Den store Storm P.-bog

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Steffen P. Maarup
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 468
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:12
Kontakt:

Den store Storm P.-bog

Indlæg af Steffen P. Maarup »

Billede

Storm P. skulle egentlig have været slagter, men heldigvis endte han i stedet som skuespiller, digter, komiker, kunstmaler og naturligvis tegner. Han stod bag den første danske animationsfilm, var blandt pionererne inde for tegneserien og står den dag i dag som en af de allerstørste danske humorister og tegneserieskabere. Storm P. rummede både det højkulturelle og det lavkulturelle og blev folkeeje i en grad, som det er få forundt.

I sin levetid skabte Storm P. over 60.000 værker. Denne bog bringer et pluk på omkring 350 af hans bedste og sjoveste opfindelser, fluer, plakater, malerier, striber med Peter og Ping, De tre små mænd og nummermanden og meget, meget mere.

Redaktion: Steffen Rayburn-Maarup. Med forord af Matthias Wivel.
Udgives af Aben maler og Alvilda.

240 sider · 350 kr · ISBN 978-87-71054-73-6 · 30 x 23 cm · Indbundet · udkommer 6. nov.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Den store Storm P.-bog

Indlæg af GoogaMooga »

glæder mig, steffen! må i få succés, så der kan blive til flere bind, gerne tema bind.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Steffen P. Maarup
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 468
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:12
Kontakt:

Re: Den store Storm P.-bog

Indlæg af Steffen P. Maarup »

Tak!

Og så er der jo temabind: Alvilda har indtil videre udgivet en bog med De tre små mænd og nummermanden og en med samtlige Opfindelser. Mere er planlagt.
Den store Storm P.-bog skal betragtes som en introduktion eller en art greatest hits. Der er lidt af alting, og generelt bare plukket efter, hvad der var det bedste.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Den store Storm P.-bog

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Jeg kan rigtigt godt lide den her tilgang til værket - i stedet for en kronologisk hele pive-tøjet i én samlet udgivelse (over en masse bind)...trods alt ER der en masse tomgang i sådan et oeuvre...
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Den store Storm P.-bog

Indlæg af Thomas S »

Det virker lidt som om den er designet, så den ikke ser helt tåbelig ud ved siden af "Alle opfindelserne". Eller hvad? Ikke at det kommer til at have afgørende betydning for om jeg køber den, for det tror jeg da nok, jeg gør.
Steffen P. Maarup
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 468
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:12
Kontakt:

Re: Den store Storm P.-bog

Indlæg af Steffen P. Maarup »

Den har præcis samme højde og (næsten) rygbredde.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Den store Storm P.-bog

Indlæg af Berti Stravonsky »

Enig med Googa. Ja, enig med alle.

Steffen, det tegner sgu godt.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Den store Storm P.-bog

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Dan R. Knudsen skrev:Jeg kan rigtigt godt lide den her tilgang til værket - i stedet for en kronologisk hele pive-tøjet i én samlet udgivelse (over en masse bind)...trods alt ER der en masse tomgang i sådan et oeuvre...
Lige mine ord. Men man får jo generelt HUG, som i TÆV, af samlerne, hvis man ikke udgiver rub og stub og i kronologisk orden og med gamle stavefejl og hvad har vi. Også selv om det vil fylde halvtreds bind. Tænkt hvor meget (godt, som i GODT), der ville udkomme, hvis man bare udgav højdepunkter af forskellige værker. Vi ville nå at få så meget mere forskelligt i vores levetid.

Det var dagens opsang til samlere og komplettister, ha ha :mrgreen:
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Den store Storm P.-bog

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev:
Dan R. Knudsen skrev:Jeg kan rigtigt godt lide den her tilgang til værket - i stedet for en kronologisk hele pive-tøjet i én samlet udgivelse (over en masse bind)...trods alt ER der en masse tomgang i sådan et oeuvre...
Lige mine ord. Men man får jo generelt HUG, som i TÆV, af samlerne, hvis man ikke udgiver rub og stub og i kronologisk orden og med gamle stavefejl og hvad har vi. Også selv om det vil fylde halvtreds bind. Tænkt hvor meget (godt, som i GODT), der ville udkomme, hvis man bare udgav højdepunkter af forskellige værker. Vi ville nå at få så meget mere forskelligt i vores levetid.

