Copenhagen Comics 6.–7. juni 2015

Debat om tegneseriefestivaler, tips om byttemarkeder, udsalg og gode tegneserietilbud mm.
Besvar
Steffen P. Maarup
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 468
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:12
Kontakt:

Copenhagen Comics 6.–7. juni 2015

Indlæg af Steffen P. Maarup »

Så er programmet (pdf) for Copenhagen Comics parat.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Copenhagen Comics 6.–7. juni 2015

Indlæg af Frank Madsen »

Steffen P. Maarup skrev:Så er programmet (pdf) for Copenhagen Comics parat.
Flot arbejde. Det er en imponerende indsats, I har gjort. Ser frem til en forrygende weekend.

"Danske Tegneserieskabere har en 6 meter lang stand på Copenhagen Comics i år, og vil bl.a. have en tegnevæg med løbende aktivitet og serieskabere, der sidder i standen og signerer deres tegneserier. Kig forbi stand nr. 53 og få vores spritnye folder om foreningens arbejde og bliv medlem, hvis du er prof/semiprof serieskaber og ikke allerede ER medlem af den danske brancheforening for serieskabere. Standen er bemandet af:

Lørdag:
10-12: Thomas Friis Pedersen, Ingo Milton, Dan R. Knudsen
12-14: Frank Madsen, Sussi Bech
14-16: Svend Amstrup Jeppensen, Eric Knipper, Peter Pedersen
16-18: Tatiana Maria Goldberg, Lars Jakobsen

Søndag:
10-12: Frank Madsen, Sussi Bech
12-14: Dan R: Knudsen, Svend Amstrup Jeppesen, Peter Pedersen
14-16: Eric Knipper, Tatiana Maria Goldberg, Ingo Milton
16-18: Thomas Friis Pedersen, Anders Brønserud"

Untitled-3.jpg
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Copenhagen Comics 6.–7. juni 2015

Indlæg af Thomas S »

Det ser godt ud. Desværre når jeg ikke at se meget, da statsministeren trykte* på valgknappen for nylig.

*: hermed kompenseret for programmets side 39, første afsnit, fjerde linje. Nu er ordet i gennemsnit bøjet korrekt; det er kun placeringerne af de enkelte ord, der halter.
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Copenhagen Comics 6.–7. juni 2015

Indlæg af Karl-E. »

Så kom signeringsplanen!

Ét af de to hovednavne der fik mig til at investere i en tur fra Jylland til Kbh. inkl. 2 nætters hotelophold, var Spiegelman.

Han signerer så kun 1 time sidst på søndag eftermiddag! Rend mig i røven! Vi er altså nogen der har et arbejde vi skal op til mandag morgen! - Jeg er så arrig at jeg sprutter! :evil:

Edderhøvleme at pisse på fans!
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
jacob_uno
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 403
Tilmeldt: 10. apr 2005, 20:34
Geografisk sted: Holbæk

Re: Copenhagen Comics 6.–7. juni 2015

Indlæg af jacob_uno »

Ja, det er ikke brugervenligt. Jeg ser meget frem til signering ved Simon Hanselmann.
Jacob Uno Pescettini
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Copenhagen Comics 6.–7. juni 2015

Indlæg af Noname »

Karl-E. skrev:Så kom signeringsplanen!

Ét af de to hovednavne der fik mig til at investere i en tur fra Jylland til Kbh. inkl. 2 nætters hotelophold, var Spiegelman.

Han signerer så kun 1 time sidst på søndag eftermiddag! Rend mig i røven! Vi er altså nogen der har et arbejde vi skal op til mandag morgen! - Jeg er så arrig at jeg sprutter! :evil:

Edderhøvleme at pisse på fans!
Du når nok slet ikke at komme til på den time :wink:
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Copenhagen Comics 6.–7. juni 2015

Indlæg af Karl-E. »

Da jeg brokkede mig inde på Copenhagen Comics Facebookside, fik jeg at vide at man arbejdede på at få ham til at signere bøger på forhånd, disse ville man så kunne købe ved Faraos og Fantask :roll:

Min respons var så at jeg ikke var interesseret i at købe noget jeg havde på forhånd, men da godt ville investere i en T-shirt hvor der var påtrykt "Art Spiegelman er en narrefisse!" Copenhagen Comics deler tilsyneladende ikke min småsyge humor, for mine indlæg blev herefter øjeblikkeligt censureret bort.

Det skal siges at jeg betragter Maus som en af de måske 5 vigtigste tegneserieudgivelser nogen sinde, intet mindre end et fyrtårn for humanismen.

Tilbage står jeg derfor med min undren! Er Art Spiegelman et arrogant røvhul som ikke kerer sig en døjt om sine fans/læsere? Har Copenhagen Comics på skammeligste vis lokket naive betalende tegneseriefans til Kbh. ved uretmæssigt, at stille i udsigt at der kom et sådant topnavn som aktivt ville møde os dødelige?

Én ting ligger fast; Her dagen før jeg begiver mig østpå, er der kommet pænt meget skår i den forventningens glæde jeg har haft til arrangementet! :cry:
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Noname
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2471
Tilmeldt: 24. aug 2007, 17:33

Re: Copenhagen Comics 6.–7. juni 2015

Indlæg af Noname »

Karl-E. skrev:Da jeg brokkede mig inde på Copenhagen Comics Facebookside, fik jeg at vide at man arbejdede på at få ham til at signere bøger på forhånd, disse ville man så kunne købe ved Faraos og Fantask :roll:

Min respons var så at jeg ikke var interesseret i at købe noget jeg havde på forhånd, men da godt ville investere i en T-shirt hvor der var påtrykt "Art Spiegelman er en narrefisse!" Copenhagen Comics deler tilsyneladende ikke min småsyge humor, for mine indlæg blev herefter øjeblikkeligt censureret bort.

