter til Den Lilla Møghætte...!!

Indlæg af jacob_uno »

Dan R. Knudsen skrev:Hvad siger ungerne så til det? (Og selv om det ikke er det vilde står du jo ind til videre til at vinde ;))
Ungerne (pt 2.klasse) er begejstrede, og vil gerne læse mere. Det er bestemt ikke alle Kiddes tegneserier der er til børn, men eventyrbøgerne fanger med det samme.
Jacob Uno Pescettini
Brugeravatar
jacob_uno
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 403
Tilmeldt: 10. apr 2005, 20:34
Geografisk sted: Holbæk

Re: Konkurrrence! Vind billetter til Den Lilla Møghætte...!!

Indlæg af jacob_uno »

Hov, blev der fundet en vinder?
Jacob Uno Pescettini
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Konkurrrence! Vind billetter til Den Lilla Møghætte...!!

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Ikke endnu - men jeg trækker lod mellem dig og Lars senere i dag ;)
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Konkurrrence! Vind billetter til Den Lilla Møghætte...!!

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Det blev en lang dag - men bedre sent end...æh...noget andet...

Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Konkurrrence! Vind billetter til Den Lilla Møghætte...!!

Indlæg af Vigan »

Billede
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Konkurrrence! Vind billetter til Den Lilla Møghætte...!!

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Mystisk - linket skulle sgu da være "skjult" og ikke "privat" - anyho...det er rettet...beklager fejlen...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
jacob_uno
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 403
Tilmeldt: 10. apr 2005, 20:34
Geografisk sted: Holbæk

Re: Konkurrrence! Vind billetter til Den Lilla Møghætte...!!

Indlæg af jacob_uno »

Jeg kan stadig intet se :(
Jacob Uno Pescettini
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 800
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: Konkurrrence! Vind billetter til Den Lilla Møghætte...!!

Indlæg af Spærhage »

Hey, jeg har sgu da en anekdote!

Dengang i midten af 90'erne da Rune T. Kidde VAR blevet blind var han alligevel frisk nok til at stille op til en signeringssceance i Stribeladen i Århus. Jeg var der selvfølgelig på pletten da jeg altid har været ret stor fan af hans vanvittige tegneserier fra midt-80'erne.

Jeg smækkede 'Litterærlige Klassikere' på bordet foran ham og bad om en tegning. "OK, -hvad skal jeg tegne, sagde Rune, straight"? "Hvad med Mickey Mouse, sagde jeg". Som sagt så gjort. Jeg vil så sige at resultatet nok ikke ville få ham direkte ind hos Egmont, men det er fandme en sjov tegning når man kender historien.

Det der slog mig dengang var, at på trods af at han kun havde hans seneste tegneserie et år eller to bag sig, så virkede han ikke synderlig interesseret i det han havde lavet. Han var ligesom... videre... Da jeg jo både var fan af hans gamle sager og en samler af guds nåde, kunne jeg jo derfor ikke lade være med at spørge ham om hvad han gjorde af hans originalsider ? "Dem bruger jeg til at tætne tag med, svarede han iskoldt". Det var sgu nok løgn, men han havde dem vist bare liggende i en pose, gemt væk bagest i et skab.

Det endte selvfølgelig med at jeg hørte mig selv sige at hvis han på nogen måde ville af med noget, så var jeg glad køber. Så det endte sgu med at jeg købte en god røvfuld af hans 'Litterærlige Klassiker"-sider. Og det er sgu bare fedt at have sådan noget stads, synes jeg. Dem der var på Artbubble for et par år siden så måske forresten nogle af dem, da jeg glad lånte dem ud til de gæve gutter i Horsens. Når man er heldig at have sådan nogle gode sager, forpligter det nærmest at udlåne det når nogle gider at lægge lokaler til, synes jeg.

Rune Kidde fortalte mig i øvrigt også at siderne til "Må jeg høfligst...." typisk blev tegnet sent om aftenen i hans seng, og med alm. kuglepen på helt almindeligt papir. Ikke nogle kunstnernykker dér ;-)

Nå, om jeg kunne have vundet billetter eller ej gør sgu ikke så meget; jeg er alligevel alt for langt væk fra Holbæk... Men selvom jeg på ingen måde kan påråbe at kende Rune Kidde, så husker jeg bestemt mit møde med ham med glæde. Han var sgu en munter fyr, og helt sikkert værd at fortælle en historie om.

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Konkurrrence! Vind billetter til Den Lilla Møghætte...!!

Indlæg af Dan R. Knudsen »

jacob_uno skrev:Jeg kan stadig intet se :(
Hvad så nu for pokker da??
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Besvar