art bubble 2014 feedback

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

art bubble 2014 feedback

Indlæg af GoogaMooga »

hvordan gik det så? hvordan var fremmødet? aldersspredningen? storsællerterne?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 360
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: art bubble 2014 feedback

Indlæg af Laila J. Graf »

For Donaldist-Foreningen var det en langt bedre weekend end forventet og langt bedre end de foregående år!
Vi fik hele fem nye medlemmer ( og det er nu engang næsten den eneste indtægt vi har) og det er pænt meget mere end de foregående ganges ene indmeldelse!

Lørdag var der et virkelig flot fremmøde, der var utroligt mange mennesker og ikke "bare" børnefamilier.
Søndag var fremmødet mere som det har været de forgående år men stadig ret godt!
Det virker virkelig til at man nu har fået etableret grundlaget for at holde det i jylland! Flere og flere kender til det og mødte endda flere fra sjælland, som vr væsentlig sjældnere gæster de foregående år!
Så jylland kan altså sagtens køre ikke bare en hyggelig med fed tegneseriefestival!

Det gode: Jeg kunne personligt godt lide rummet i maskinhallen og man kunne ret fint komme rundt.
Kø stederne virkede umiddelbart til at fungerer, i hvert fald i den ene side, hvor jeg stod/sad.
Godt udvalg af boder/butikker (inkl godt selskab :-) ).
Bortset fra en brummen i højtalerne kunne man høre hvad der skete på scenen under de forskellige programpunkter.
God oplevelse af service som standholder :-)

Udviklingsområderne:
Rigtig mange efterspurgte programmer - dem kunne man godt have delt ud eller som minimum habe hængt op rundt omkring hvis der skulle spares lidt - inkl angivelse af, hvor det foregik.
Udstillingen var ikke super ophidsende og det hjalp ikke at industrimuseet også havde en udstilling samme sted, det var lidt forvirrende.

Det var vist faktisk egentlig det eneste jeg lige kunne komme på :-)


Alt i alt synes jeg både som standholder og personligt at det var en god weekend!
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: art bubble 2014 feedback

Indlæg af GoogaMooga »

så alt i alt går det fremad, godt at høre! var der tv-a dækning til prisuddelingen? det var jo en helt ny pris.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
TorbenB
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. feb 2007, 22:31

Re: art bubble 2014 feedback

Indlæg af TorbenB »

Jeg nåede kun at kigge forbi et par timer søndag, men det fortrød jeg bestemt ikke. Der var en god, hyggelig stemning og meget at se på. Jeg overværede debatten om historiske tegneserier med Brian Wood og Henrik Rehr. Der kom interessante ting på bordet, og jeg fik da lyst til at læse noget af Wood (som jeg ikke kendte i forvejen).

Jeg løb også på Paul Arne Kring, der havde taget skitserne til sin seneste science fiction-serie med, som vanligt med Weneetryhl Axtryhl i hovedrollen. Han fortalte, at han især havde lavet den, fordi han havde lyst til at tegne dinosaurer. Og så var det en oplagt lejlighed til at spille på Weneetryhl Axtryhls forbillede, Raquel Welch - hun var nemlig stjerne i en film med dinosaurer. I filmen bar hun et meget lille kostume, og han har moret sig med gennem historien at lade Weneetryhl komme ud for en masse ting, der går ud over hendes tøj, indtil hun til sidst bærer en tro kopi af Raquels klassiske outfit.

I øvrigt skulle serien have været færdig til Art-Bubble, men det nåede han ikke. Men man kunne altså købe hans meget detaljerede skitser sammen med en kopi af den færdige side.

Paul Arne Kring havde jo lavet statuetten til Hanne Hansen-prisen. Jeg spurgte til processen med at gøre noget todimensionalt tredimensionalt. Han fortalte, at det ikke er ham fremmed, da han til daglig laver dukketeater - og i nogle tilfælde laves dukkerne efter tegninger i børnebøger. Og så var Ungermann i øvrigt så god en tegner, at der var helt styr på figurens anatomi.

Temaet med 2D til 3D fortsatte i øvrigt, da jeg besøgte en fyr oppe på første sal. Han havde lavet filtdukker af en række kendte seriefigurer. De var ret vellykkede - jeg kunne da imponere ham ved at identificere næsten alle sammen.

