Art Bubble 2015 i København

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Art Bubble 2015 i København

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Jeg mener at huske at Faraos har et princip om at hvis de skal være til stede skal det være for fulde gardiner. Så det er ikke så meget standlejen som det er alt arbejdet med at flytte og opstille en butik der får de fleste permanente tegneseriebutikker til at ligne nul og nada for 3 dage og håndører, der holder dem væk....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4710
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Art Bubble 2015 i København

Indlæg af Robin »

Jeg må med slet skjult skam at melde sige, at jeg ikke kommer til Horsens, så længe arbejdslivet truer med den for tiden værende intensitet (på den anden side, er jeg glad for, at der tikker løn ind jævnligt), MEN jeg kommer til tegneseriebegivenheder i Kbh. Det er ikke snobberi eller noget tenderende, men slet og ret dovenskab eller blot mangel på overskud. Jeg har simpelthen brug for ikke at bruge tid på transport, overnatninger etc.

Jeg har været med til at release en større (populær) bogudgivelse for nogle år siden i netop Rundetårn, og der er meget dejlig plads i galleriet, eller hvad vi nu skal kalde det. Det er så ikke til at spå om, hvor stort fremmødet vil blive. Hvis tegneserieforlag/butikker ikke melder sig til Bogforum og i stedet tager til Rundetårn, så tror jeg da nok at tegneseriefolket vil møde talstærkt op i et antal, der vil være tilfredsstillende og måske mere til? Der er jo mere plads her i Rundetårn end i Vanløse medborgerhus, eller hur? Jeg glæder mig og møder op alle dagene!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Art Bubble 2015 i København

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Dan R. Knudsen skrev:Jeg mener at huske at Faraos har et princip om at hvis de skal være til stede skal det være for fulde gardiner. Så det er ikke så meget standlejen som det er alt arbejdet med at flytte og opstille en butik der får de fleste permanente tegneseriebutikker til at ligne nul og nada for 3 dage og håndører, der holder dem væk....
Men mon ikke selve årsagen til, at Art Bubble næste år finder sted i København, hedder Faraos. Og Don Rosa. I kombination?

Og så må man da håbe, at der stilles et motoriseret transportmiddel til rådighed, når alle de tunge bøger skal slæbes 30 meter op ad den 200 meter lange sneglegang :)
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Art Bubble 2015 i København

Indlæg af Erling Søby »

Peter den Store kørte op i hestevogn. Når en tsar kan gøre det, så kan en farao vel også ...

Iøvrigt - hvis man kommer til festivalen - vil jeg anbefale, at man benytter anledningen og besøger det astronomiske observatorium øverst i tårnet.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Steffen Jensen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 20. mar 2005, 16:49
Geografisk sted: Laaaaangt ude på landet.....

Re: Art Bubble 2015 i København

Indlæg af Steffen Jensen »

Carsten Søndergaard skrev:
Og så må man da håbe, at der stilles et motoriseret transportmiddel til rådighed, når alle de tunge bøger skal slæbes 30 meter op ad den 200 meter lange sneglegang :)
Det er der sørget for. Her fra weekendens antikvarboghandler messe i selvsamme rundetårn. Her er det motoriserede køretøj i aktion for mine kære kollegaer fra Pilegaards antikvariat i Aalborg.
Vedhæftede filer
1483165_737575396326073_2354938892228128233_n.jpg
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Art Bubble 2015 i København

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Lige pludselig er det jo meget sjovere end at trække en sækkevogn ind og ud af Industrimuseet :)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7183
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Art Bubble 2015 i København

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Frank Madsen skrev:
Carsten Søndergaard skrev:På BogForum i år deltog Fahrenheit, Zoom, Aben maler, Damgaard og Cobolt foruden alle de bogforlag, der også udgiver tegneserier, som Turbine, Politisk Revy, Tellerup, Alvilda, Carlsen, Rosinante, Bibelselskabet, Ekstra Bladets forlag osv.
Af de nævnte forlag er det vist kun Fahrenheit, Damgaard og Tellerup, der var på årets Art Bubble. Mon ikke et par af ovenstående dukker op på Art Bubble i Rundetårn? Tror det.
Jeg glemte at nævne G. Floy, der også var på BogForum. Og også på Art Bubble i år.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Art Bubble 2015 i København

Indlæg af Frank Madsen »

Carsten Søndergaard skrev:
Dan R. Knudsen skrev:Jeg mener at huske at Faraos har et princip om at hvis de skal være til stede skal det være for fulde gardiner. Så det er ikke så meget standlejen som det er alt arbejdet med at flytte og opstille en butik der får de fleste permanente tegneseriebutikker til at ligne nul og nada for 3 dage og håndører, der holder dem væk....
Men mon ikke selve årsagen til, at Art Bubble næste år finder sted i København, hedder Faraos. Og Don Rosa. I kombination?

Og så må man da håbe, at der stilles et motoriseret transportmiddel til rådighed, når alle de tunge bøger skal slæbes 30 meter op ad den 200 meter lange sneglegang :)
Som jeg forstod Lars, er der en vareelevator til Bibliotekssalen. Det vil være oplagt - omend mindre festligt - at benytte den frem for Rundetårns sneglegang.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Art Bubble 2015 i København

Indlæg af GoogaMooga »

i skal da op ad sneglegangen! stairway to heaven!
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar