Copenhagen Comics modtager forslag til gæster

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Copenhagen Comics modtager forslag til gæster

Indlæg af Antaeus »

https://www.facebook.com/CopenhagenComics?fref=ts

Nu skal vi i gang med planlægningen af Copenhagen Comics 2015. Hvilke udenlandske gæster vil I gerne se til festivalen? Hold jer ikke tilbage, men lad os høre, hvem der står øverst på ønskelisten.

Jeg har givet mine forslag som typisk er relateret til euroklassiker-tegnere. Nå ja og så lige Hayao Miyazaki, som har lavet Nausicaä - så kommer der i hvert fald mange til festivalen hvis han kommer...
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22996
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Copenhagen Comics modtager forslag til gæster

Indlæg af GoogaMooga »

jeg er ikke på fb, men:

Ditko
Crumb
Adams
Steranko
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

Re: Copenhagen Comics modtager forslag til gæster

Indlæg af Henrik Andreasen »

Jeg formoder at formålet er, at komme med seriøse bud, så du må lige prøve en gang mere Googa!

Ditko og Crumb kommer ikke til at ske. Neal Adams vil du ikke ønske dig, mens Steranko kunne være en mulighed, men spørgsmålet er om nogen vil betale for en business billet.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Copenhagen Comics modtager forslag til gæster

Indlæg af Erling Søby »

Jeg er heller ikke på FB, så jeg poster mine forslag her (og håber nogen ser dem):

1. Mike Mignola.
2. Henk Kuijpers (meldte afbud sidste gang, så han burde vel kunne overtales).
3. Enrico Marini (Roms Ørne).
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Copenhagen Comics modtager forslag til gæster

Indlæg af Lars S »

Henrik Andreasen skrev:
Ditko og Crumb kommer ikke til at ske. Neal Adams vil du ikke ønske dig, mens Steranko kunne være en mulighed, men spørgsmålet er om nogen vil betale for en business billet.
Hvad er Neal Adams et røvhul?!

Crumb har da efter sigende før været tæt på... eller husker jeg forkert, anyone?

Jeg gad virkelig godt John Byrne, som ikke længere besøger tegneseriefestivaler. Men måske når det nu ikke er i USA?

Ellers så jeg meget gerne Jododrowsky besøge dk - har han nogensinde været til sådan en festival i dk?
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7179
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Copenhagen Comics modtager forslag til gæster

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Neal Adams er da fed, stærkt underholdende og ville løfte messens tag ;-)

Crumb er ikke helt udelukket, det kan afhænge af mange ting.

Kuijpers må derimod siges at være mere end tvivlsom - han har nu meldt afbud to gange med kort varsel. Sidst kom det frem, at hans kone keder sig til messer, og han vil på den anden side ikke rejse uden hende.

Hovedproblemet for mange af de navne, man kunne ønske sig, er, at der er tale om mennesker godt op i årene. Der er simpelthen naturlige grænser for, hvad de kan tænke sig at være med til, særligt hvis de skal komme langvejs fra.
Kristian Pedersen

Re: Copenhagen Comics modtager forslag til gæster

Indlæg af Kristian Pedersen »

Crumb ville være fantastisk. Andre jeg kunne tænke mig at se:

Joe Matt, Chester Brown, Seth
Jim Woodring
Art Spiegelman
Joost Swarte
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

Re: Copenhagen Comics modtager forslag til gæster

Indlæg af Henrik Andreasen »

Når Neal Adams taler om sig selv er det i 3. person; så gjorde Neal Adams det, så sagde Neal Adams det etc. etc. Han er heller ikke i tvivl om sin egen fortræffeligheder. I min US omgangskreds har næsten alle en Neal Adams historie og det er alle i kategorien OMG. Der skal dog ikke være nogen tvivl om at jeg er stor Neal Adams fan, for det han lavede sidste i 60'erne og starten og midten af 70'erne, men som festival gæst i DK er pengene bedre brugt på andre gæster. At han tager $20,- pr. autograf og $20,- for at tage et foto sammen med ham, er måske heller ikke noget som vil harmonere med en DK messe (og nej, jeg har ikke nogen tro på at han vil ændre dette bare fordi han er på messe i DK).
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7179
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Copenhagen Comics modtager forslag til gæster