Det var dagens opsang til samlere og komplettister, ha ha :mrgreen:
Enig i at i mange tilfælde kan man cutte ind til det bedste. Men når det er de helt store og også de mellemstore (hvordan man så definerer her?) så kan komplet i nogle tilfælde være at foretrække. Dog afhængigt om hvor meget godt og skidt personen har lavet. Personligt ønsker jeg ikke en masse middelmådige album. Jeg har bl.a. været skuffet over flere af Donovans album, nå ja og også Cobolts. Og jeg ønsker på ingen måde 50 album, hvis kun de 20 er gode.

Vil folk også have stavefejlene med? Den med at skifte navne er bl.a. svær og censur skal der i hvert fald ikke være - vi vil ikke have svenske tilstande (det ville være slemt).

Og udgiver man det hele som samleværk så er det i mine øjne en fejl hvis det ikke er i kronologisk orden, som fx med Yoko Tsuno. Det er et flot samleværk, men havde været bedre i kronologisk orden. Jeg ved så godt at det har Cobolt ikke haft indflydelse på og der er stadig super at det udkommer.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Den store Storm P.-bog

Indlæg af Antaeus »

Jeg har en hel del af Storm P's tegneserie udgivelser m.m. (i hvert fald af de lidt nyere udgivelser) og tænker på hvor meget der er gentagelser i det nye album?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Den store Storm P.-bog

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev:Men når det er de helt store og også de mellemstore (hvordan man så definerer her?) så kan komplet i nogle tilfælde være at foretrække. Dog afhængigt om hvor meget godt og skidt personen har lavet.
de helt store = pantheon
de mellemstore = far side of paradise

nu er det jo ofte sådan, at store tegnere som jijé og kirby startede i en meget ung alder, så ungdomsværkerne kan man til nød undvære (tro mig, i ønsker ikke at se kirby's teen-age ting). men lige så snart de har fundet deres stil, synes jeg, man bør udgive alt af dem. man kan med lidt ihærdighed nå igennem pantheon og far side of paradise i eens levetid, hellere det end at skyde med spredehagl, og snuse til det bedste af meget mere, hvoraf meget vil være middelmådigt. alle de førende danske forlag, som jeg aktivt støtter, har også udgivelser på programmet, der i mine øjne er totalt unødvendige. jeg ved godt, man skal afspejle sin samtid, men meget af sådan noget sker jo på bekostning af mere pantheon og mere far side of paradise. har man først fået udgivet de store og mellemstore, så kan man gå i gang med skrivebordskuffeserierne.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Steffen P. Maarup
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 468
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:12
Kontakt:

Re: Den store Storm P.-bog

Indlæg af Steffen P. Maarup »

Antaeus skrev:Jeg har en hel del af Storm P's tegneserie udgivelser m.m. (i hvert fald af de lidt nyere udgivelser) og tænker på hvor meget der er gentagelser i det nye album?
Der er udgivet i hundredvis (!) af Storm P.-bøger + Han lavede i nærheden af 60.000 værker + Jeg ved ikke, hvad der er i de bøger, du har = Alt har været udgivet før, men det er overordentlig usandsynligt, at du allerede har det hele (eller endda det meste).
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Den store Storm P.-bog

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Sommetider er det også fint at have en udgivelse der samler op på guldet...fx læser jeg aldrig i mine CBSV - der er for meget jeg ikke rigtigt gider (til gengæld er det jo rart at have et opslagsværk hvor man VED at man kan finde den historie man leder efter...) - til gengæld er jeg glad for mine guldbøger som ungerne også får lov til at læse (den gang de gad...)....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Den store Storm P.-bog

Indlæg af GoogaMooga »

idw, som om nogen er i kapløb med tiden, prioriterer således, at striber med mange år på bagen og meget gentagelse (eksempelvis blondie), kun bliver genoptrykt i highlights, de bedste continuities. de indsér, at det er umuligt at nå det hele, og ingen har alligevel plads til det hele. også de mere obskure ting som the bungle family bliver kun genoptrykt i highlights.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Den store Storm P.-bog

Indlæg af Antaeus »

Steffen P. Maarup skrev:
Antaeus skrev:Jeg har en hel del af Storm P's tegneserie udgivelser m.m. (i hvert fald af de lidt nyere udgivelser) og tænker på hvor meget der er gentagelser i det nye album?
Der er udgivet i hundredvis (!) af Storm P.-bøger + Han lavede i nærheden af 60.000 værker + Jeg ved ikke, hvad der er i de bøger, du har = Alt har været udgivet før, men det er overordentlig usandsynligt, at du allerede har det hele (eller endda det meste).
Ok tak for info. Og altid godt med nye Storm P. udgivelser.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar