Jul på det gamle tegneserieforlag

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7179
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Jul på det gamle tegneserieforlag

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Der er julegodter i Cobolts julekalender hver dag indtil juleaften. Nærmere bestemt en hel masse lækre tegneserier til ordentlige julerabatpriser. Mindst to og nogle dage adskillige titler. Men hvert tilbud gælder kun 24 timer!

Man skal blot åbne kalenderlågen her:
http://www.cobolt.dk/shop/specialoffer-ALL-1.html
Det er samme låge hver dag, men indholdet er forskelligt ;-)

Billede
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Jul på det gamle tegneserieforlag

Indlæg af Antaeus »

Hvis det er et 24 timers tilbud, hvorfor står der så ugens tilbud ?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7179
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Jul på det gamle tegneserieforlag

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev:Hvis det er et 24 timers tilbud, hvorfor står der så ugens tilbud ?
For at julenisser skal have noget at spørge om ;-)
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8439
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Jul på det gamle tegneserieforlag

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev:
Antaeus skrev:Hvis det er et 24 timers tilbud, hvorfor står der så ugens tilbud ?
For at julenisser skal have noget at spørge om ;-)
Og hvorfor står der "gamle tegneserieforlag", når det kun er 5 år gammelt? :mrgreen:

Billede
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7179
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Jul på det gamle tegneserieforlag

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev:]Og hvorfor står der "gamle tegneserieforlag", når det kun er 5 år gammelt? :mrgreen:
For at der kan holdes liv i tråden her med en længerevarende debat.
TorbenB
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. feb 2007, 22:31

Re: Jul på det gamle tegneserieforlag

Indlæg af TorbenB »

Nu hvor vi alligevel er godt i gang med at afspore debatten: Hvordan blev der egentlig holdt jul på de gamle tegneserieforlag (Carlsen, Interpresse, Gutenberghus)?

Jeg kunne da godt forestille mig nogle gevaldige julefrokoster (af en eller anden grund tænker jeg, Interpresse havde føringen her). Men hvordan foregik det, og er der nogle sjove/saftige historier, nestorerne kan give til bedste? Evt. i lettere anonymiseret form...

Mjh
Torben
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8439
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Jul på det gamle tegneserieforlag

Indlæg af Frank Madsen »

TorbenB skrev:Nu hvor vi alligevel er godt i gang med at afspore debatten: Hvordan blev der egentlig holdt jul på de gamle tegneserieforlag (Carlsen, Interpresse, Gutenberghus)?

Jeg kunne da godt forestille mig nogle gevaldige julefrokoster (af en eller anden grund tænker jeg, Interpresse havde føringen her). Men hvordan foregik det, og er der nogle sjove/saftige historier, nestorerne kan give til bedste? Evt. i lettere anonymiseret form...

Mjh
Torben
Nu spørges der jo specifikt til FORLAGENE, så jeg skal undlade at spolere tråden med at underholde om de julefrokoster på Gimle, hvor et enkelt medlem havde sat 16 streger i ølregnskabet, men tydeligvis var HOLDT OP med at sætte streger undervejs, så det næste dag var umuligt at gøre op, præcis HVOR mange øller han egentlig havde dukket. Ved en anden julefrokost, som vi holdt sammen med Pinligt Selskab, stoppede Smet og Snejbjerg grønlangkål i ballonerne, pustede dem op og sendte dem på en spruttende luftfærd gennem lokalet. Og nu over til Carsten, der vil underholde med, hvad der EGENTLIG gik for sig ude i mørkekammeret...
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7179
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Jul på det gamle tegneserieforlag

Indlæg af Carsten Søndergaard »

TorbenB skrev:Nu hvor vi alligevel er godt i gang med at afspore debatten: Hvordan blev der egentlig holdt jul på de gamle tegneserieforlag (Carlsen, Interpresse, Gutenberghus)?

Jeg kunne da godt forestille mig nogle gevaldige julefrokoster (af en eller anden grund tænker jeg, Interpresse havde føringen her). Men hvordan foregik det, og er der nogle sjove/saftige historier, nestorerne kan give til bedste? Evt. i lettere anonymiseret form...
De fleste arkiver fra Interpresse er vist stadig hemmeligstemplet. Man erindrer dog, at pæne, lille Peter Madsen, 20 år gammel, blev korporligt overfaldet af en ældre, brovtende trykker fra Stenby Tryk, som var overbevist om, at han var hashpusher. I en reol stod min radiogrammofon, som kom ulykkeligt af dage, da reolen væltede under håndgemænget.
Nå ja, så var der engang en medarbejder, der åbenbart ikke var mæt af maden, som det år blev indtaget i Zoologisk Haves restaurant, hvorfor hun spiste en blomst, der hørte til restaurantens udsmykning, og måtte køres på hospitalet.
Eller den kære marketingchef, der med et snuptag vendte en ølkasse om, fordi han ville træde op på den og byde velkommen. Han havde ikke bemærket, at der var en hel del opknappede bajere i kassen.
Der var også engang, hvor medarbejderne blev placeret ved borde ud fra astrologiske principper. Det skabte ved nogle borde idel lykke, men ved andre voldsom opstandelse.
Menøh, den slags er jo sjovere i øjeblikket end efterfølgende.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7179
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Jul på det gamle tegneserieforlag