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Henrik Andreasen skrev:Når Neal Adams taler om sig selv er det i 3. person; så gjorde Neal Adams det, så sagde Neal Adams det etc. etc. Han er heller ikke i tvivl om sin egen fortræffeligheder. I min US omgangskreds har næsten alle en Neal Adams historie og det er alle i kategorien OMG. Der skal dog ikke være nogen tvivl om at jeg er stor Neal Adams fan, for det han lavede sidste i 60'erne og starten og midten af 70'erne, men som festival gæst i DK er pengene bedre brugt på andre gæster. At han tager $20,- pr. autograf og $20,- for at tage et foto sammen med ham, er måske heller ikke noget som vil harmonere med en DK messe (og nej, jeg har ikke nogen tro på at han vil ændre dette bare fordi han er på messe i DK).
Ha ha, som sagt, taget i Øksnehallen ville lette, hvis han var til stede. Og hvis han vil lege diva og tage penge for autografer, må man vel bare tage det med. Det betyder vel, at hans autografer senere er flere penge værd for samlerne, mon ikke? Han har jo virkelig noget på hjerte, der kan sætte brand i gaden. Jeg tilbragte engang en aften sammen med ham og Sergio Aragonès i Frankfurt, det var noget af det sjoveste og mest interessante, jeg har har været med til på en messe. Bagefter kørte Neal Adams mig 30 km ad autobahnen til mit hotel med sømmet i bund gennem silende regn, han ville bruge den enorme Mercedes, han havde lejet, mest muligt!
Rudi
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 703
Tilmeldt: 11. jun 2006, 12:25

Re: Copenhagen Comics modtager forslag til gæster

Indlæg af Rudi »

Loisel. Åh, Loisel.
Prado. Jeg ved godt der ikke er meget af ham på dansk, men gad virkelig godt se Manuel Montanas skaber.
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Copenhagen Comics modtager forslag til gæster

Indlæg af Lars S »

Sjovt, synes Neal Adams lyder mindre og mindre sjov at opleve... på trods af at Carsten Søndergaards forsøg på at sælge ideen :wink:

Men Jan Lööf kunne jeg godt tænke mig at opleve... har jeg nævnt at jeg også gerne så Jodorowsky :D

... og Crumb!
TorbenB
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. feb 2007, 22:31

Re: Copenhagen Comics modtager forslag til gæster

Indlæg af TorbenB »

Kender nogen noget til, hvordan Jean van Hamme er i messesammenhæng? Jeg har endnu kun læst meget lidt af ham, men fx Affæren Francis Blake er da et fremragende eksempel på klassisk europæisk seriefortælletradition. Det kunne være sjovt at høre om, hvordan det var at sætte sig ind i en anden forfatters univers og fortællestil.

Og mon ikke han har en god samling fans af Thorgal, XIII og Largo Winch, der vil møde op for at se ham?

Han er godt nok i 70'erne, så måske er han for gammel til den slags gøgl.

Torben
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Copenhagen Comics modtager forslag til gæster

Indlæg af Antaeus »

TorbenB skrev:Kender nogen noget til, hvordan Jean van Hamme er i messesammenhæng? Jeg har endnu kun læst meget lidt af ham, men fx Affæren Francis Blake er da et fremragende eksempel på klassisk europæisk seriefortælletradition. Det kunne være sjovt at høre om, hvordan det var at sætte sig ind i en anden forfatters univers og fortællestil.

Og mon ikke han har en god samling fans af Thorgal, XIII og Largo Winch, der vil møde op for at se ham?

Han er godt nok i 70'erne, så måske er han for gammel til den slags gøgl.

Torben
Det er ikke ret lang tid siden han var på Komiks.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: Copenhagen Comics modtager forslag til gæster

Indlæg af Lars S »

Corben
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7179
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Copenhagen Comics modtager forslag til gæster

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Lars S skrev:Sjovt, synes Neal Adams lyder mindre og mindre sjov at opleve... på trods af at Carsten Søndergaards forsøg på at sælge ideen :wink:

Men Jan Lööf kunne jeg godt tænke mig at opleve... har jeg nævnt at jeg også gerne så Jodorowsky :D

... og Crumb!
Adams ER sjov at opleve! Han sætter gerne rav i gaden, men han har jo kunstnerisk og fagligt belæg for at gøre det.

Jan Lööf kunne vi alle sammen tænke os kom. Men han er svær at trække af stalden. Fra Cobolts side vil vi ligesom til forrige CC gøre vores for at få forlagets tegnere tilvejebragt. Sidste gang spurgte vi de her (som alle sammen sagde nej tak med forskellige begrundelser, nogle gav udtryk for at de meget gerne ville komme en anden gang), og dem vil vi naturligvis spørge igen: Crumb - Lööf - Trudeau - Kuijpers - Rosinski - Leloup - Yoann - Walthéry - Juillard - Bourgeon. Og så er der jo også nogle, der bliver aktuelle i det kommende år. Og vi skal også have nogle flere damer til CC.
Besvar