Alt i alt en hyggelig Art-Bubble, som jeg sagtens kunne have brugt mere tid på. Måske næste gang...
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

Re: art bubble 2014 feedback

Indlæg af Henrik Rehr »

Jeg fik en decideret fornemmelse af at festivalen med nummer tre i høj grad har fundet sin form. Godt med mennesker, og ifølge de standholdere, jeg talte med, var publikum ikke bange for at købe noget (trods alt vigtigt hvis man fragter sine varer til Horsens og bruger en hel weekend på at frembyde dem). Et svaghedspunkt tror jeg kunne være kontakten til pressen, især den københavnske. Så vidt jeg kan vurdere (og har hørt fra et par venner i det sjællandkse, der ikke er del af tegneseriemiljøet), så var art-bubble ikke rigtigt dækket af de store aviser og landsdækkende TV. Måske noget, der KUNNE lokke flere folk til det midtjyske, eller om ikke andet så promovere art-bubble brandet.
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
jacob_uno
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 403
Tilmeldt: 10. apr 2005, 20:34
Geografisk sted: Holbæk

Re: art bubble 2014 feedback

Indlæg af jacob_uno »

Dette var min tredje gang i Horsens, og jeg var glad og tilfreds. Flinke og rare tegnere ved bordene og glade mennesker i køerne. Jeg fik købt, både privat og til Holbæk bibliotek, og det er skønt at kunne hive udgivelser der er timet med festivallen med hjem. Som ikke-tegner, er det en fornøjelse at komme rundt og se talentet!

Køerne i maskinhallen fungerede ikke, man stod meget trangt og det var svært at komme rundt. Jeg savner fortsat at kunne se hvem der sidder ved bordene. Simon Bisley havde sit eget banner med, fikst! Men hvor ville det være skønt hvis Art-Bubble også havde den slags.

Der var nogle aflysninger, og så vidt jeg kunne høre omkring mig, var der mange der ikke vidste at der var tegnere der ikke kom. Det må gerne kommunikeres bedre.

Hvorfor man ikke kan købe en 2-dages billet undrer mig.

Jeg deltog ikke ved prisuddelingen, men havde en festlig aften på Kulisselageret med dansk rock!
Jacob Uno Pescettini
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: art bubble 2014 feedback

Indlæg af GoogaMooga »

Henrik Rehr skrev:Jeg fik en decideret fornemmelse af at festivalen med nummer tre i høj grad har fundet sin form. Godt med mennesker, og ifølge de standholdere, jeg talte med, var publikum ikke bange for at købe noget (trods alt vigtigt hvis man fragter sine varer til Horsens og bruger en hel weekend på at frembyde dem). Et svaghedspunkt tror jeg kunne være kontakten til pressen, især den københavnske. Så vidt jeg kan vurdere (og har hørt fra et par venner i det sjællandkse, der ikke er del af tegneseriemiljøet), så var art-bubble ikke rigtigt dækket af de store aviser og landsdækkende TV. Måske noget, der KUNNE lokke flere folk til det midtjyske, eller om ikke andet så promovere art-bubble brandet.
tv-a bragte et båndet indslag om hh prisen i den tidlige om lørdagen. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Henrik Rehr
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 3531
Tilmeldt: 16. nov 2003, 03:03
Geografisk sted: ny york

Re: art bubble 2014 feedback

Indlæg af Henrik Rehr »

GoogaMooga skrev:
tv-a bragte et båndet indslag om hh prisen i den tidlige om lørdagen. :)
Glimrende. Som sagt er mit indtryk udelukkende baseret på et par venners anekdotiske udsagn, så hvis jeg tager fejl er det jo bare fedt :)
Nå, jeg tegner videre.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: art bubble 2014 feedback

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Henrik Rehr skrev:
GoogaMooga skrev:
tv-a bragte et båndet indslag om hh prisen i den tidlige om lørdagen. :)
Glimrende. Som sagt er mit indtryk udelukkende baseret på et par venners anekdotiske udsagn, så hvis jeg tager fejl er det jo bare fedt :)
Det forlød endda, at de tv-holdet egentlig skulle være blevet der til prisoverrækkelsen, men så var der pludselig en eller anden uanmeldt demonstration, der skulle dækkes et andet sted.