Det skal siges at jeg betragter Maus som en af de måske 5 vigtigste tegneserieudgivelser nogen sinde, intet mindre end et fyrtårn for humanismen.

Tilbage står jeg derfor med min undren! Er Art Spiegelman et arrogant røvhul som ikke kerer sig en døjt om sine fans/læsere? Har Copenhagen Comics på skammeligste vis lokket naive betalende tegneseriefans til Kbh. ved uretmæssigt, at stille i udsigt at der kom et sådant topnavn som aktivt ville møde os dødelige?

Én ting ligger fast; Her dagen før jeg begiver mig østpå, er der kommet pænt meget skår i den forventningens glæde jeg har haft til arrangementet! :cry:
Hahaha :lol: Men jeg vil nu give dig ret i at det er en smule fladt hvis der ikke er sat tid af til at signere folks egne eksemplarer. For at blive fan af en person kræves der jo ligesom at man køber produkterne ...så man bliver fan. Derfor lidt tåbeligt hvis eneste mulighed for at få et signeret eksemplar er at købe et nyt der på forhånd er signeret...
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Copenhagen Comics 6.–7. juni 2015

Indlæg af Thomas S »

Men altså: manden stiller op tre gange, ikke? Der er to sceneinterviews/debatter med ham og så en (måske desværre for kort til behovet) signeringssession. Skulle de have ladet være at putte ham på plakaten, fordi det ikke er, hvad du havde forestillet dig?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Copenhagen Comics 6.–7. juni 2015

Indlæg af GoogaMooga »

jeg mødte ham for en snes år siden og fik en mus tegnet, han er vældig god i paneldebatter. Selvfølgelig skal han inviteres med, om det så kun er 60 min. signering.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: Copenhagen Comics 6.–7. juni 2015

Indlæg af Kasper Hviid »

Fryd jer: jeg tænker jeg tager en bunke af mine aflagte albums med til bortgivning!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Copenhagen Comics 6.–7. juni 2015

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Thomas S skrev:Men altså: manden stiller op tre gange, ikke? Der er to sceneinterviews/debatter med ham og så en (måske desværre for kort til behovet) signeringssession. Skulle de have ladet være at putte ham på plakaten, fordi det ikke er, hvad du havde forestillet dig?
Hvis man kunne like indlæg her, ville jeg like det her.

Helt ærligt, Art Spiegelman er i Danmark, der bliver holdt en pressekonference med 20 tilmeldte medier lørdag, og så klager nogen over, at de måske ikke kan få signeret Maus personligt?

Manden er et uhyre sensistivt gemyt. Han stiller op til det, han mener at kunne overkomme. Har betydet mindst lige så meget for tegneseriens omdømme i verden som Will Eisner. Og kaster i høj grad international glans over Copenhagen Comics.
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Copenhagen Comics 6.–7. juni 2015

Indlæg af Karl-E. »

Carsten Søndergaard skrev:
Thomas S skrev:Men altså: manden stiller op tre gange, ikke? Der er to sceneinterviews/debatter med ham og så en (måske desværre for kort til behovet) signeringssession. Skulle de have ladet være at putte ham på plakaten, fordi det ikke er, hvad du havde forestillet dig?
Hvis man kunne like indlæg her, ville jeg like det her.

Helt ærligt, Art Spiegelman er i Danmark, der bliver holdt en pressekonference med 20 tilmeldte medier lørdag, og så klager nogen over, at de måske ikke kan få signeret Maus personligt?

Manden er et uhyre sensistivt gemyt. Han stiller op til det, han mener at kunne overkomme. Har betydet mindst lige så meget for tegneseriens omdømme i verden som Will Eisner. Og kaster i høj grad international glans over Copenhagen Comics.
Indrømmet! Jeg var måske noget krasbørstig i mine udmeldinger :?

Carsten gør opmærksom på Spiegelmans "sensitive gemyt", hvilket burde være åbenbart for alle der har læst nogle af hans ting (inkl. Mig selv)

Jeg ønsker os alle en go' Copenhagen Comics! :)
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Re: Copenhagen Comics 6.–7. juni 2015

Indlæg af Kasper Hviid »

Æv, kom sent op og har ikke tjek over tegneseriesamlingen - tegneseriebortgivning annuleret, simpelthen!
Rudi
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 703
Tilmeldt: 11. jun 2006, 12:25

Re: Copenhagen Comics 6.–7. juni 2015

Indlæg af Rudi »

Tidspunkter for signeringer vil jo aldrig kunne tilfredsstille alle.

Jeg kunne eksempelvis kun komme lørdag, og Herr Seele var desværre sat til at signere søndag. Mens jeg sjoskede rundt på messen, fandt jeg dog Seele malende bag en afspærring, hoppede om på den anden side af snoren, og fik en god lang snak - måske 15 minutter - med ham.
Jeg sluttede af med at høre om jeg måtte ulejlige ham med en signatur i bogen, og det udviklede sig til en to-siders sag som interesserede kan se her: (https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 2130_o.jpg)

Jo, jeg var glad og tilfreds da jeg gik fra ham, for at finde min datter nede ved tegnerobotten.
Hun var ikke helt sikker på, at det var en maskine som tegnede hende, men var ovenud lykkelig for tegningen som "den" lavede af hende.
Mest glad var hun dog for den kattetegning som Dan Ræder lavede i hendes lille bog hvor hun samler kattetegninger.
I det hele taget var børneafdelingen rigtig god, og det eneste der, efter min mening, haltede på messen var barområdet med alt for lange køer, og så en mangle på garderobe.
Besvar