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Godbider bag dagens julekalenderlåge.
http://www.cobolt.dk/shop/specialoffer-ALL-1.html

Billede
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8439
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Jul på det gamle tegneserieforlag

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev:
TorbenB skrev:Nu hvor vi alligevel er godt i gang med at afspore debatten: Hvordan blev der egentlig holdt jul på de gamle tegneserieforlag (Carlsen, Interpresse, Gutenberghus)?

Jeg kunne da godt forestille mig nogle gevaldige julefrokoster (af en eller anden grund tænker jeg, Interpresse havde føringen her). Men hvordan foregik det, og er der nogle sjove/saftige historier, nestorerne kan give til bedste? Evt. i lettere anonymiseret form...
De fleste arkiver fra Interpresse er vist stadig hemmeligstemplet. Man erindrer dog, at pæne, lille Peter Madsen, 20 år gammel, blev korporligt overfaldet af en ældre, brovtende trykker fra Stenby Tryk, som var overbevist om, at han var hashpusher. I en reol stod min radiogrammofon, som kom ulykkeligt af dage, da reolen væltede under håndgemænget.
Nå ja, så var der engang en medarbejder, der åbenbart ikke var mæt af maden, som det år blev indtaget i Zoologisk Haves restaurant, hvorfor hun spiste en blomst, der hørte til restaurantens udsmykning, og måtte køres på hospitalet.
Eller den kære marketingchef, der med et snuptag vendte en ølkasse om, fordi han ville træde op på den og byde velkommen. Han havde ikke bemærket, at der var en hel del opknappede bajere i kassen.
Der var også engang, hvor medarbejderne blev placeret ved borde ud fra astrologiske principper. Det skabte ved nogle borde idel lykke, men ved andre voldsom opstandelse.
Menøh, den slags er jo sjovere i øjeblikket end efterfølgende.
Jeg nåede desværre kun at opleve en Interpresse-julefrokost, inden forlaget sparede den slags overflødige frynsegoder væk. Den blev holdt i Dansk Garderforenings festlokaler i Gothersgade i 1983, og jeg husker kun, at chefen væltede et stort fad med højt belagt smørrebrød henne ved buffeten. Resten står lidt tåget for mig.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7179
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Jul på det gamle tegneserieforlag

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Vi kan godt give lidt tip om tilbudene de kommende dage ...

Indtil kl. 24 i aften: Benny Bomstærk og Henrik og Hagbart med 33 % rabat.

I morgen lørdag 7. december: Fede album om Anden Verdenskrig med 50 % rabat!

Og på søndag 8. december: Det spritnye Smølferne-samlebind med 25 % rabat.

Cobolt i julehumør:
http://www.cobolt.dk/shop/specialoffer-ALL-1.html
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7179
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Jul på det gamle tegneserieforlag

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Knaldtilbud på kæmpesamlebindet med de oprindelige fem Vindens passagerer-album. Kun i dag!

http://www.cobolt.dk/shop/specialoffer-ALL-1.html

Billede
Brugeravatar
JAlbertsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 284
Tilmeldt: 24. aug 2005, 21:14
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Jul på det gamle tegneserieforlag

Indlæg af JAlbertsen »

:o
Jeg bliver mere og mere overbevist om at jeg ikke skal købe Cobolts udgivelser til nypris i fremtiden.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7179
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Jul på det gamle tegneserieforlag

Indlæg af Carsten Søndergaard »

JAlbertsen skrev::o
Jeg bliver mere og mere overbevist om at jeg ikke skal købe Cobolts udgivelser til nypris i fremtiden.
Nu er det jo kun jul én gang om året ;-)
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Jul på det gamle tegneserieforlag

Indlæg af superboy »

Man kan kun betale med danskort, men Dan ville ikke la meg få låne kortet sitt. Men det kan være det samme, for Cobolt sender heller ikke andre enn de i Danmark.
Besvar