Men det var en helt og aldeles hygsom messe, og jeg er enig i, at det ser ud, som om Art Bubble er ved at få nogle mere solide ben at stå på. Det er jo vældig glædende.
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 800
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: art bubble 2014 feedback

Indlæg af Spærhage »

Altså, jeg sagde i min fuldskab til Lars Jakobsen at det var den BEDSTE festival, jeg endnu havde været til. Men jeg må sgu sige at selv her efter tågerne har lagt sig, er det sgu nok faktisk den bedste…

Det er helt sikkert at der er detaljer der kunne have været gjort bedre, men omgivelserne, gæsterne og i det hele taget hyggen omkring det hele, gjorde at det mest af alt mindede om en forvokset familiefest. Jeg tror egentlig ikke jeg kan pege på nogen væsentlig konkret ting der var på denne festival, som man ikke tidligere har kunnet finde på både de tidligere Art-Bubbles eller CC. Der var bare en rigtig, rigtig god stemning, synes jeg.

Lørdagens prisuddeling var bestemt munter, og gav et rigtig godt afsæt mod den forestående aften, der endte i en skummel øl-kælder med fadøl i rigelige mængder. Jeg beklager kun at jeg fik lovet Simon Bisley at drikke Southern Comfort med ham, også om søndagen. Men dér stod min 48-årige krop sgu af. Jeg magtede kun at vælte mig ud af hotelværelset inden kl. 11, og tage et par timers lur i min bil, før jeg –noget bleg- fik det sidste af festivallen med. Men absolut uden trang til Southern Comfort…

Tak for denne gang til alle jeg mødte, og glæder mig allerede til næste gang!

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: art bubble 2014 feedback

Indlæg af Frank Madsen »

Spærhage skrev:Jeg beklager kun at jeg fik lovet Simon Bisley at drikke Southern Comfort med ham, også om søndagen. Men dér stod min 48-årige krop sgu af. Jeg magtede kun at vælte mig ud af hotelværelset inden kl. 11, og tage et par timers lur i min bil, før jeg –noget bleg- fik det sidste af festivallen med. Men absolut uden trang til Southern Comfort…
Måske også lovlig dristigt at lægge Århus Tegneserieloges kanotur og Art Bubble med kun godt en måneds mellemrum. Næste år bliver det 14.-15. november. Det var ikke til at blive klog på, om det også ville blive på Industrimuseet, men det vil jeg da afgjort håbe.

Jeg har svært ved at pege på noget, Art Bubble kan gøre bedre, bortset fra selvfølgelig endnu flere udenlandske kæmpenavne, store opulente udstillinger med Hergé og Franquin, fri VIP-levering af fadøl ved signeringsbordene (hvilket det vist VAR i en vis udstrækning) osv. Men det er småting.

En stor tak til Lars Jakobsen, Karsten Bøttcher, Christopher Thomsen, Àrni og alle de andre, der løftede og bar - og til Gitte Jakobsen og Maria Pihl, der hyggede om tegnerne og sørgede for, at det var rart og godt af være inviteret som officiel gæst. Der må være nogen af dem, der skal have en HH-pris på et tidspunkt.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: art bubble 2014 feedback

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Jeg var søndagsgæst og det var en fornøjelse. Hyggeligt at se jer alle - glæder mig til næste gang.
Jeg snuppede Rehrs seneste opus + Tatianas modbydelige science fiction-gyser ;-) - og en Tintin-raket til halv pris fra Kelds kælder. Wuhuu!
Emil (søn) fik skønne tegninger af Jan Kjær og Freddy Milton - dem er han virkelig glad for. Og en laserskåret stål-batarang af en eller anden afsindig unavngiven person (var det Lucius Fox?)
Jeg fik også lov at sælge nogle Flush Royale fra rodekassen og tegne i dem.

En fin dag!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: art bubble 2014 feedback

Indlæg af Frank Madsen »

Svend Amstrup Jeppesen skrev:Og en laserskåret stål-batarang af en eller anden afsindig unavngiven person (var det Lucius Fox?)
Ja, fænomener som "knivlov" og "blankvåbentilladelse" ophører med at give mening, så snart man passerer dimensionsbarrieren ved Storebælt. Jylland er Danmarks frontier.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: art bubble 2014 feedback

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Horsens er Danmarks Gotham City.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: art bubble 2014 feedback

Indlæg af GoogaMooga »

Svend Amstrup Jeppesen skrev:Horsens er Danmarks Gotham City.
hva' me' "randers, rå og ramponeret" - sådan lød overskriften i en frokostavis engang
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar