DTS-hjemmesiden kommer til at undergå nogle forandringer...

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Besvar
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

DTS-hjemmesiden kommer til at undergå nogle forandringer...

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Det gamle “Seriejournalen” har levet et lettere omtumlet liv efter at Frank slap tøjlerne i sin tid. I en periode var der håb om at Blækfabrikken kunne løfte arven - og da dét initiativ smuldrede lykkedes det at redde forum og artikler ind under Danske Tegneserieskaberes vinger. Et sådan set meget logisk sted at have det.
Desværre er der ikke opstået den synergi som man kunne have håbet på… det er ikke rigtigt lykkedes at lokke tegneserieskaberne til at blande sig i debatten eller til at bidrage til indholdet.
Så jagten på et godt hjem til dit arbejde er fortsat. Og endeligt er det lykkedes at finde en løsning vi tror på er langtidsholdbar. En af branchens mest erfarne ildsjæle - Kim Lyng Larsen - har påtaget sig at løfte arven. Han har kørt sitet serieland.dk siden 2008 og har bevist at han så rigeligt både har den tekniske formåen og staminaen til at klare det noget utaknemmelige job - at holde et stort tegneseriesite på benene i dagens Danmark.

Vi tror på at det bliver en løsning der er til glæde for alle parter - Kim får et boost til Serieland.dk, Danske Tegneseriskabere ser arven sikkert videreført og vores mange brugere - både læsere og bidragydere - bliver sikret at et af de små vandhuller i tegneseriedanmark bliver holdt i live.


Så tak for nu - vi ses på Serieland.dk!

På vegne af Danske Tegneseriskabere
Dan R. Knudsen



Og goddag og velkommen; siger Kim her fra Serieland!


Allerede fra start vil der være nogle nye initiativer på sitet, og flere vil komme til i løbet af året. Hvis du selv har en idé til noget du synes der mangler som vil komme de tegneserieinteresserede til gavn, er du altid meget velkommen til at kontakte mig. Jeg lægger ud med at begynde at dokumentere hvilke tegneserier der udkommer i Danmark i dag. Der udkommer typisk mellem 100 og 150 tegneserier på dansk om året (jvf Dansk Tegneserieråds Hvidbog), men hvis man ikke nøgtern følger forlagenes hjemmesider eller FB-profiler, så er det meget svært at vide hvad der rent faktisk sker på markedet. Nu skal man bare kigge forbi Serieland for at blive opdateret. Jeg forsøger at have året 2015 klar til åbningen af det nye Serieland, og efterfølgende vil jeg arbejde mig baglæns gennem 2014 osv. Sig endelig til hvis du har lyst til at hjælpe!

Indledningsvist er det kun artiklerne fra det gamle Seriejournalen der flyttes over til Serieland, men inden for meget kort tid vil også forummet flytte med. Jeg kan dog ikke pt sige hvornår dét vil ske – men inden for et par uger maks.

Kim Lyng Larsen

Redaktør, Serieland.dk
– fordi vi elsker tegneserier


udgang99@gmail.com
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Lars S
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29. mar 2005, 11:38
Geografisk sted: Odense

Re: DTS-hjemmesiden kommer til at undergå nogle forandringer

Indlæg af Lars S »

Herfra skal der lyde et stort tak til Dan for alt hans arbejde!

Godt gået - og forstår udmærket hvorfor det er slut nu.

:cry:
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4709
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: DTS-hjemmesiden kommer til at undergå nogle forandringer

Indlæg af Robin »

Helt bestemt! Men skal vi ikke tilføje et:"...fortsættes i næste nr....." underforstået af Serieland?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: DTS-hjemmesiden kommer til at undergå nogle forandringer

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Wtf? Stille med dørene har I gået. Men det skal nok blive godt!
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: DTS-hjemmesiden kommer til at undergå nogle forandringer

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Tja...det har egentligt været længe undervejs...men fordi jeg har været så presset på tid er det så bare ikke rigtigt blevet til noget. Før nu....og så længe det svævede i vinden var der ikke rigtigt nogen grund til at melde noget ud...

Men NU ruller det heldigvis. Og der skal nok blive informeret om hvornår forummet holder flyttedag. I skal nok være indstillet på at der vil være lukket i en dags tid eller to så vi ikke oplever de problemer der var da forummet blev opdateret for nogler år siden....

Mere herom senere (fortsættes i næste nummer) ....;)
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: DTS-hjemmesiden kommer til at undergå nogle forandringer

Indlæg af Frank Madsen »

Tak til Dan m.fl. for indsatsen - og til Kim, der overtager stafetten.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: DTS-hjemmesiden kommer til at undergå nogle forandringer

Indlæg af Thomas S »

Bare I sørger for redirects. Jeg skrev "seriejournalen" så mange gange i så mange år, at det stadigvæk er det jeg kommer til at skrive, hver gang jeg vil herind.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: DTS-hjemmesiden kommer til at undergå nogle forandringer

Indlæg af GoogaMooga »

jeg har annonceret og omdirigeret på Seriefrämjandet i Sverige nu
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: DTS-hjemmesiden kommer til at undergå nogle forandringer

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Selv tak Frank (kan jeg vist roligt sige) og fint Googa - og det må du sige til Kim, Stærmose...vi andre har bare lavet et bookmark direkte til "Nye indlæg" ;)
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Besvar